تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۹
کد مطلب : ۸۶۲۱۴
یازدهمین نمایشگاه کتاب مازندران در حالی شب گذشته به کار خود پایان داد که ظاهراً با کم شدن درصد تخفیف و بالا رفتن حیرت‌آور قیمت کتب، در عرصه فروش کم‌رونق بود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، بنرها و تبلیغات برپایی نمایشگاه، هم مثل سال گذشته بودند حتی در حرکتی عجیب و غریب مسئولان اداره‌کل راه، برخی از بنرها را هم پاره کردند و به قول مدیر روابط عمومی ارشاد، سهم صدا و سیما در مشارکت برپایی این نمایشگاه، تنها 10 دقیقه بود و به‌جای آنکه شبکه تبرستان مردم را تشویق به حضور در نمایشگاه کند، به دنبال درآمدزایی‌های خودش بود و جالب‌تر آنکه نمایشگاه در یک بعدازظهر کسل‌کننده زمستان، همانند هوای مازندران که این‎روزها ناخوش‎احوال است، خود را برای پذیرایی از مهمانان آماده کرده بود.

محل برپایی نمایشگاه هم همان سالن بزرگ پیرمرد سرمایه‌دار شهر در جاده ساری به نکا بود، وسعت و فضای فیزیکی نمایشگاه هم به همان اندازه ولی به لحاظ محتوایی و تازه‌های نشر بسیار لاغر بود، و همچنین جای خالی ناشران زبده و مطرح کشور نیز احساس می‌شد.

سال‌های قبل در صبح کاری نمایشگاه، دانش‌آموزان به‌همراه معلمان و مربیان، مشتریان پر و پا قرص نمایشگاه بودند، اما امسال که نمایشگاه از ساعت 13 شروع می‌شد، تدبیری از سوی آموزش و پرورش درنظر گرفته نشد تا به نوعی دانش‌آموزان شهرهای اطراف مثل سال‌های قبل به نمایشگاه رونق ببخشند و به قول ناشران موجب بازارگرمی شوند.

به تعبیر جالب‌تر، غرفه داران یک نیم‎روز بیکار را از 13 تا 19 بهمن در مازندران سپری کردند، کتاب‎ها در یک نیم‎روز از 13 تا 19 بهمن در نمایشگاه خاک خوردند و مردم در یک نیم‌روز از 13 تا 19 بهمن از نمایشگاه کتاب دیدن کردند و یا احیاناً خرید!

گفته شده که نمایشگاه کتاب در بهمن‌ماه در تقویم فرهنگی و کاری مسئولان این حوزه در مازندران ثبت شده است و برپایی نمایشگاه در زمان بی‎پولی در حوزه فرهنگ، در همین حد هم خوب است، چرا برای کارهای بزرگ فرهنگی آن هم در دهه فجر به جمله همیشگی «در همین حد هم خوب است» قانع باشیم؟!

در پایان باید به این نکته اشاره شود که هرچند مسئولان اداره‎کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هم کمبودها و مشکلات را معترف بودند اما ظاهراً باید به همین حد هم خسته‌نباشید گفت.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷