تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵
کد مطلب : ۴۱۶۲۹۰
نباید فراموش کرد که کارکنان بانک به صورت مسقیم و چهره به چهره جهت تبادل پول و اسناد بانکی با مردم در ارتباط هستند و به همین دلیل احتمال ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در این قشر جامعه، بسیار بالاست.
۰
plusresetminus
کرونا، کارکنان بانک‌ها، مدافعان چرخه اقتصاد!
به گزارش بلاغ، همزمان با شیوع کرونا ویروس کووید-۱۹ در ایران و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه، در تمامی سطوح جامعه، بسته‌های مختلف خودمراقبتی و جامعه محور، طراحی و توسط ستادملی مبارزه با کرونا در کشور ابلاغ شده است.
 
به گفته کارشناسان بهداشتی، محل تجمع مردم به ویژه بازار، بیمارستان‌ها، فروشگاه‌ها، ورزشگاه‌ها و بانک‌ها، اصلی‌ترین مبادی ابتلا به این بیماری هستند.
 
در مورد بانک‌ها، بسته‌های متنوعی چه از سوی بانک مرکزی و هیات مدیره بانک‌ها و چه از سوی وزارت بهداشت، معرفی و توصیه شده است. در هیچ یک از این بسته‌ها به تعطیلی بانک‌ها اشاره نشده است؛ به عبارت دیگر همانند مراکز درمانی، انتظامی و فروشگاه‌های موادغذایی، بانک‌ها در رده موضوعات غیر قابل تعطیل در نظر گرفته شدند.
 
دلایل مختلفی برای ادامه فعالیت بانک‌ها عنوان شده است:
- حجم بالای مبادلات  در روزهای پایانی سال
 - لزوم فعالیت بانک‌ها به‌عنوان شریان حیاتی چرخه اقتصادی کشور
 - آسیب به فعالیت کسب و کارهای خرد و کلان و ده‌ها دلیل مهم و اساسی مشابه دیگر
 
از سوی دیگر نباید فراموش کرد که کارکنان بانک به صورت مسقیم و چهره به چهره جهت تبادل پول و اسناد بانکی با مردم در ارتباط هستند و به همین دلیل احتمال ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در این قشر جامعه، بسیار بالاست.
 
بیشتر مردم به ویژه در روزهای پایانی سال، ناگزیر به مراجعه حضوری به بانک هستند و بخشی از مردم نیز به ندرت از ابزار الکترونیکی استفاده می‌کنند به همین دلیل، تردد در بانک‌ها بالاست و در نتیجه احتمال ابتلا به کرونا در کارکنان بانک افزایش می‌یابد.
 
متاسفانه بنا به اعلام مراجع رسمی، تعدادی از کارکنان بانک جهت متوقف نشدن چرخه اقتصاد و گردش زندگی مردم، جان خود را بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در محل کار خود ازدست داده‌اند و به نظر می‌آید که دولت و مسئولان مربوطه باید برای افزایش انگیزه و روحیه خدمتی کارکنان بانک‌ها که در صف مقدم چرخه اقتصاد کشور در شرایط کرونایی هستند، چاره و تدبیری شایسته اتحاذ کند.
 
حداقل وظیفه دولت در قبال کارکنان بانک، تامین وسایل حفاظتی و ایمنی شامل ماسک، دستکش و ضدعفونی کننده است که البته درحال حاضر شاهد نقص و سستی در این زمینه هستیم.
 
آیا همانطور که مدافعان سلامت در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به‌عنوان صف مقدم ایستادگی در برابر حمله ویروس کرونا مورد حمایت قرار می‌گیرند، کارکنان بانک‌ها هم به‌عنوان مدافعان چرخه اقتصادکشور در شرایط کرونایی، مورد حمایت و پشتیبانی درمانی و انگیزشی قرار می‌گیرند؟
 
چه بسیار هستند خانواده‌هایی که از حضور اعضای خانواده خود در محل کار به‌عنوان کارمند بانک، دچار بیم و اضطراب هستند و دادن آرامش و امنیت روانی به خانواده‌های پرسنل بانک‌ها قطعاً یک وظیفه و مطالبه جدی جامعه می‌باشد.
 
ضمن تقدیر شایسته از این مدافعان چرخه اقتصاد کشور، از مسئولان، انتظار تامین امنیت بهداشتی، روانی و انگیزشی کارکنان بانک‌ها و خانواده‌ها در روزهای خدمت شبانه روزی در سنگر مبارزه با شیوع کرونا را داریم.
 
مجیدقربانی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴