کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اظهارنظرهای نخ‌نما شده برای تضعیف نگهبانان آراء

8 بهمن 1398 ساعت 19:31

سردمداری برخی مقامات در هجمه‌ها علیه شورای نگهبان نباید باعث شود که از حق مردم مبنی بر ممانعت از حضور افراد ضد نظام، ضدانقلاب و دارای کارنامه‌ سیاه در فساد، لابی‌گران و رانت‌جویان ذره‌ای کوتاهی صورت پذیرد.


به گزارش بلاغ، در روزهای اخیر و پس از اعلام صلاحیت نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شاهد رفتارها و اظهارنظرهای تکراری و نخ‌نما شدۀ برخی بودیم که همچون گذشته به بهانۀ عدم احراز صلاحیت برخی افراد معلوم‌الحال به دنبال تضعیف جایگاه قانونی و کارآمد شورای نگهبان در انتخابات هستند.
 
آخرین اظهارات در این خصوص می‌توان به سخنان آقای روحانی رئیس جمهور در جمع استانداران و فرمانداران سراسر کشور اشاره کرد که خود شخصاً سیستمی را که دوبار از دل آن پیروز انتخابات ریاست جمهوری، 5 بار پیروز انتخابات مجلس و در حال حاضر هم نیز نماینده مجلس خبرگان است، یک شبه زیر سوال می‌برد؟!
 
بدون شک مصلحت سنجی‌های غلط و محافظه کاری در بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی نقطۀ انحراف و به حاشیه رفتن نهاد مقدس شورای نگهبان است که  بنا بر قانون اساسی عهده دار نظارت استصوابی است که شامل تمام مراحل اجرایی انتخابات از جمله تأیید یا عدم احراز صلاحیت نامزدها می‌شود.
 
کفایت سیاسی، سلامت اقتصادی و اخلاقی و...  اصول اساسی است که باید خط قرمز این شورا در بررسی صلاحیت‌ها باشد و ملاحظۀ هیچ جریان سیاسی و فشار و رانت هیچ صاحب قدرت و ثروتی نباید کوچک‌ترین خللی در سرسختی شورای نگهبان نسبت به رعایت معیارهای مذکور جهت احراز صلاحیت نامزدها وارد نماید. 
 
اعلام نتایج اولیه بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات آینده حاکی از رویکرد انقلابی و قاطع شورای نگهبان در ایجاد ممانعت از حضور افرادی بود که در گذشتۀ خویش مبتلا به فسادهای گوناگون سیاسی، اقتصادی و اخلاقی و در آشکار و نهان مشغول به ضدیت و تقابل با اصول اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده‌اند. 
 
رویکردی که لازم است تحت تأثیر فشارهای صاحبان قدرت و ثروت، برخی مشهورین و مسئولان صاحب تریبون و افراد بی‌اطلاع از روند نظارت استصوابی خدشه‌ای بر آن وارد نشود. 
 
حمایت قاطعانه آحاد ملت از رویکرد انقلابی شورای نگهبان و تأثیر پذیری این شورا در برابر فشارها و مبتلا شدن به محافظه‌کاری و مصلحت سنجی در پیگیری وظیفه‌ قانونی خود مبنی بر نظارت بر انتخابات در تمامی مراحل را بر حذر می‌دارند. 
 
در پایان باید تصریح کرد سردمداری برخی مقامات در هجمه‌ها علیه این شورا که ضعف تدبیرشان و تیغ ناکارآمدی‌شان زخم‌هایی عمیق بر این مردم وارد نموده است و حیات سیاسی خویش را در حاشیه‌سازی می‌بینند، نباید باعث شود که از حق مردم مبنی بر ممانعت از حضور افراد ضد نظام، ضدانقلاب و دارای کارنامه‌ سیاه در فساد، لابی‌گران و رانت‌جویان ذره‌ای کوتاهی صورت پذیرد.

محمد حسینی


کد مطلب: 412656

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/note/412656/اظهارنظرهای-نخ-نما-شده-تضعیف-نگهبانان-آراء

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com