کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فضای مجازی، کهکشان یا مردابی لایتناهی-2

حمایت از تولید داخلی جدی‌ترین نیاز فضای مجازی

23 تير 1394 ساعت 14:22

شکی نیست که فضای مجازی امروز اثرگذارترین رسانه‌ای است که مهمان ناخوانده خانواده‌های ایرانی شده و کمتر کسی را پیدا می‌کنید که با عرصه‌های مختلف این فضا بی‌ارتباط باشد.


به گزارش بلاغ، شبکه‌های اجتماعی، سایت‌ها، موتورهای جستجوگر و بازی‌های رایانه‌ای همچون آهن ربا کاربران را به سوی خود جذب کرده‌اند.

بی‌تردید، امکانات بی‌نظیر این محیط نوپدید می‌تواند در خدمت پیشرفت علمی و ارتقاء ارتباطات اجتماعی کشورمان قرار گرفته و با برنامه ریزی صحیح، به ابزاری برای بهبود شرایط اقتصادی نیز تبدیل شود.

اما نکته‌ای که در سال‌های اخیر به آن توجه کمتری شده، از یک سو وابستگی بیش از حد به نرم افزارهای خارجی و از سوی دیگر عدم حمایت از تولیدات داخلی در این فضاست. نتیجه این شده که در حال حاضرشاهد جولان نرم افزارهای خارجی   در کشور و نوعی سستی و خمودی در ایده پردازان و تولید کنندگان داخلی هستیم که به فرهنگ مصرف زدگی در این محیط دامن زده است.

البته واضح است که تکیه بر توانمندی‌های داخلی در عرصه نرم‌افزاری، مطلقا به معنی حذف نرم افزارهای خارجی نیست.طبیعی است که تا تولیدات داخلی در این حوزه به کیفیت نمونه‌های مشابه غیربومی نزدیک نشوند، کاربران ایرانی به استفاده از محصولات خودی رغبتی نشان نخواهند داد.

اما در عین حال باید پذیرفت که همه نرم افزارهائی که در خارج از کشور تولید شده‌اند نیز از همان روز اول به کیفیت امروز نبوده‌اند و روند تکامل خود را به واسطه صبر و حوصله کاربران و با دریافت نظرات کارشناسان طی کرده‌اند، کاری که گاهی اوقات از نرم افزارهای داخلی دریغ می کنیم.

در عرصه‌های مختلف فضای مجازی تاکنون شاهد به ظهور رسیدن توانائی‌های بزرگ جوانان متخصص کشورمان بوده‌ایم که نمونه‌های قابل رقابت با نرم افزارهای داخلی تولید کرده‌اند اما متاسفانه بدلیل ضعف در اطلاع‌رسانی به خوبی به جامعه معرفی نشده اند و به همین دلیل سرمایه‌گذاری انجام شده برای تولید در آنها,به بازدهی لازم نرسیده است.

نمی‌خواهیم کوتاهی برخی مسئولین در مورد حمایت از تولیدات داخلی در فضای مجازی را نادیده بگیریم و یا به این موضوع نگاه احساسی داشته باشیم,اما اکنون که حضور هر کدام از ما در نرم افزارهای ارتباطی , موتورهای جستجوگر و بازی های انلاین بدلیل تولید پهنای باند گردش مالی سرشاری نصیب تولید کنندگان آنها می‌کند,چرا این  منافع را از جوانان خوب و صاحب انگیزه کشورمان دریغ کنیم؟.

چرا برخی از محصولات تولید داخلی در فضای مجازی که توسط کارشناسان توانمند کشورمان تولید شده و اتفاقا در سطح جهانی به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته‌اند در داخل کشور مهجور و گمنام مانده‌اند؟.

بهمین دلیل بر آن شدیم که با ایجاد صفحه‌ای با نام"حمایت از تولید داخلی در فضای مجازی" زمینه‌ای فراهم کنیم تا:

اولا:تولید کنندگان داخلی مرتبط با فضای مجازی عرصه‌ای برای معرفی محصولات خود داشته باشند.

ثانیاً: کاربران خوب کشورمان را با نمونه‌های داخلی نرم‌افزارها آشنا کنیم تا با همت این عزیزان شاهد شکوفایی در اشتغال و اقتصاد کشور با استفاده از تولیدات داخلی باشیم.

ثالثاً:فرصتی فراهم شود تا کارشناسان و صاحب‌نظران بتوانند بطور مستقیم دیدگاه‌های خود را برای بهبود هر چه سریعتر نرم افزارهای داخلی به اطلاع تولید کنندگان برسانند تا به یاری هم به ارتقا کمی و کیفی آنها کمک کرده باشیم.

از خوانندگان محترم انتظار نداریم بلافاصله دست از نرم‌افزارهای خارجی بکشند، اما توقع داریم نرم‌افزارهای داخلی را به نمونه‌های خارجی ترجیح داده و با حضور و فعالیت در آنها، سهمی در حمایت از تولیدات داخلی  داشته باشند .

فراموش نکنیم پیشرفت نرم‌افزارهای داخلی و شکوفایی این صنعت در کشورمان,به صبر و حوصله نیاز دارد. پس با انتشار مطالب این صفحه با استفاده از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی، به شکوفایی  استعدادها و توانائی‌های بی‌نظیر و خیره‌کننده جوانان خوب و متخصص کشورمان کمک کنیم.
 


کد مطلب: 117918

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/report/117918/حمایت-تولید-داخلی-جدی-ترین-نیاز-فضای-مجازی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com