تاریخ انتشارجمعه ۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۱
کد مطلب : ۴۱۶۹۳۷
۰
plusresetminus
زمان عکس العمل
به گزارش بلاغ، در علم فیزیک مباحث فراوانی مطرح است که برخی از آنها به‌طورمستقیم در زندگی روزمره ما تاثیر گذار است. یکی از آن مباحث زمان عکس العمل انسان یا هر موجود زنده ای دیگراست!

"هرچه زمان عکس العمل کوتاه تربهتر".
مثلا : وقتی شیئی به سمت شما پرت می شود ، پس از متوجه شدن ،  اگر به موقع عکس العمل نشان دهید، می توانید آن را بگیرید یا قبل ازخوردن به شما جاخالی بدهید.

در مسائل اجتماعی نیز زمان عکس العمل مهم است،  در حادثه زلزله ، حمله دشمن ، آتش سوزی، سیل و غیره زمان عکس العمل تعیین کننده است.

در تصمیم گیری‌های دولت‌ها در حوادث اجتماعی [ زمان عکس العمل ]  برای ملت‌ها می تواند حیاتی باشد.

عناصر موثر در  کوتاهی زمان عکس العمل (هر چه زمان عکس العمل کوتاه تر باشد بهتر است) ، شناخت دقیق ، توجه به دیدگاه کارشناسان متعهد ، تجربیات بشری، تجربیات مشابه، صداقت، روحیه فداکاری و تعهد، توانائی ذهنی و فکری کارگزاران، آمادگی موثر سازمانی و ....

اما قدرت تصمیم گیری ، صداقت و تعهد عناصر اصلی در کوتاه کردن زمان عکس‌العمل می باشند.
دولت آقای روحانی ؛ در کنترل مسافرت اشخاص بی توجه ، محدودیت آمد و شد، نظارت بر تولید و توزیع اقلام بهداشتی مورد  نیاز و ده‌ها مورد دیگر کوتاهی و تخلف آشکار کرده است، که عکس‌العمل دیرهنگام ریئس جمهور در اعلام شرائط ویژه و قرنطینه، خسارات جانی و مالی فراوانی به کشور وارد کرد و خانواده‌های زیادی را داغدار نمود.

علاوه بر آنچه گفته شده ، عدم حضور مسئولانه خود رئیس جمهور و حتی هیئت دولت در کف میدان و در بیمارستان‌ها، از عوامل اصلی حجم زیاد وگستردگی ویروس کرونا می باشد.

اگر نبود همت وزارت بهداشت و حضور داوطلبان مردمی ما حتما با فاجعه بزرگی مواجه بودیم.
زمان عکس العمل روحانی و دولتش برای زمانی که کشور گل وبلبل باشد، شاید...، اما وقتی مردم در رنج و مشکلات هستند رفتارشان همانند نگهبان خواب آلودی هست که عرصه را به دشمن ( طبیعی یا غیر طبیعی ) واگذار می کند.
علی اکبر عباسی
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴