به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی

اهمیت و نقش کتابخانه های عمومی را بیشتر بدانیم

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳
کد مطلب : ۴۰۷۲۲۲
کتابخانه های عمومی مانند نیروی جاودان برای آموزش، فرهنگ، اطلاعات و عامل اصلی پرورش صلح و سلامت روح از طریق اندیشه ی مردان و زنان است.
۷
plusresetminus
اهمیت و نقش کتابخانه های عمومی را بیشتر بدانیم
به گزارش بلاغ، کتابخانه های عمومی به عنوان یک مرجع فرهنگی است که با قرار دادن افکار، عقاید و حاصل اندیشه های خلاق در کنار یکدیگر وسیله‌ای برای ایجاد علاقه به مطالعه و تحقیق برای افراد جامعه پدید می آورد که می تواند کارکردهای مختلفی از جمله آموزشی، اطلاع رسانی، فرهنگی و اقتصادی داشته باشد که در این بین نقش و کارکرد اجتماعی آن پر رنگ تر است.

فضای کتابخانه های عمومی می تواند منبعی برای ایجاد روابط و گروه‌های درسی، فکری، شغلی و حرفه‌ای باشد و از طریق آن افراد بتوانند از روابط ایجاد شده به عنوان سرمایه انسانی که تسهیل کننده ی ارتباطات انسانی است بهره ببرند.

کتابخانه ها به جهت در دسترس داشتن منابع اطلاعاتی و فضای کتابخانه ای بهترین امکان را برای ایجاد حس مشارکت و رعایت حریم و حقوق دیگران فراهم می آورند و از طریق مطالعه و شرکت در فعالیتهای جمعی که در فضای رایگان کتابخانه های عمومی ساماندهی می شود زمینه های ایجاد همدلی و اعتماد میان خود و افراد جامعه را فراهم می آورد.

می‌طلبد متولیان امر کتاب و کتابخوانی تمامی شرایط مطلوب را از جهت فضای کتابخانه‌ای، منابع اطلاعاتی و … برای اقشار مختلف کتابخوان فراهم کنند تا مردم از گروههای مختلف برای پر کردن اوقات فراغت خود و کسب علم و دانش و حصول آگاهی به کتابخانه ها رو آورده و با خواندن و مطالعه منابع مورد نظر خود به آگاهی مورد نظر خود دست یابند ودر این صورت می توانیم جامعه ای آگاه و داشته و روزبروز پیشرفت کنیم.
 
در شهرستان رامسر نیز پنج کتابخانه عمومی توسط کتابداران شهرستان اداره می‌شود و آماده خدمات دهی به همشهریان است.

وجود 5 کتابخانه عمومی در نقاط مختلف شهرستان رامسر یکی از بسترهای بسیار ارزشمندی است که می بایست مورد توجه اقشار مختلف مردم بویژه کودکان و نوجوانان و جوانان قرار گیرد.

در این بین نقش مدارس می تواند بسیار اثر گذار باشد تا جایی که با آموزش و ایجاد اردوهای کتابخوانی به این مکان ها انگیزه و آشنایی نسل دانش آموز را با چنین محیط های فرهنگی بیش از پیش تقویت کند.

باید دانست که نباید کتابخانه ها را تنها بگذاریم چرا که کتابخانه ها به مراجعان خود زنده اند و بدون مراجعه کننده به مکانی مرده و بی روح مبدل می شوند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲