کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بابل میزبان جشنواره بهارنارنج شد

فارس

29 فروردين 1392 ساعت 15:00

فرماندار بابل گفت: این یک واقعیت است که بسیاری از هموطنان که به بابل سفر می‌کنند در کنار بهره‌مندی از هوای پاک و جنگل‌های بکر برای بهره‌گیری از استشمام رایحه مطبوع بهار نارنج به این شهر می‌آیند.


به گزارش بلاغ،محمد مهدوی پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای دبیرخانه سومین جشنواره بهارنارنج بابل اظهار داشت: برپایی جشنواره‌ها علاوه بر ایجاد شادی و نشاط در مردم، باید توانمندی‌ها و ظرفیت‌های شهرستان بابل را نیز نشان دهد و سبب افزایش اشتغال، سرمایه‌گذاری خصوصی در بخش تولید، افزایش درآمد شهرستان و جذب گردشگر شود.
فرماندار بابل استفاده از تمامی ظرفیت‌های فرهنگی شهرستان در برپایی این جشنواره را خواستار شد و تاکید کرد: جشنواره بهار نارنج بابل با توجه به قدمت این شهرستان و تجربه برپایی در گذشته باید بسیار منسجم و درخور این شهرستان برگزار شود.
دبیر سومین جشنواره بهارنارنج بابل نیز اظهار داشت: سومین جشنواره عرق بهار نارنج هفته دوم اردیبهشت در بابل شهر برگزار می‌شود.
مرمر فیروزپور افزود: این جشنواره هفته دوم اردیبهشت 92 به مدت سه روز برگزار می‌شود.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر بابل نیز اظهار داشت: هدف از برپایی این جشنواره زنده‌نگه‌داشتن آداب و رسوم و ارزش‌های تاریخی شهر بابل است.
فرامرز ابوالحسنی افزود:در این زمینه تلاش شورای شهر و شهرداری بابل برپایی جشنواره‌ای مناسب است و امیدوارم با همکاری و همراهی همه ادارات این مهم تحقق پیدا کند.
شهردار بابل نیز با تقدیر از فرماندار این شهر، اظهار داشت: شهرداری بابل مفتخر است که آغازگر برگزاری رسم و آیین روح‌نواز جشنواره بهار نارنج در شمال کشور بوده و امسال نیز در اردیبهشت ماه شاهد برگزاری این جشنواره در بابل خواهیم بود.
فرهاد عسکری با اشاره به وجه تسمیه بابل به نام شهر بهار نارنج که در سال 79 و با پیگیری شهردار وقت به تصویب رسید، خاطر نشان کرد: تعداد بسیار زیاد درخت نارنج در پیاده‌روها و خیابان‌های این شهر تاریخی سبب شده که به ویژه در فصل بهار فضا سرشار از عطر و شمیم بهار نارنج باشد و شهروندان از عطر دل انگیز آن سرخوش و شادمان شوند.
شهردار بابل از این نعمت خدادادی به عنوان یک جاذبه گردشگری مهم شهر بابل یاد کرد و افزود: این یک واقعیت است که بسیاری از هموطنان که به بابل سفر می‌کنند در کنار بهره‌مندی از هوای پاک و جنگل‌های بکر برای بهره‌گیری از لطف استشمام رایحه مطبوع بهار نارنج به این شهر می‌آیند.


کد مطلب: 16064

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/16064/بابل-میزبان-جشنواره-بهارنارنج

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com