تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲
کد مطلب : ۱۰۱۹۳۳
افکار عمومی انتظار دارند که مسئولان آموزش و پرورش، که از مدت‌ها قبل برای برگزاری این همایش تبلیغات زیادی را در سطح استان به راه انداختند، پاسخ بدهند که دستاورد این همایش چه منافع برای استان داشت.
۰
plusresetminus
سهم برگزاری همایش‌ مازندرانی‌های مقیم خارج از استان در توسعه مازندران چقدر است؟
به گزارش خبرنگار بلاغ، برگزاری همایش مازندرانی‌های مقیم در تهران، این روشی است که در استان مازندران معمول شده و با اصرار زیاد نیز در حال تکرار است، بدون آنکه خروجی این همایش‌ها مورد ارزیابی قرار گیرد.

بعد از استانداری مازندران، آموزش و پرورش استان نیز رفع مشکلاتش را در برگزاری همایشی در تهران جست‌وجو کرد و این‌بار در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما اقدام به برگزاری همایش مازندرانی‌های مقیم تهران کرد.

از خبرهایی که از همایش تهران در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت، تنها سخنرانی چهار مسئول که سه مسئول آن مازندرانی بودند و عضو غیر مازندرانی آن، معاون وزیر آموزش و پرورش در این همایش حضور پیدا کرد.

قبل از برگزاری این همایش متولیان و دست‌اندرکاران برگزاری از حضور علی لاریجانی رئیس مجلس در این همایش خبر داده بودند که ظاهرا از حضور ایشان در این برنامه خبری نشد.

افکار عمومی انتظار دارند که مسئولان آموزش و پرورش، که از مدت‌ها قبل برای برگزاری این همایش تبلیغات زیادی را در سطح استان به راه انداختند، پاسخ بدهند که دستاورد این همایش چه منافع برای استان داشت.

این دومین همایشی است که مازندرانی‌ها در تهران برگزار می‌کنند، درخبر‌ها بیان شده بود که یک میلیون و پانصد هزار مازندرانی در تهران زندگی می‌کنند، انتظار این است که متولیان پاسخ دهند که افراد اثر گذاری که به این همایش دعوت شدند چه گامی برای رفع مشکلات مدرسه‌سازی برداشته و چه مقدار در این زمینه هزینه کرده‌اند.

مبحث مهم که درباره برگزاری همایش به ذهن هر خواننده خبر خطور می‌کند، میزان هزینه این همایش است. مسئولان آموزش و پرورش در این ارتباط به افکار عمومی پاسخ دهند که این هزینه چه مقدار بود و چه کسی متولی پرداخت این هزینه شد.

استانداری مازندران در همایشی که تهران برگزار کرد تلاش کرد که کمترین هزینه برای استان داشته باشد، انتظار این بود که مسئولان آموزش و پرورش از مدل استانداری در برگزاری همایش الگو برداری کنند، استانداری مازندران با استفاده از ظرفیت نیروی مازندرانی، که در مرکز اسناد کتابخانه ملی داشت، اقدام به برگزاری این همایش کرد.

از طرفی همایشی که استاندار مازندران در تهران برگزار کرد جز دریافت چند شماره موبایل و آدرس و مشخصات افراد شرکت کننده در همایش حداقل در روز همایش چیزی نصیب استان نشد. با توجه به حضور خیران در همایش آموزش و پرورش در تهران کمترین دستاورد این همایش دریافت وعده برای کمک به احداث چندین مدرسه در استان است، انتظار این است که متولیان آموزش و پرورش در این ارتباط پاسخگوی افکار عمومی در حوزه دستاوردهای همایش‌های این چنینی باشند.

نکته خوبی که رئیس کتابخانه اسناد ملی در همایش مازندرانی‌های مقیم تهران مطرح کرده بود، عدم وحدت در مازندران است. آیا با برگزاری همایش‌های متعدد در تهران امکان ایجاد وحدت بین مازندرانی‌های مقیم خارج از این استان را برای مشارکت در رفع تنگنا‌ها و معضلات کنونی را فراهم می‌کند؟

پایان کلام: آیا توسعه مازندران با برگزاری همایش‌های انجام‌شده در تهران، توانست به اهداف اولیه خود برای برداشتن گام‌های بعدی بردارد؟

انشاءالله که این‌گونه باشد و مسئولان نیز گزارش آن را به مردم ارائه خواهند داد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
United States
عباس
چقدر خوب بود نویسنده ی این مقاله که خود را مدافع افکار عمومی که مشخص نیست چه کسانی را شامل می شود، لاقل خود را معرفی نماید تا ما هم که شاید جزو افکار عمومی محسوب می شویم با توجه به شغل و میزان تحصیلات نویسنده ی محترم بیشتر به مطلب مورد اشاره واقف گردیم - ارادتمند دبیر آموزش و پرورش
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴