تاریخ انتشاردوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲
کد مطلب : ۴۱۰۲۰۰
میدان سخت آزمایش و غربالگری شروع شد؛ از آزمایش خواص و مسؤولان تا آزمایش مردم، از آزمایش دشمن‌شناسی، تا آزمایش حضور به موقع در صحنه‌ها، آزمایش ولایت‌پذیری، آزمایش روشنگری و هزینه دادن برای نظام یا سکوت کردن و نظاره‌گر بودن!
۰
plusresetminus
9 دی، مرحله آخر یک آزمایش
به گزارش بلاغ، دیگر مردم کلافه شده بودند، بیش از 6 ماه بود که کشور درگیر ناامنی بود، ماجرا از زمانی رنگ و بوی جدی به خودش گرفت که شبکه ماهواره‌ای بی بی سی فارسی شروع به کار کرد و معلوم بود سناریوی خطرناکی در حال شکل گیری است.
 
شاید در آن سال در آن بحبوحه اعتراضات خیابانی و به‌دنبال آن شروع آشوب‌ها و ایجاد ناامنی اولین چیزی که فکر را مشغول می‌کرد، که حقیقتاً هم به جا بود، ایجاد فضای ناامنی بیشتر، ایجاد بحران و شروع مبارزات مسلحانه و ابهام در سرانجام آن بود.
 
اما وقتی در این برهه و این سال‌ها، که 10 سال از آن تاریخ را پشت سر گذاشتیم، به آن واقعه می‌نگریم یک میدان تمرین و آمادگی جسمانی را شاهدیم که با اراده خداوند شکل گرفته بود.
 
انگار قرار بود ایران اسلامی وارد یک میدان تمرین سخت قرار بگیرد. تمرین برای ورود به میدان‌های سخت‌تر و برای عبور هنرمندانه از دامنه‌ها و گردنه‌های سخت‌تر آینده ... و یادآور این آیه از قرآن است که می‌فرماید: وَ لَنَبْلُوَنَّكُمْ حَتّٰى نَعْلَمَ اَلْمُجٰاهِدِينَ مِنْكُمْ وَ اَلصّٰابِرِينَ ( و البته شما را مى‌آزماییم تا مجاهدان و شکیبایان شما را باز شناسانیم (1))
 
میدان سخت آزمایش و غربالگری شروع شد؛ از آزمایش خواص و مسؤولان تا آزمایش مردم، از آزمایش دشمن‌شناسی، تا آزمایش حضور به موقع در صحنه‌ها، آزمایش ولایت‌پذیری، آزمایش روشنگری و هزینه دادن برای نظام یا سکوت کردن و نظاره‌گر بودن!
 
آزمایشی که می‌توانست کربلایی دیگر را رقم بزند یا هوشیاری یک ملت مسلمان را به رخ سپاه یزیدیان زمان بکشد، و یادآور اخطاری بود که مقام معظم رهبری سال‌ها پیش گوشزد کرده بودند:
((آری! وقتی خواصِ طرفدارِ حق، یا اکثریت قاطعشان، در یک جامعه، چنان تغییر ماهیت می‌دهند که فقط دنیای خودشان برایشان اهمیت پیدا می‌کند؛ وقتی از ترس جان، از ترس تحلیل و تقلیل مال، از ترس حذف مقام و پست، از ترس منفور شدن و از ترس تنها ماندن، حاضر می‌شوند حاکمیت باطل را قبول کنند و در مقابل باطل نمی‌ایستند و از حق طرفداری نمی‌کنند و جانشان را به خطر نمی‌اندازند؛ آن گاه در جهان اسلام فاجعه با شهادت حسین‌بن‌علی علیه‌السّلام - با آن وضع - آغاز می‌شود.)) (2)
مقام معظم رهبری ۱۳۷۵/۰۳/۲۰
 
و یادآور عبرت‌های قرآنی و تاریخی هُنٰالِكَ اُبْتُلِيَ اَلْمُؤْمِنُونَ وَ زُلْزِلُوا زِلْزٰالاً شَدِيداً (( آنجا[بود که ] مؤمنان در آزمایش قرار گرفتند و سخت تکان خوردند.)) (3)
 
اما در کنار این میدان سخت آزمایش اراده خداوند آن روزها بر این بود که خیلی از خزندگان و موجودات موذی، سمی و خطرناک از سوراخ‌های خود به بیرون خزیدند و هویت خود را آشکار کردند! از خانواده برخی سران بلند پایه نظام گرفته تا مزدوران جیره بگیر قلم به دست یا سربازان رسانه‌ای دشمن، از نفوذی‌های دستگاه‌های امنیتی تا نفوذی‌های خارج از مرزها که آن روزها به داخل خزیده بودند.
 
در میدان آزمایش و آمادگی جسمانی خداوند که برای ملت ایران آماده شده بود یک مرحله هم مواجهه با این‌ها بود که جمهوری اسلامی به‌دلیل حرکت در مسیر سنت‌های الهی آن را با رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و یاری خداوند متعال پشت سر گذاشت، مرحله بعد این آزمایش تمیز دادن حق از باطل بود.
 
 روزهایی که مردم باید هم‌سویی دشمن با جریانات توطئه‌گر داخلی را می‌دیدند و صف خود را از دشمنان داخلی و خارجی جدا می کردند. آزمایشی که برخی از مسؤولان بلندپایه و لیدرهای اصلی آشوب‌های داخلی از جمله میرحسین موسوی با وجود تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری از انجام آن امتناع ورزیدند.
 
سرانجام پس از جدایی مردم از صف آشوبگران و اصحاب فتنه، این میدان آزمایش به مراحل پایانی خود نزدیک می‌شد. 6 دی 88 در عاشورای حسینی خیابان‌های مرکزی تهران صحنه تخریب نمادهای مذهبی و آتش زدن ایستگاه‌های صلواتی توسط آشوبگران و فتنه‌گران بود که پخش تنها گوشه‌ای از آن‌ها از طریق رسانه ملی خشم مردم ایران را برانگیخت و ماهیت پلید آشوبگران را بیش از پیش برای مردم آشکار کرد.
 
انگار فتنه‌گران با دست خودشان داشتند واقعه کربلا را یادآور می شدند، انگار داشتند سهل انگاری توابین را یاد آور می شدند! و ناخواسته حضور به موقع ملت ایران را در صحنه خواستار بودند!
 
همین اتفاق باعث شد عزادارن حسینی از هیئت‌های مختلف تهران به خیابان‌ها ریخته و در نهایت در راهپیمایی روزهای 8 و 9 دی بساط آشوبگران را در سراسر کشور جمع کنند و امنیت را با پشت سر گذاشتن آخرین مرحله آن میدان آزمایش در سال 88 برقرار سازند.
 
اما چیزی که واضح است این است که میدان آزمایش سال 88 نه اولین آزمایش برای کشور و ملت ایران بوده و نه آخرین آزمایش خواهد بود.
 
از انقلاب 57 و ولایت‌پذیری مردم به رهبری امام خمینی (ره) گرفته تا جنگ تحمیلی و جنگ داخلی و رنگ و بو عوض کردن خیلی از مسؤولان بلندپایه، از تحریم‌های سنگین، از آشوب‌های سال 78 گرفته تا 88 و 98 همه این‌ها آزمایشاتی بوده که با وجود سختی‌ها و دشواری‌های زیاد توسط ملت غیور ایران به رهبری امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای و همین‌طور یاری خداوند متعال و بیداری مردم پشت سر گذاشته شده.
 
امروز اگر از بیرون به ایران اسلامی نگاهی بیاندازیم دیدن قامت سرافراز کشور ایران کار سختی نخواهد بود، ایران مقتدری که دشمنش را هر روز بیشتر از قبل به زانو در می‌آورد و آن را بی آبروتر می‌کند.
 
و این اتفاق یک سنت الهی را به ما یادآور می‌شود که خداوند در قرآن فرمود : وَ لَيَنْصُرَنَّ اَللّٰهُ مَنْ يَنْصُرُهُ إِنَّ اَللّٰهَ لَقَوِيٌّ عَزِيزٌ (و قطعا خدا به کسى که [دین ] او را یارى مى‌کند، یارى مى‌دهد، چرا که خدا سخت نیرومند شکست ناپذیر است. (4))
 
پی نوشت:
1-سوره محمد آیه 31
2-بیانات در دیدار فرماندهان لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) 20/۰۳/75
3-سوره احزاب 11
4-سوره حج آیه 40
سید مهدی پیشنمازی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما