تاریخ انتشارپنجشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۱
کد مطلب : ۴۱۴۳۲۲
۰
plusresetminus
به چه کسانی باید رأی داد؟
 به گزارش بلاغ، ۱- خدای مهربان بر درجات شهید همت فرمانده لشکر خط‌شکن محمد رسول‌الله‌(ص) بیفزاید، ایشان به رزمندگان توصیه می‌کرد اگر در جریان عملیات و یا بعد از آن، در میدان پراکنده شدید و محل استقرار نیروهای خودی را گُم کردید، نگاه کنید و ببینید، دشمن کدام نقطه را می‌کوبد، آنجا محل استقرار نیروهای خودی است. کاربرد این فرمول فقط در عرصه جنگ نظامی نیست، بلکه در تمامی میدان‌های درگیری با دشمن می‌توان از این فرمول برای شناسایی جبهه خودی استفاده کرد.

۲- این روزها، در گرماگرم انتخابات مجلس شورای اسلامی، هر یک از گروه‌ها و احزاب سیاسی با تابلوها و شعارهای متفاوت به میدان آمده‌اند. این شعارها اگرچه با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند ولی تقریبا تمامی آنها ظاهری مردم‌پسند دارند. در این حالت، اگر قرار باشد که انتخاب نامزدها بر اساس آنچه روی تابلوها نوشته شده و یا در شعارها مطرح می‌شود صورت بپذیرد، احتمال خطا در گزینش نامزدها وجود دارد و برخی از این خطاها می‌تواند نتیجه فاجعه‌باری نیز در پی داشته باشد. از این روی توصیه شده است که در انتخاب نامزدها فقط به تابلوها و شعارها تکیه نشود و -به حق- تاکید شده است که انتخاب‌کنندگان به مواضع و عملکردها‌، سابقه‌ها و هویت واقعی نامزدها نیز توجه داشته باشند و چنانچه تحقیق و بررسی درباره تک تک نامزدها برایشان امکان‌پذیر نیست به کارشناسان مومن و متعهد مراجعه کنند و...

۳- در این میان اما، توصیه و فرمول شهید همت می‌تواند در گزینش نامزدهای صاحب صلاحیت نقش تعیین‌کننده و کار‌سازی داشته باشد. فرمول یاد شده یک گزاره کاملا علمی و منطقی است، چرا که دشمن با شخصیت‌ها و جریاناتی سر جنگ داشته و به آنان حمله می‌کند که حضور و فعالیت آنان را به زیان خود و در تعارض با منافع خویش می‌بیند و در همان حال از شخصیت‌ها و گروه‌هایی حمایت می‌کند که مواضع و عملکرد آنها را با منافع خود همسو و منطبق می‌داند. کجای این واقعیت قابل انکار و یا حتی قابل تردید است؟!

حالا فقط با یک نیم نگاه به آنچه طی چند سال اخیر شاهد بوده‌ایم، به وضوح می‌توان دید که دشمنان ایران اسلامی با کدام افراد و جریانات سیاسی بیشترین درگیری و کینه‌توزی را داشته‌اند و در مقابل، از کدام گروه و طیف سیاسی بیشترین حمایت را به عمل آورده‌اند؟! درک این نکته فقط با یک مراجعه کوتاه به اخبار و گزارش‌های موثق به آسانی ممکن است... نیست؟!

۴- مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا با صراحت اعلام کرده است که مردم ایران باید طعم تلخ گرسنگی را بچشند تا به خواسته‌های ما تن بدهند. ترامپ از ضرورت فشار سنگین معیشتی بر مردم ایران سخن می‌گوید و از آن با عنوان یکی از موثرترین اهرم‌ها برای به زانو درآوردن کشورمان سخن می‌گوید. اکنون خودتان قضاوت کنید که از یک سو، دشمن چرا نباید از این طیف حمایت کند؟! طیفی که خواسته یا ناخواسته زمینه تحقق اهدافش را فراهم می‌آورد و از سوی دیگر بدیهی است که باید از قدرت‌گرفتن جریانی که در مقابل خواسته‌های آمریکا مقاومت می‌کند، ابراز نگرانی کند؟! و این هر دو را به آسانی در مواضع و عملکرد جریانات یاد شده می‌توان یافت.

۵- ممکن است گفته شود که دشمن هم از فرمول یاد شده با خبر است، بنابراین با حمایت از یک طیف سیاسی در پی بدنام کردن آن در افکار عمومی است! این نظریه در صورتی مورد قبول است که مواضع و عملکرد جریانات یاد شده با خواسته‌های دشمن همخوان و همسو نباشد. ولی اگر این همسویی وجود داشته باشد، حمایت دشمن را نمی‌توان تاکتیکی و غیر واقعی تلقی کرد!
حسین شریعتمداری
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲