تاریخ انتشاردوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۳
کد مطلب : ۴۱۱۴۳۷
در روزهای گذشته برگزاری جلسات و نشست‌ها توسط کاندیدای حوزه انتخابیه بابلسر و فریدونکنار به دور از چشم نهادهای نظارتی در این دو شهرستان زیاد شده و آن‌چیزی که در پشت پرده این جلسات وجود دارد، وعده‌هایی است که برخی از این کاندیداها مطرح می‌کنند.
۰
plusresetminus
پرندگان را قربانی سیاسی‌بازی و منافع خود نکنید
به گزارش بلاغ، یکی از موضوعاتی که در دوره‌های مختلف انتخابات می‌تواند کمک حال نامزدها بوده و در جلب توجه مردم اثرگذار باشد، فعالیت‌های تبلیغاتی است.

فعالیت‌های تبلیغاتی در سال‌های اخیر شیوه‌های جدیدتری پیدا کرده که در این بین می‌توان به ساخت گروه‌ها، کانال‌ها و صفحات مجازی توسط کاندیدا یا طرفداران‌شان اشاره کرد.

اما همچنان شیوه‌های سنتی تبلیغات برای نامزدهای انتخابات مرسوم است و آن‌ها تلاش می‌کنند تا با برگزاری نشست‌های خصوصی و عمومی، نظر مردم را به سمت خود جلب کنند.

در ایام انتخابات به‌ویژه انتخابات مجلس شورای اسلامی، نقش نظارتی دستگاه‌های مسئول در بررسی فعالیت‌های تبلیغاتی کاندیدا بسیار حائز اهمیت است چراکه برخی از این نامزدها که قرار است خود به عنوان قانون‌گذار و ناظر بر اجرای قانون باشند، قبل از شروع زمان تبلیغات اقدام به برگزاری جلسات یا فعالیت‌های مجازی می‌کنند که این امر خلاف قانون بوده و به صورت مشخص فردی که قبل از نمایندگی به قانون پایبند نباشد در زمان مسئولیت هم نمی‌توان از او انتظار زیادی داشت.

در روزهای گذشته برگزاری اینگونه جلسات و نشست‌ها توسط کاندیدای حوزه انتخابیه بابلسر و فریدونکنار به دور از چشم نهادهای نظارتی در این دو شهرستان زیاد شده و آن‌چیزی که در پشت پرده این جلسات وجود دارد، وعده‌هایی است که برخی از این کاندیدا مطرح می‌کنند که البته بسیاری از آن‌ها هیچگاه نتوانستند به دعده‌های خود جامه عمل بپوشانند و به نوعی می‌توان گفت که حرکت آنها فقط فریب افکارعمومی است.

شنیده شده که یکی از کاندیداهای انتخاباتی از حوزه انتخابیه بابلسر و فریدونکنار با حضور در یکی از روستاها و برگزاری نشست با جمعی از اهالی آن روستا سخنانی را به میان آورده که در شان داوطلب نمایندگی مجلس نبوده است.

این کاندیدا که به اذعان بسیاری از کارشناسان و شاید در نظر خود شانس زیادی برای رای آوری ندارد، به گفته حاضران در جلسه برنامه‌ای برای ارائه نداشت و در اقدامی عجیب او و همراهانش دست به دامان پرندگان شدند و باتوجه به اینکه بخشی از مردم آن روستا به شغل صیادی پرنده مشغول هستند با استفاده از احساسات آن‌ها، صید پرندگان را حق اصلی مردم عنوان کرده و آن را موجب اشتغالزایی دانستند.

درحالی این فرد صید پرندگان را به راحتی حق مردم و امری قانونی تلقی می‌کند که نشان می‌دهد همچنان باید مسائل قانونی را مرور کند و بیاموزد، چراکه در سال‌های گذشته مسئولان محیط‌زیستی و قضایی، تعاریف زیادی از نحوه صید قانونی پرندگان داشتند و هرگونه شیوه صیادی را قانونی نمی‌دانند.

نامزدهای انتخابات باید به این نکته توجه داشته باشند که صداقت با مردم از کلیدی‌ترین ویژگی‌های یک فرد برای مسئولیت است و مردم به خوبی فردی را که با آن‌ها صادق نیست را می‌شناسند و مطرح کردن موضوعاتی که مصرف تبلیغاتی دارد نه تنها نمی‌تواند موجب جلب نظر مردم شود بلکه آن‌ها را از رای دادن به آن فرد منصرف می‌کند.

نکته قابل تامل و تاسف‌بار اینجاست که چرا افراد حاضر می‌شوند برای رسیدن به پست و مقام به هر چیزی حتی پرندگان آسمان هم متوسل شوند تا بتوانند اندک زمانی به عنوان مسئول در مسئولیت باشند.
 
سیدمرتضی رضویان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما