تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۶:۲۵
کد مطلب : ۴۱۳۲۹۰
هر ملتی در تاریخ حیات خود، اوج طلایی دارد که از آن به عنوان نقطه عطف یاد می‌کند و معتقد است این دوره طلایی، دربردارنده ستیغ تلاش‌ها و به صحنه آمدن همه داشته‌ها و سرمایه‌های تاریخی و هویتی او بوده که توانسته تحولی شگرف را در همه عرصه‌های فردی و اجتماعی و در همه حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و...بوجود بیاورد.
۰
plusresetminus
بزرگ‌ترین دستاوردی که نخ تسبیح انقلاب اسلامی است
به گزارش بلاغ، انقلاب اسلامی ایران، به عنوان بزرگ‌ترین انقلاب سده‌های اخیر، عظیم‌ترین دگرگونی را ابتداء در میان ملت بزرگ ایران و سپس جهان اسلام و دنیای مستضعفان ایجاد کرد که موجب تغییر معادلات جهانی و شکل‌گیری نظمی مبتنی بر اراده ملت‌ها با انعزال قدرت‌های جائر جهانی شد.

پایه‌گذار انقلاب اسلامی، رهبری بود پرورش یافته در مکتب اسلام اهلبیتی و عمیقاً معتقد به فقه و سیاست اسلام ناب محمدی(ص) و ناقض وابستگی به یکی از دو بلوک قدرت شرقی و غربی و احیاءکننده دین، به عنوان کارآمدترین مقوله حیات‌بخش در عرصه‌های فردی، اجتماعی و حکومتی.

او، مجتهدی جامع‌الشرائط و مرجعی مردمی و از میان مستضعفین و ناله‌های سرکوب شده آنها بپا خاست و با شجاعتی مثال‌زدنی و ستیز با دشمن اصلی بشریت و نامیدن آن به عنوان شیطان بزرگ، راه اصلی رهایی از قیود شیطان بزرگ را ایمان قلبی و عمل انقلاب به اصل "ما می‌توانیم" قرار داد و با رهبری‌های داهیانه خود توانست بزرگ‌ترین انقلاب تاریخ معاصر را بوجود آورد و با روش الهی خود، ملتی جان‌نثار و با دستان خالی را در برابر بزرگ‌ترین قدرت جهان به پیروزی رساند و رژیم شاهنشاهی 2500ساله را سرنگون کرد و در میان دنیایی از توطئه‌های نظام سلطه جهانی، اراده ملت خود در برقراری نظام اسلامی و حاکم کردن خواست ملت در برپایی جمهوری اسلامی را اعمال کرد.

حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خمینی(ره)، با آگاهی از عمق شخصیت دینی مسلمانان بخصوص مردم ایران و ژرفای وابستگی آنان به اسلام و اهلبیت(ع)، قوی‌ترین و بی‌نقص‌ترین شیوه نظام‌سازی مبتنی بر ولایت فقیه را از سال‌های قبل مطرح کرده بود که با استقبال شدید در جهان اسلام بویژه در میان ایرانیان، توانست پایه و بنیان نظام اسلامی ایرانیان قرار گیرد و به اذعان همه صاحب‌نظران، همین مقوله مترقی یعنی اصل ولایت فقیه توانست ملت ایران را طی قریب چهار دهه در برابر انواع دسائس شکننده و نابودکننده حفظ کند و روز به روز بر صلابت و جلالت ایران اسلامی بیافزاید.
 
اگر بنیانگذار جمهوری اسلامی در سال نخست پیروزی با تکیه بر اساسی‌ترین دستاورد انقلاب مردم خود فرموده بود که: پشتیبان ولایت فقیه باشید، تا به کشورتان آسیبی وارد نشود، امروز که قزیب 4دهه از آن اظهار می‌گذرد، ملت بزرگ ایران و امت اسلامی در سراسر جهان به خوبی به آن جمله امام راحل(ره) از عمق وجود ایمان آورده‌اند که واقعاً در آشفته‌بازار جنگ‌آفرینی و ایجاد کشتارها و نسل‌کشی‌های نظام سلطه، امنیت و صلابت ایران اسلامی تنها و تنها با وحدت مردم ذیل ولایت فقیه است که کشور و امنیت و استواری‌شان حفظ شده و دشمن سرگشته و حیرت‌زده، سر تسلیم در مقابل عظمت انقلاب اسلامی مردم ایران فرود می‌آورد.
 
فرهنگ غالب ملت ایران، فرهنگ اهلبیتی(ع) است که اعتقاد دارد ائمه هدی(ع) نور واحد و مفترض‌الطاعه برای عموم هستند. در اطاعت و پیروی، هیچ تفاوتی بین امام اول با امام دهم و دوازدهم وجود ندارد و رسول‌خدا(ص) به همان اندازه باید اطاعت شود که امامان ما در عصر خود باید مورد اطاعت مسلمانان قرار گیرند.
 
اصل ولایت فقیه نیز مبتنی بر چنین اطاعت‌پذیری است بدین جهت، بعد ارتحال حضرت امام(ره)، جانشین او، مقام معظم رهبری در جایگاه امامت امت مورد اطاعت همه جانبه ملت قرار گرفتند و مردم جهان به خوبی پس از گذشت 41 سال، به عمق و عظمت جمله حضرت امام(ره) معترف شدند که: پشتیبات ولایت فقیه باشید، تا به کشورتان آسیبی وارد نشود.

امروز که همه می‌دانند علت آتش‌افروزی و ناامن‌سازی کشورهای منطقه و همسایه ایران اسلامی، انتقال این ناامنی و آتش جنگ و کشتار به داخل ایران بوده، ولی با تدابیر استراتژیک رهبر معظم انقلاب، خط درگیری با نظام سلطه به هزاران کیلومتر دورتر از مرز جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران و به مرزهای رژیم اشغالگر قدس منتقل شده و این، تفسیر عملی از تقید به وجود ولی‌فقیه است که مطلب امام راحل(ره) را متعین کرده است.
 
نکته فوق‌العاده راهبردی در این میان، کارآمدی کامل مکانیزم نظام‌سازی توسط امام راحل(ره) است که نظام اسلامی را قادر ساخت تا با تلفیق دموکراسی و مطالبات اسلام ناب، ساختاری از قدرت بی‌نظیر سیاسی-حکومتی بوجود آورد که با مردم‌سالاری دینی، بهترین بستر حضور دائمی مردم در عرصه تعیین سرنوشت خود فراهم شود. اقتدار و پویایی این نظام در حدی است که تاکنون نظام سلطه جهانی به‌سرکردگی امریکا، با همه تجربه حکومت‌سازی نتوانست در برابر جمهوری اسلامی ایستادگی کند و خود را با چالش اساسی مشروعیتی مواجه ببیند.
 
اندیشه سیاسی ولایت فقیه، آنگاه که توانست با درک بلند مردم ایران به نظام حکومتی دست یابد، انسانی‌ترین و معقول و منطقی‌ترین نظام سیاسی را به جهانیان عرضه کرد که با تجربه قریب چهل ساله جمهوری اسلامی ایران، این نظام برای سایر کشورهای بویژه اسلامی قابل تاسی و الگوگیری است.
 
اعتراف مشترک همه دوستان و دشمنان انقلاب اسلامی معطوف این حقیقت است که با غروب عمر مبارک امام راحل(ره)، خورشید دیگری طلوع کرد که اجازه نداد حتی برای لحظه‌ای، غیبت روح و فکر حضرت روح‌الله احساس شود و اندیشه‌های آن سروقامت اسلام ناب حتی برای دقایقی مورد تردید و تشکیک و انزوا قرار گیرد.

معجزه ولایت فقیه، به عنوان دستاورد بزرگ و گرانسنگ انقلاب اسلامی، ظهور و انتخاب مقام معظم رهبری است که در 30 سال پس از ارتحال امام(ره)، انقلاب اسلامی را به افکار عمومی جهانیان عرضه کرد و توانست حیات همه جباران و ستمگران جهان را به چالش جدی بکشاند و انشاءالله تا رساندن امانت خون شهداء به دست حضرت بقیه‌الله(عج)، طومار بسیاری از ستمگران کنونی از جمله سردمداران صهیونیزم جهانی و مستکبران غرب و امریکا را در هم خواهد پیچاند.

مقام معظم رهبری، محصول جریان ولایت‌فقیه معطوف به ولایت‌النبی و ولایت ائمه‌المعصومین(ع) است و این جریان مقدس و سیال، همواره برای مسلمانان و مومنان منشاء اقتدار و عزت و سرفرازی است.
محمداسماعیل امام‌زاده
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴