تاریخ انتشارسه شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۲۹۷۳۹
سوگمندانه‌ترین فریاد سرکوب شده امروز جهان، حقوق بشری است که نامش کام مردم و مظلومان جهان کنونی را تلخ می‌کند و انواع شکنجه، اختناق، نقض ابتدائی‌ترین حقوق حتی حیوانی از سوی دولت‌های غربی بویژه آمریکا و اروپا را به اذهان تداعی می‌کند. سرنوشت شوم بشریت امروز جهان با مقوله حقوق بشر گره خورد، گره کوری که بازشدنش نیاز به منجی جهانی را روز بروز بیشتر می‌نماید.
۰
plusresetminus
حقوق بشر، غمنامه طنز تلخ غرب
به گزارش بلاغ، از تلخ‌ترین طنزهای تراژیک جهان معاصر، سخن گفتن از حقوق بشر آمریکایی است که از این نوع در اروپا نیز به وفور دیده می‌شود. نمونه حقوق بشر جنس آمریکایی را این روزها می‌توان به فراوانی در 50 ایالت آمریکا و در اغلب شهرهای بزرگ اروپا نیز مشاهده کرد.

رایحه این حقوق بشر چیزی جز بوی دود و باروت، برخورد خشن و قهری با مردم، بازداشت‌های آزاردهنده، سرکوب خواسته‌های طبیعی و شهروندی مردم، اسپره‌های فلفل، گازهای اشک‌آور و خفه‌کننده و به گلوله بستن مردم ستم دیده، که خواهان حق اولیه خود از حکومت هستند، می‌باشد.

برای ارائه شاهد مثال انواع نقض فاحش حقوق بشر نیازی نیست به تاریخ و حتی گذشته‌های نزدیک برویم. اوضاع کنونی آمریکا و اغلب کشورهای اروپایی و نحوه برخورد غیرانسانی پلیس و نیروهای امنیتی و نظامی با معترضین به ستوه آمده، گواه صادقی بر واقعیت‌های حاکم بر اندیشه‌های لیبرال دموکراسی غرب و بویژه آمریکا است.

نژادپرستی و تبعیض مرگ‌بار و شکل‌گیری ÷رشمار گروه‌های نژادپدستی در غرب و آمریکا، که این روزها حتی در اظهارات سران این کشورها می‌توان ملتهب کردن نژادپرستان را مشاهده کرد، در ذات اندیشه‌های لیبرال دموکراسی وجود دارد و امری اجتناب‌ناپذیر است.
ادعای دروغین حقوق بشری غرب با تعارض جدی فکری و ایدئولوژیکی لیبرال دموکراسی مواجه است و غرب در مرحله عمل نمی‌داند با این تناقض چه کند. نتیجه این تعارض، سرکوب شدید نظامی و برخورد حذفی معترضان و طالبان حقوق اولیه شهروندی است که بخوبی این روزها در خیابان‌های همه شهرهای بزرگ و کوچک غربی شاهد آن هستیم.

اگر کوچک‌ترین مورد حتی قانونی با فردی متخلف و ناقض امنیت جامعه در غیر کشورهای غربی رخ دهد، اگر غربی‌ها با حکومت این کشورها مشکل داشته باشند، آن مورد را آن‌چنان در هزاران بوق رسانه‌ای خود طوفانی می‌کنند، که نتیجه آن می‌شود صدور قطعنامه از سوی سازمان ملل یا بیانیه کشورهای مدعی حقوق بشر، که خود از ارائه حداقل‌های حقوق بشر به شهروندان خود مضایقه می‌کنند!.

دیگر چه کسی است که حتی حاضر شود شعار گزاف و توخالی و پوشالی دفاع از حقوق بشر غربی‌ها و اروپایی‌ها را بشنود نه آنکه باور کند، مگر آنکه چقدر خودفروخته و مزدور باشد که چشم سر و وجدان خود از تصاویر چندش‌آور نوع برخورد پلیس آمریکا با زن و کودک و مردان کشورش را فرو بندد آنچنانکه روزنامه‌های مدعی اصلاحات کشورمان این‌گونه عمل می‌کنند و از کوچک‌ترین مسئله‌ای که موجب تضعیف نظام اسلامی می‌شود، نمی‌گذرند و آن را در بوق‌های خود دائم می‌دمند اما در مقابل جنایات ضد بشری این روزهای حکومت آمریکا با مردمش دم بر نمی‌آورند و سر خود را در برف وابستگی و شیفتگی به لیبرال دموکراسی غرب و آمریکا فرو برده و ککشان هم نگزد که روزانه چقدر از مردم تظاهرکننده و تحت ظلم و ستم آمریکا با شدیدترین وضع مورد ضرب و جرح و بازداشت و سپس قتل بی‌سروصدای پلیس و نیروهای امنیتی و اطلاعاتی آمریکا قرار می‌گیرند.

این روزها نقاب تزویر از چهره لیبرال دموکراسی غرب بویژه آمریکا و اروپا برداشته شد و پلیس این کشورها به‌خصوص آمریکا ثابت کرد که تا چه اندازه در شکستن استخوان شهروندان خود و کشتن آنها بی‌محابا و همانند جانی‌ها عمل می‌کند.

صحنه‌های وحشتناک پلیس آمریکا و کشورهای اروپایی در برخورد با معترضان و مضروب و مجروح کردن آنها و شلیک مستقیم گلوله بسوی مردم، آن‌چنان رقت‌انگیز و قساوت‌آور است که دیدن این صحنه‌ها چندش‌آور و تاثر برانگیز است. واقعاً مرگ بر حقوق بشری که مدعی آن آمریکا و کشورهای غربی و اروپایی باشند.

غلظت شوری و سبعی برخورد با مردم از سوی آمریکا و اروپا به حدی انفجار‌آمیز شده که حتی محافل جهانی وابسته به کانون‌های امپریالیستی هم چاره‌ای جز اعتراض برای حفظ آبروی خود ندارند، اما کو گوش شنوا و وجدان بیدار در سطح مجامع جهانی که بایکوت خبری اعتراضات میلیونی مردم در آمریکا و اروپا علیه نژادپرستی و ظلم و بیداد، اجازه نمی‌دهد تا جهانیان از جنایاتی که این روزها در غرب رخ می‌دهد، مطلع شوند.

طنز تلخ حقوق بشر آمریکایی را می‌توان حتی از تصاویر و فیلم‌های کوتاهی که از طریق تلفن‌های همراه معترضان در شبکه‌های اجتماعی نشر می‌یابند، به‌خوبی راست‌آزمایی و ارزیابی کرد و بر سکوت مرگ‌بار صاحبان قدرت لعن و نفرین فرستاد و برای پاسخ به نیاز جهانی مصلح و دادرس و برپادارنده جکومت عادله علوی و مهدوی، مشعل روشنگری را پرفروغ و مشتل ساخت تا ان‌شاءالله بشریت با طلوع خورشید عدالت به آرامش مطلوب برای سیر الی‌الله دست یابد.
محمداسماعیل امام‌زاده
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴