تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۴
کد مطلب : ۴۲۵۹۶۱
ملت ایران به دلیل ظرفیت‌های فطری و الهی، در خود قابلیت‌هایی را پرورش می‌دهد که در تاریخ، نامور و در تعییر معادلات جهانی، با انسان‌سازی و نمایش جلوه‌های زیبای انسانی و اسلامی، از پرافتخارترین ملل تاریخ هستند که در رأس این افتخارات درخشان، وجود گرانقدر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره) قرار دارد.
۰
plusresetminus
الگوی جهانیان، افتخار ایرانیان
به گزارش بلاغ، اگر نسل کنونی نمی‌تواند با عدم درک شرائط دهه‌های 30 و 40 به نقش تعیین‌کننده و سرنوشت‌ساز امام خمینی(ره) در شکل‌دادن به نهضتی فراگیر که سرنوشت تاریخ معاصر و معادلات جهانی را دستخوش تغییرات اساسی به نفع مستضعفان و محرومان جهان کرد شوند، مناسبت سالانه 14 و 15 خرداد می‌توانند مجال مغتنمی را برای رسانه‌ها و تریبون‌ها بوجود آورند تا نقش خطیر و بی‌بدیل خمینی کبیر(قدس سره) را برای نسل‌های خود تبیین و تشریح کنند.

گفته شود در شرائطی که دنیا از جنگ جهانی دوم، دو قطبی سازی جهان را با محوریت آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی با دو سبک فکری و فلسفی، که هر دو مبتنی بر دین‌زدایی بمثابه دو لبه یک قیچی عمل می‌کردند، پذیرفته بود و بتدریج این توهم که: "دین افیون توده‌هاست" را می‌رفت که باور کند؛ بناگاه یک رجل دینی بپاخاست و با بسیج توده‌های میلیونی بنام دین، همه باورهای سکولاریته و لائیتیسیته ‌ای که دنیای غرب و شرق در پناه حمایت‌های سیاسی و اقتصادی برای جهانیان بوجود آورده بودند، را به چالش کشاند و با احیاء هویت انسانی و اسلامی ایرانیان، حتی به دنیای مسیحیت و یهودیت نیز حیات جدید بخشید و ادیان الهی را از زاویه تنگ فراموشی خارج ساخت و به صحن جامعه و سیاست کشاند.

از روزی که این مرد آسمانی و جامع‌الاطراف توانست نقش رهبری دینی را برای همه موحدان و پیروان ادیان آسمانی ایفاء کند، موحدان جهان به او لقب "امام" دادند و از آن پس برای همه آزادگان حضرت روح‌الله شد، "امام خمینی".
امام خمینی(ره)، انسان‌ها را از بی‌هویتی ناشی از فرهنگ مادی غرب و شرق خارج ساخت و برای آنها زندگی انسانی را معنی و تفسیر کرد.

او با عمل شجاعانه خود ثابت کرد که قدرت‌های طغبانگر و زیادت‌خواه و متجاوز، در جایگاه شیطان نشسته و آمریکا نیز به عنوان شیطان بزرگ، عامل اصلی مصائب کنونی بشریت معاصر است و تا زمانی که دست این شیاطین بویژه شیطان بزرگ از سر جهانیان کوتاه نشود، نمی‌توان صلح و آرامش را برای مردم جهان انتظار داشت.

دوره خمینی کبیر به اعتراف حتی دشمنانش، دوره تقابل سرنوشت‌ساز حق و باطل است. امام خمینی(ره) توانست آنچنان وضوح و شفافیتی به مبارزه آزادی‌خواهان آزاده با شیاطین متکاثر بدهد که برای هیچ احدی بطلان شیاطین و حقانیت پیروان خمینی(ره) کوچک‌ترین ابهامی وجود نداشت و ندارد.

از افکار و اندیشه‌ها و رفتارها و اعمال آن بنیانگذار فقید مکتبی متولد شد که بصیرت و عقلانیت منشاء عبودیت و بندگی خداوند بشمار می‌رود. خمینی کبیر(ره)، محصول عمری تلاش و مجاهدت در مسیر تقوا و وارستگی و ساده‌زیستی و پرهیز از رفاه‌زدگی و اشرافیت و ستیز بی‌امان و آشتی‌ناپذیر با مادی‌گرایی و ظلم ظالمان و فساد مرفهان بی‌درد بود.

میراث گرانقدر آن عارف راحل، نظامی است مبتنی بر اسلام ناب محمدی با سبک و سیره حکومت علوی، که تضمین‌کننده این مشیء حکومتی اعتقاد عمیق و التزام وثیق به ولایت فقیه بمانند ولایت‌النبی(ص) و ولایت‌العلی و امامان معصوم علیهم‌السلام است.

اندیشه آن امام حکیم منجر به تشکیل حکومتی مردم‌محور و اسلام‌پایه شد که در تلفیق مبانی اسلام با روش حضور و تعامل جدی مردم در حکومت، از برجسته‌ترین نظام‌های مردم‌محور جهان و قابل الگوگیری برای جهانیان است.

جمهوری در ایران چون مبتنی بر ارزش‌های اسلامی است، پیامدها و تالی فاسدهای جمهوریت متعارف در نظام‌های لیبرالیستی را ندارد و اسلامیت آن نیز چون در ابتناء بر جمهوریت و مشارکت واقعی مردم است، از آسیب‌های نظام‌هایی که در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، که بر پایه شاهنشاهی و یا پادشاهی و استبدادی است، در امان می‌باشد و همه این محاسن، بواسطه اعتقاد عمیق حضرت امام خمینی(ره) به وجود مردم به عنوان عامل مبقیه حکومت اسلامی بوده و هست.

جاری و ساری شدن اندیشه‌های امام پس از ارتحال آن درّ گرانبهاء بشریت توسط خلف صالح او، موجب رشد محرومین و مستضعفین و خواری و خذلان دشمنان اسلام و انسانیت شد بگونه‌ای که بلوک شرق قدرت کمونیستی دچار فروپاشی و قدرت شیطانی غرب بسرکردگی آمریکای تروریست نیز در آستانه فروپاشی و تجزیه است.

قدرت‌های جهانی که مدعی مالکیت بر جهان را داشته و بیش از چهار دهه با جمهوری اسلامی در نبردند، می‌توانند اصالت لقاء و تعالی نظام جمهوری اسلامی و اقتدار روزافزون این نظام نوپا و در مقابل، تضعیف و تحقیر و تلاطم و عدم ثبات کشورهای مدعی حکومت جهانی و متخاصم با جمهوری اسلامی ایران را ملاک خوبی برای افق پیش رو بدانند و تحلیل درستی بر درستی افکار و آرمان و راه جمهوری اسلامی ایران بدانند، البته اگر حتی قدری عقل و اندیشه داشته باشند!.

پیش‌بینی استراتژیست‌های منصف جهان بر این است که مکتب امام خمینی(ره)، آخرین حلقه در نیل بشریت به حکومت جهانی مصلح موعود است و قرائن نیز موید چنین نظر و دکترین است.

امروز تمامت ایمان در برابر تمامیت مفر و ظلم و فساد جهانی به سرکردگی آمریکای صهیونیست‌زده قرار گرفته و آرمان عدالت‌خواهانه امام خمینی(ره) حتی در قلب کشورهای استکباری آنچنان پیروان و حامیانی پیدا کرده که برای نابودی ظلم و بی‌عدالتی حاضرند از جان خوبش بگذرند تا بتوانند پرنده عدالت را در آغوش کشند، آنچنانکه این روزها قیام عمومی مردم در آمریکا و حمایت مردم کشورهای اروپایی از این قیام را شاهدیم که بشارت دهنده جهانی شدن اندیشه‌های معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران است.
محمداسماعیل امام‌زاده   
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷