تاریخ انتشارشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۹
کد مطلب : ۱۱۶۷۷۹
خاتمه دو سال مذاکرات نفس‌گیر و پرماجرا در روزهای قدر رمضان‌المبارک، باید متناسب با نیایش‌ها، قرآن به سرها، تلاش گسترده ملت ایران در نزدیک شدن هر چه بیشترشان به خداوند باشد و این قدرشناسی، باید از سوی دولت یازدهم و تیم سخت‌کوش مذاکره‌کننده لحاظ جدی شود.
۰
plusresetminus
قدر هسته‌ای و تناسب آن با نیایش‌های شب‌های قدر ملت ایران
به گزارش خبرنگار بلاغ، با وجود مقاومت و تلاش تیم مذاکره‌کننده در رعایت خطوط قرمز کشورمان، که متضمن منافع ملی و تامین‌کننده مطالبه عمومی ملت ایران است، طرف‌های مذاکره‌کننده بویژه امریکا با زیاده‌خواهی‌های خود، سعی دارند در آخرین ساعات موعد مقرر، خواسته‌های نامشروع خود در عدم لغو همزمان تمامی تحریم‌ها و بازدید از مراکز نظامی را بر طرف ایرانی تحمیل کند.

دو سال مذاکره و صدها جلسه دو یا چند جانبه و هزاران نفر ساعت مباحث پیچیده و خسته‌کننده با بهانه‌جویی‌های فراوان از سوی چهار کشور از شش کشور طرف مذاکره و تمدید چند باره مذاکرات برای دستیابی به توافق، موضوع تیتر اول رسانه‌های جهان را به خود اختصاص داد و افکار عمومی جهانیان را متوجه خود کرد.

پایمردی جمهوری اسلامی ایران و مقاومت صبورانه تیم مذاکره‌کننده ایرانی با سعه‌ی صدر بالا و انعطاف‌های متعدد به منظور اثبات حسن نیت، کشورهای امریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان را در برابر افکار عمومی جهانیان بویژه مردم کشورشان دچا رمشکل کرده است و زیاده‌خواهی‌های‌شان را بر بسیاری از ناظران و همه کسانی که این موضوع را پیگیری می‌کنند، به اثبات رسانده است.

امروز پس از دو سال وقت‌کشی چهار کشور یادشده، سنگ‌اندازی بر توافق نهایی برای آنها چالش‌هایی را در بر خواهد داشت، که برای جمهوری اسلامی ایران بدلیل نمایش حداکثر حسن نیت و همکاری و تعامل جای هیچ ملامتی باقی نخواهد بود.
عدم دست‌یابی به توافق پایانی، نتیجه عدم پایبندی هریک از چهار کشور فوق به حساب می‌آید که با تقسیم کار بین خود در ایجاد اختلال، نقش خود را تا پایان نهایی کار به خوبی بازی خواهند کرد.

چهار کشور متخاصم به مانند شیطان، که تا آخرین لحظه‌ها در ربایش و ذایل کردن ایمان انسانها تلاش می‌کند، سعی داشته و دارند تا درحتی دقایق وقت‌های اضافه، تیم مذاکره‌کننده ایرانی را مجبور به پذیرش شرائط خود کنند.

اصالت استقامت فرزندان دیپلمات ملت ایران، به حفظ هوشیاری تا آخرین لحظه‌هاست. آنها از سوی مردم ایران ماموریت داشته تا پایان ثانیه‌ها مقاومت کنند و بر حقوق حقه سرزمین خود پای بفشارند و تسلیم دشمنان نشوند.

انتظار ملت ایران، توافق خوب از تیم مذاکره‌کننده است که در بردارنده خطوط ترسیمی رهبری معظم انقلاب باشد، در غیر این صورت، توافق نکردن عزت‌مندتر از توافق بد است، چیزی را که ملت بزرگ ایران، آن را هرگز از هیچ کسی نخواهد پذیرفت و به آن تمکین نخواهد کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴