کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شورای نگهبان، امانتدار آرمان‌ها

26 دی 1398 ساعت 16:25


بر کسی پوشیده نیست که  مجلس شورای اسلامی مهم‌ترین قوه‌ی تصمیم‌ساز در تعیین سرنوشت کشور و همچنین آینه تمام نمای اراده‌ی ملی است.  با احتساب این حقیقت، بی تردید مهم‌ترین برآیند جمله امام راحل، لزوم  نظارت همه جانبه بر اصلح بودن داوطلبان حضور در (خانه ملت) است. در این ایام و در آستانه مجلسی دیگر، شاهد غربالگری ولایی شورای نگهبان  در میان کاندیداهای مدعی تصاحب کرسی مجلس شورای اسلامی هستیم.

درگام اول  احراز صلاحیت‌ها، کماکان شاهد آنیم که رویه این نهاد نظارتی بر عدالت استوار است. در میان جاماندگان از قافله انتخابات چهره‌های آشنایی می بینیم  که رد صلاحیت‌شان در افکار عمومی خیلی دور از ذهن هم نمی‌نمود زیرا  مردم همواره ثابت نموده‌اند با شعور بالای انقلابی خویش، جلوتر از مسئولین سره را از ناسره تشخیص می دهند.

بر اساس تعریف سیاسی، نمایندگان مجلس نه تنها (امانت‌دار) اعتماد مردم به نظام،  بلکه در حقیقت زبان مطالبه‌گر و ارداه تصمیم ساز ملت هستند. با اتکا به این اصل، شورای نگهبان طی ادوار گذشته با قدرت و درایت نشان داده که اهل مماشات با کسانی که پیشینه فساد اخلاقی و مالی و سابقه سوء استفاده از مسئولیت‌های  خویش  را داشته‌اند نیست. 

باری، کاندیدایی که با نقاب تقید و تعهد دروغین، از مجرای متعفن عوامفریبی پا به خانه ملت بگذارد، بی‌گمان در زمان مسئولیت به جای تحقق عزت ملت و ریل گذاری در راستای اعتلای داخلی و خارجی کشور، با سوء استفاده از موقعیت و قدرت، سفره مطامع و مفاسد اقتصادی و اخلاقی خویش را می‌گستراند. همانند نمونه‌هایی که در ادوار گذشته در همین نزدیکی‌ها شاهدش بودیم.

عقب ماندگی صنعتی و اقتصادی ، ناهنجاری‌های اجتماعی ، فساد سیستماتیک، بی اعتمادی به حاکمیت، مهجور ماندن مطالبات مردم، تنگنای معیشتی، بر باد رفتن آتیه‌ی نسل جوان، رکود ، عقیم ماندن سندهای چشم انداز توسعه ملی و مهم‌تر از همه ایجاد تزلزل در اقتدار کشور... شاید تنها تعداد کمی از مضرات ورود و استمرار حضور افراد فاسد در قوه مقننه باشد.

 امروز دشمن پشت دروازه‌هاست  و جای هیچگونه رافتی با خائنین به ملت نیست. با عنایت به این مهم ضمن قدر شناسی از شورای محترم نگهبان بابت نگاهی بدون تبعیض و تساهل و تسامح،  به نظر می‌رسد وقت آن رسیده که  این شورا با اعتنا به فرایند شفاف سازی که  مطالبه امروز همه مردم ایران اسلامی است، از پرونده‌های قطور مفسدان در برابر آحاد ملت پرده برداری نموده  و بدون ذره‌ای  مماشات، مفاسد گسترده ایشان را بر ملا سازد. حرکتی انقلابی که فرصت مظلوم نمایی، تزویر،  ایجاد فتنه و بازی با افکار عمومی را از خائنین به اعتماد ملی سلب می‌گرداند. امید به اینکه این مطالبه ولایی محقق گردد و فردایی روشن ایران اسلامی را در بر بگیرد.

مهرداد کریمی


کد مطلب: 411693

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/note/411693/شورای-نگهبان-امانتدار-آرمان-ها

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com