کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مى‌رود هر روز دنبال کلید،اما برای مازندران چه سود؛

سهامی باجناق های ناطق نوری در دولت روحانی!

14 شهريور 1392 ساعت 23:22

حضور دو باجناق ناطق نوری و برخی اطرافیان وی در حلقه اول روحانی، شایعه ایفای نقش وی در ترکیب دولت و استانداران و انگیزه وی برای ایفای نقش سیاسی در پس پرده را بیش از پیش پررنگ کرده است.


به گزارش بلاغ به نقل از دانا،حضور دو باجناقش در حلقه اول روحانی، شایعه ایفای نقش وی در ترکیب دولت و استانداران و انگیزه وی برای تشکیل حزب فراگیر و سخنان اخیرش در شبهای قدر کافی است تا این سوال مطرح شود که آیا ناطق نوری دوره ای جدید از فعالیت سیاسی را آغاز خواهد کرد؟
زمانی که روحانی نامزد انتخابات شد، حمایت ناطق نوری از وی به صورت عملی آشکار شد. سابقه رفاقت طولانی مدت، نائب رییسی روحانی در دوره ریاست مجلس ناطق و ... همچنین نزدیک تر بودن سن آنها سبب شده بود تا بسیاری معتقد باشند تاثیر ناطق نوری بر وی بسیار بیشتر از هاشمی است.

در مقطع چینش کابینه نیز نام ناطق نوری بارها در خبرها شنیده می شد. خبرهایی که حکایت از مشاوره ناطق به روحانی در سطوح عالی تا سطح استانداران داشت. حتی متن پیام ناطق نیز گویای رویکرد وی در چگونگی چینش کابینه بود، او به تصریح از فراخوان مجدد نیروهای با تجربه و فن سالاران (همان تکنوکراتها) سخن گفته بود.

اما در کنار همه این موارد حضور دو باجناق ناطق نوری در فهرست همراهان تحلیف روحانی قابل توجه است.
چند نفر از آقایانی که اخیرا در دولت آقای روحانی صاحب پست و مقام از وزارت تا معاونت شده اند ارتباط ویژه ای با علی اکبرناطق نوری دارند! تا جایی که شائبه هایی را مبنی بر سهم دهی بر افراد و اشخاص خاص در دولت تقویت کرده است.
آقای آخوندی وزیرراه دولت تدبیر‌ و امید یکی از  باجناق های آقای ناطق نوری به حساب می آید؛ حتی یکی از نمایندگان مجلس در روزهای رای اعتماد به وزرا به این موضوع اشاره کرد و آخوندی را سهم آقای ناطق نوری در دولت روحانی خواند.

بخشایش اردستانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی  در مجلس پشت تریبون قرار گرفت و گفت وزرای پیشنهادی ایشان به شرکت سهامی خاص شبیه است. آخوندی سهم ناطق نوری است. پورمحمدی سهم آیت الله آملی است و مهندس حجتی سهم عبدالله نوری. این چه پیوندی است؟ این چه دولتی است؟ دولت باید شفاف و شیشه‌ای باشد. دولت روحانی دولت کارگزار شماره ۲ است. در دولت شما سهم نسل سوم وچهارم کجاست؟ سن متوسط دولت ۶۲ سال است و بیشتر به دولت سالمندان شبیه است.
  وی سال 1361  نیز به عنوان معاون سیاسی وزیر وقت کشور ناطق نوری انتخاب شد و در دولت دوم هاشمی رفسنجانی نیز به عنوان وزیر مسکن و شهرسازی فعالیت کرده است.   دومین نفر از نزدیکان آقای ناطق نوری آقای سیدمحمدعلی شهیدی محلاتی است که اخیرا از سوی آقای روحانی رئیس بنیاد شهید معرفی شده است. نام برده نیز همانند آقای آخوندی باجناق آقای ناطق نوری است. شهیدی محلاتی مسئول کمیته روحانیون ستاد انتخاباتی دکتر روحانی و مشاور وی در امور روحانیت بود.

سیدکاظم میرولد سومین فردی است که دارای ارتباط ویژه با ناطق است که از سوی عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور به عنوان معاون سیاسی این وزارتخانه منصوب شد. میرولد ریاست هیئت مدیره بانک پاسارگاد، ریاست دیوان محاسبات کشور در دوره پنجم مجلس، نمایندگی مردم ملایر در مجلس و استانداری ایلام را در کارنامه خود دارد.
در همین زمینه مجتبی واحدی  از عناصر فراری فتنه 88 درصفحه فیس بوک خود نوشت: آقای میر ولد را خیلی خوب می شناسم .از سال 75 تا 78 هم از نزدیک با هم کار کرده ایم. انسانی بسیار شریف و دوست داشتنی است. اما اصلاح طلب خواندن او ، از آن حرف های عجیب است. او ازنمایندگان سرشناس وابسته به جناح راست در مجلس چهارم بود (از ملایر) که در یکی از سفر های آقای ناطق نوری به ملایر ، شعری را که خود در وصف ناطق نوری سروده بود قرائت کرد که همان موقع هم بازتاب های فراوان داشت. آقای میرولد توسط مجلس پنجم که اکثریت اعضای آن را جناح راست تشکیل می داد به ریاست دیوان محاسبات گمارده شد . البته باز هم می گویم انسانی است بسیار شریف و اخلاق مدار اما اینکه عده ای بخواهند افتصاح گماشتن رحمانی فضلی به عنوان وزیر کشور را با اصلاح طلب دانستن آقای میر ولد ،ماست مالی کنند کاری است کارستان!!!
در ضمن اخیرا به آقای ناطق نوری دبیر شورای امنیت ملی و ریاست مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز پیشنهاد شده است.
مهر در همین زمینه نوشت: روزهای خوش باجناق ها. حالا با مطرح شدن نام گزینه قطعی ریاست بر بنیاد شهید و امور ایثارگران، شاید نقش 3 داماد خانواده «رسولی محلاتی» بیشتر از هرخانواده دیگری در سیاست ایران باشد. حجت الاسلام «علی اکبر ناطق نوری» اگرچه به صورت مستقیم در کابینه دولت تدبیر و امید حضور ندارد، اما حضور دومین باجناقش در کابینه می تواند وزن سیاسی حضور او در کابینه حسن روحانی را نشان بدهد.

امروز رسانه ها به نقل از «یک مقام آگاه» از قطعی شدن ریاست حجت الاسلام «سید محمد علی شهیدی محلاتی» بر بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داده اند. خبری که حجت الاسلام «مرتضی مداح» یکی از اعضای ستادانتخاباتی حسن روحانی که خودش هم گزینه سازمان اوقاف است، آن را تایید کرده و گفته:«قرار بود حکم ریاست شهیدی محلاتی بر بنیاد شهید 10 روز پیش ابلاغ شود که نمی دانم چرا چنین اتفاقی نیفتاده.»

با این حساب، رئیس احتمالی و جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران دومین باجناق حجت الاسلام ناطق نوری است که وارد کابینه می شود.
جمع باجناق ها
پس از انتخاب حسن روحانی به ریاست جمهوری دولت یازدهم، خیلی ها علی اکبر ناطق نوری را یکی از گزینه های حضور در کابینه روحانی می دانستند. ناطق نوری اما ترجیح داد وارد کارهای اجرایی کابینه نشود و از دور به عنوان یکی از اشخاص دارای نفوذ در چینش کابینه نقش ایفا کند. شاید نزدیک ترین عضو کابینه روحانی به او، وزیر مسکن باشد. «عباس آخوندی» که او هم مثل ناطق نوری از دامادهای «آیت الله رسولی محلاتی» است و در واقع باجناق ناطق نوری محسوب می شود، یکی از کسانی است که گفته می شود با حمایت مستقیم و نظر ناطق نوری، به جمع وزرای کابینه روحانی راه یافته است. نکته ای که البته در روزهای رای اعتماد توسط یکی از نمایندگان مجلس هم به آن اشاره شد. «احمد بخشایش» گفته بود:«هر یک از افراد در کابینه ایشان سهمی گرفته‌اند مثلا آقای آخوندی سهم آقای ناطق نوری، آقای پورمحمدی سهم آیت‌الله آملی لاریجانی، آقای حجتی هم سهم عبدالله نوری است.» ادعایی که البته توسط روحانی تکذیب شد. هرچند نمی توان نقش ناطق نوری در انتخاب آخوندی را نادیده گرفت. اتفاقی که در مورد باجناق جدید ناطق نوری هم افتاده است
.
ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران، مقصد باجناق جدید ناطق نوری و آخوندی است. حجت الاسلام «سید محمدعلی شهیدی محلاتی»که مسئول کمیته روحانیون ستاد انتخاباتی دکتر روحانی و مشاور وی در امور روحانیت بود، سوابق زیادی در مناصب اجرایی جمهوری اسلامی دارد. عضویت در کمیته استقبال از امام خمینی(ره) و حزب جمهوری اسلامی، عضویت در هیات موسسین وزارت سپاه و معاون پارلمانی این وزارتخانه و ریاست عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش از جمله سوابق اوست. شهیدی محلاتی نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی و ریاست کمیسیون فرهنگ و ارشاد مجلس سوم را نیز در کارنامه خود دارد و آخرین مسئولیت رسمی اش معاونت پارلمانی و کنسولی وزارت امور خارجه بوده است. مسئولیتی که در سال 88 و با حکم وزیر امور خارجه دولت احمدی نژاد به پایان رسید
سایه ای که پررنگ تر می شود
با حضور دومین باجناق ناطق نوری در جمع کابینه، به نظر می رسد سایه او بر کابینه تدبیر و امید پررنگ تر از همیشه خواهد بود. سایه ای که شاید حتی بیشتر از حضور مستقیم ناطق نوری در دولت، به او در پیش بردن اهدافش کمک کند. آیا ناطق نوری سایه خود را بر دولت پررنگ تر خواهد کرد؟

 


کد مطلب: 23085

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/23085/سهامی-باجناق-های-ناطق-نوری-دولت-روحانی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com