تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴
کد مطلب : ۴۳۱۲۸۲
شاید اگر برای حرف‌های خداوند به اندازه پزشکان ارزش قائل بودیم و به علم خدا ایمان داشتیم و می‌دانستیم واجبات خداوند اهمیت زیادی برای سلامت روح و جسم‌مان دارند، طور دیگری رفتار می‌کردیم.
۰
plusresetminus
ویروس بی‌حجابی و ویروس کرونا
به گزارش بلاغ، این روزها خانم‌های زیادی رو می‌بینیم که ماسک زدند، نه کسی از گرما گله می‌کند، نه می‌گوید برام محدودیت می‌آورد و نه گله می‌کنند که زشتمان کرده است، اگر کسی هم ماسک نزند نمی‌گویند آزاد است و باید به انتخابش احترام گذاشت بلکه می‌گویند دارد سلامت بقیه را به خطر می‌اندازد و در آخر هم مجبور می‌شوند برای اینطور افراد که به سلامت خودشان و بقیه افراد جامعه از روی ناآگاهی و یا لاابالی‌گری اهمیت نمی‌دهند قانون وضع کنند.
 
 این موضوع شما را یاد چیزی نمی‌اندازد؟. قانون حجاب! مگر برای سلامت روحی فرد و جامعه از طرف خداوند وضع نشده است؟. پس چرا تا این اندازه به قانون الهی حجاب حمله می‌شود؟. شاید اگر برای حرف‌های خداوند به اندازه پزشکان ارزش قائل بودیم و به علم خدا ایمان داشتیم و می‌دانستیم واجبات خداوند اهمیت زیادی برای سلامت روح و جسم‌مان دارند، طور دیگری رفتار می‌کردیم.
 
در کشور ما، بی‌حجابی و یا به تعریفی آزادی در نوع پوشش در سال‌های اخیر بیش از پیش ترویج پیدا کرده است، مدتی است که مانتوهای جلو باز و کوتاه مد شده و خانوم‌ها برایشان مهم نیست پوشش زیر این مانتو چه باشد!! گویی به فکر جلب توجه دیگران هستند و هر کسی تیپش بهتر باشد باکلاس‌تر خود را فرض می‌کند، زنان جامعه ما امروز برای رفتن به بیرون از خانه ساعت‌ها جلوی آینه مشغول آراستن هستند، و در هنگام برگشت به خانه نگران پاک شدن آرایش و اینکه فردا با چه پوششی حاضر شوند!. 
 
حتی ویروس کرونا هم نتوانست مانع بازارگرمی فروش پوشاک از نوع بدحجاب باشد، تنوع در رنگ و مدل اجناس خارجی در حدی است که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌سازد، ولی آن سوی بازار زنان محجبه و چادری برای خرید یک چادر با مدل و قیمت دلخواه باید کل بازارهای شهر را دور بزنند تا سر آخر یک چادر با قیمتی نجومی بخرند که آن هم در کوتاه‌ترین مدت از رنگ و لعاب می‌افتد.
 
 
هیچ دقت کردید در هر شهر فقط تعداد انگشت شماری از فروشگاه‌ها و مراکز خرید لباس‌های باحجاب و چادر را می‌توان یافت که آن هم در اکثر روزها یا تعطیل بوده و یا از گرانی اجناس ناله دارند، قیمت یک چادر ساده از ۳۰۰ هزار تومان به بالا!!!  این موضوع که جای نگرانی زیادی دارد متأسفانه مورد توجه هیچ ارگانی نیست، تا حداقل تعدیل قیمت‌ها و افزایش تولید را شاهد باشیم.
 
 
گفتنی است که با حجاب‌ها از حجاب فراری نخواهند شد، ولی اگر یک فرد بی‌حجاب در این شرایط از بی‌حجابی فاصله بگیرد، باید سرمان را بالا بگیریم و بگوییم که فواید حجاب برای این شخص روشن و آشکار شد، حجاب را می‌توان به یک سلاح برای حفاظت از جسم و روح تعریف کرد که در قرآن کریم هم از آن به عنوان "جلباب" یاد شده است، که افراط و تفریط در آن جایز نیست.
 
بهانه آوردن برای رعایت نکردن حجاب، هم جایز نیست، حجاب مهجور واقع شده و تعریف درستی از آن وجود ندارد هر کسی با توجه به سلیقه خودش حجاب را معنی می‌کند، حد تعادل چیست؟ . مگر بجز پنهان کردن زیبایی‌های ظاهری و عدم نمایش آن چیز دیگری است؟. اگر خطرات بی‌حجابی همچون مضرات ویروس کرونا بر مردم آشکار می‌شد، آیا امروز شاهد چنین وضعی بودیم؟.
اسماعیل حقی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴