کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

زاهد انقلابی بی‌ادعای شمال

21 بهمن 1398 ساعت 7:21

علی‌رغم اینکه از سال 42 وارد نهضت امام خمینی(ره) شد و تا چند ماه قبل و پیش از آنکه در بیمارستان بستری شود، زاهدانه روحیه انقلابی خود را در مسائل مستحدثه حفظ کرد، اما هیچ‌گاه دیده نشد که از خود بگوید و ادعایی داشته باشد.


به گزارش بلاغ، از ابتدای تاریخ، بشریت در سوگ فقدان ذخایر و گنجینه‌های هویتی خود دچار آسیب می‌شد و هنگامی که شخصیت‌های رکین خود را از دست می‌داد، به ثلمه لایسدها شیء اعتراف می‌آورد.

در مازندران سرافراز، این دیار علویان که مادران عشق به اسلام و اهلبیت را از دوران طفولیت با شیر و جان‌مایه‌های خود ممزوج کرده و به کام اطفال خویش جاری می‌ساختند، روستازاده‌ای عاشق اسلام و اهلبیت رسول‌الله صلوات‌الله علیهم اجمعین، با سعی و تلاش وافر و زانوی ادب و تلمذ نزد بزرگان و اساتید به زمین زد و شد "آیت‌الله نورالله طبرسی"، که بواقع نوری شد هدایتگر در مسیر ایمان، اخلاق، تعند به دین و التزام به امامت و ولایت.

از متقدمین انقلاب در سال‌های نخست دهه چهل و از مریدان و متتابعین حضرت روح‌الله و ساعی و سخت‌کوش در مسیر نهضت امام خمینی(ره)، از سال نخست پیروزی انقلاب با حکم سکاندار و بنیانگذار جمهوری اسلامی به عنوان امام جمعه مرکز مازندران و از 1378 نیز در جایگاه نمانیده ولی فقیه در استان ولایی مازندران، منشاء جد و جهد برای رفع مشکلات و تنگناهای این استان غنی اما محروم، مظهر اخلاق و سعه صدر، پدر مقامی برای همه جریان‌های سیاسی وفادار به آرمان‌های انقلاب، و علی‌رغم بیماری، پرتلاش و حاضر در صحنه‌های انقلاب و دفاع از حقوق مردم؛ شخصیتی دلسوز و فرهیخته و بی‌حاشیه، دارای سعه صدری تحسین‌برانگیز که توانست در هر جایگاه از تریبون نماز معه گرفته تا در صدها جلسه و صحن مجلس خبرگان رهبری، مدافعی عالم و منطقی از جایگاه ولایت و زعامت فقیه و جان‌نثاری برای نظام اسلامی که همواره در تمام خطبه‌های نماز جمعه خود مراتب دلدادگی خود ره هدایت جامعه و اطاعت محض و عاشقانه و عارفانه نسبت به ولی فقیه را با صداقت ایمان و صراحت خاص خود آنچنان در معرض قضاوت قرار دهد که حالیه همگان موید صداقت و اخلاص زبانزد آن فقیه صمدانی‌اند.

ادب‌ورزی در قبال اساتید خود، درس بزرگی برای اطرافیان و بویژه جوانان بود. آستان تحمل آیت‌الله طبرسی، فراز برجسته آن فقید سعید در مناسبات اجتماعی و زیست طلبگی و دوری از تجملات و عالمانه سخن گفتن و دردمندانه از مشکلات جامعه نالیدن و طلب جدی کردن از مسئولان، نکاتی بود که در هر جلسه و مجال سخن یافتن حضرت آیت‌الله طبرسی می‌توان بسادگی و وضوح این دغدغه را دریافت کرد.

کتاب افتخارات مازندران غیور و خدوم هیچ‌گاه خدمات حضرت آیت‌الله نورالله طبرسی را از یاد نخواهد برد و همواره با برجستگی در کنار نام آیت‌الله حاج شیخ هادی روحانی، نام آیت‌الله طبرسی را نیز به جلالت یاد خواهد کرد و مردم قدرشناس مازندران به‌خصوص روحانیت و طلای و دانشجویان گرانقدر این استان در تجلیل و توقیر و تکریم این شخصیت پارسا، انقلاب و بی‌ادعا و فوق‌العاده نجیب به وظیفه خود در قبال این خادم اسلام و انقلاب و مردم به نیکی و زیبایی عمل خواهد کرد. درود خداوند بر آن روح مطمئنه و سلام اولیای الهی تقدیم فقیه ربانی حضرت آیت‌الله نورالله طبرسی.
محمداسماعیل امام‌زاده


کد مطلب: 413538

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/note/413538/زاهد-انقلابی-بی-ادعای-شمال

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com