تاریخ انتشارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۲
کد مطلب : ۴۳۰۲۶۷
با شدت و سرعت گرفتن مبارزه با فساد در دستگاه‌های مختلف و حوزه‌های گوناگون، از خود تشکیلات قضایی گرفته تا حوزه‌های اقتصادی ومالی و... که سخت موجب خوشحالی و امیدواری مردم عزیز و نجیب کشورمان شده‌، خوشبختانه این مبارزه و برخوردهای ضد فساد و اصلاحی به ورزش هم سرایت کرده و در ورزش کشورمان هم آغاز شده است.
۰
plusresetminus
ورزش در مبارزه بی‌امان با فساد متحول می‌شود

به گزارش بلاغ، طی هفته‌های اخیر اظهارات و اتفافات و اقداماتی در عرصه ورزش کشور رخ داده که خواب را از چشم مفسدان و جریانات مخرب و پدر خوانده‌ای که اینجا و آنجا و در این و آن فدراسیون و انجمن و... در سایه بی‌کفایتی و مسئولیت نشناسی برخی از به اصطلاح مسئولان بالا دستی ورزشی و فقدان رعایت و اعمال اصل نظارت، برای خودشان دکان و بساطی راه‌انداخته وآنجا را ملک طلق و ارث پدری خود دانسته و با افراد آن مجموعه‌ها به شیوه ارباب- رعیتی رفتار می‌کردند و... گرفته و آنان را دستپاچه و سخت آشفته ساخته و گاه به هذیان گویی و حرکات ابلهانه واداشته است! این جریانات فاسد و پدر خوانده که فضای عمومی ورزش، از فوتبال گرفته تا بسیاری از رشته‌ها را ناسالم و بیمار ساخته بزرگترین معضل و مانع پیشرفت بر سر راه ورزش هستند که باز تاکید می‌کنیم دلیل اصلی رشد و جولان دادن آنها در ورزش عدم رعایت اصول مدیریتی مثل اصل بسیار بسیار مهم « نظارت» از جانب مدیران ارشد ورزش و وادادگی و انفعال و حتی مرعوب بودن اینان در برابر این جریانات مخرب و منفعت‌جو و بعضا مفسد است.

 در هرحال امیدواریم این جریان مبارک و لازم که به رهبری قوه قضائیه در بسیاری از حوزه‌ها و عرصه‌های اجتماعی آغاز شده در ورزش نیز با شدت بیشتری تداوم یابد چرا که همان‌طور که بارها نوشته ایم اصلاح وضعیت ورزش از حیث فنی و فرهنگی و رشد و پیشرفت آن در گروی مبارزه با موانع مختلفی است که بر سر راه آن قرار‌داده‌اند. یکی از عمده‌ترین این موانع هم بحث فساد و رخنه مفسدان و پدر خود خوانده‌های ورزش است که فضای ورزش را که باید سالم و آکنده از طعم و بوی مردی و مردانگی و سلامت اخلاقی ونجابت و... باشد به فضایی به شدت ناسالم- به ویژه در بعضی از رشته‌ها- تبدیل کرده‌اند.

حقیقت آن است که ورزش کشوری انقلابی مثل همه حوزه‌ها و عرصه‌های دیگر به جای اینکه به میدانی برای گرد و خاک کردن شیفتگان قدرت وشارلاتان‌ها و باندهای افسار گسیخته دلالی و پدر خود خوانده‌ها و... تبدیل شود باید یکسره و بی‌امان در مسیر رو به جلو حرکت کند و آنی از «ایجاد تحول» باز نماند. تحول همان چیزی است که مطلوب و مطالبه مردم و علاقمندان به ورزش است و دقیقا همان چیزی است که به مذاق جریانات انگل و مخرب وآویزان ورزش خوش نمی‌آید اینان طرفدار حفظ وضع موجود هستند، یعنی وضعیتی که این عوضی آمده‌ها از قبل آن منتفع شده و به نان و نام رسیده‌اند.

برای همین است که اینان بزرگترین مخالفان تحول در ورزش هستند و برای ممانعت از انجام تحول و حفظ جایگاه و موقعیت خود دست به هر کاری می‌زنند و از حربه‌ای استفاده می‌کنند که البته این امری طبیعی است و غیر از این باشد باید تعجب کنیم. به فرمایش رهبر حکیم انقلاب«... اصلا هر حرکت اصلاحی در هر جای جامعه اسلامی اتفاق بیفتد، اینها ناراحت می‌شوند، مقابله می‌کنند، جو‌سازی می‌کنند. اینها مخالفینند. مخالفین هم آرام نمی‌نشینند... جو‌سازی می‌کنند، گاهی اوقات جو‌سازی‌ها رسانه‌ای است... در افکار عمومی مردم وسوسه ایجاد می‌کنند...دائما مشاورت‌های گوناگون که- این کار مصلحت نیست- نگذارند این کار(تحول) انجام بشود و...» بنابراین در برابر سنگ‌اندازی‌ها و جو‌سازی‌ها و مانع تراشی‌های مخالفان تحول، باید مسئولان و مدیران دارای غیرت مسئولیت وصاحب اراده و عزم خدمت« با شجاعت وارد میدان تحول» شوند و با قدرت، مقاومت‌های منفعت جویان و مفسدان و... را در هم بکوبند.

بارها مثل خیلی از کسانی که این ورزش و قابلیت‌ها و ظرفیت‌های گوناگون آن را می‌شناسند معتقدند که ورزش ایران بالقوه چه از حیث انسانی و چه از نظر مادی و امکاناتی توان پیشرفت و ارتقا بیش از اینها را دارد. به فعلیت در آمدن این توانایی‌ها و داشته‌ها در گروی اعمال مدیریت دلسوزانه و مدبرانه است که با رعایت اصول کارآمد مدیریتی ازجمله نظارت دقیق و قطع کردن نفود و رخنه مفسدان و جریانات فرصت‌طلب و محور قرار‌دادن منافع ملی و انتظارات مردمی می‌تواند با ایجاد تحول مستمر و خستگی ناپذیر، کوتاهی‌ها و کم کاری‌ها را جبران و ورزش را روی ریل پیشرفت شتابنده به حرکت درآورد وجایگاه آن را به سرعت ارتقا بخشد...
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲