تاریخ انتشارجمعه ۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۷
کد مطلب : ۴۰۷۲۲۱
در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاران بی شماری به رامسر آمدند و با پتانسیل‌های در حد عالی گردشگری و سرمایه‌گذاری مواجه شدند اما برخی ادارات با عناوین مختلف و مخالفت‌های بیهوده سبب عدم توسعه رونق گردشگری و فراری شدن گردشگران از رامسر شدند.
۱
plusresetminus
چرایی عدم انگیزه سرمایه‌گذاران در رامسر!
به گزارش بلاغ، شهرستان زیبای رامسر بهشت خدادادی شمال ایران با داشتن طبیعت زیبا، جنگل‌های بکر و ساحل دریا سالیانه پذیرای میلیون‌ها گردشگر خارجی و ایرانی است که لازمه آن طبیعت زیبا و دل‌انگیز، توسعه گردشگری در حد نام این شهر است.

روند کنونی توسعه رامسر اصلاً مناسب نبوده و با مشکلات زیر ساختی و محدودیت‌های زیادی در سواحل، جنگل‌ها و شهر در حوزه گردشگری مواجه است که سبب عدم پیشرفت و توسعه در این منطقه شده است.

سواحل زیبای رامسر با داشتن فضایی دلنشین و زیبا‌ از جمله مکان‌های پر تردد و خاستگاه اصلی گردشگران است اما آنچنان که انتظار می‌رفت از سواحل بهره برداری نشده و بیش از ۸۰ درصد آن در حالت رکود قرار گرفته است.

سنگ اندازی برخی از ادارات در روند کار برخی سرمایه گذاران و کار آفرینان در سواحل سبب مشکلات عدیده ای در این بخش شده است که انتطار می رود در این شهر توریستی گردشگری با رفع موانع و از بین بردن محدودیت‌ها شاهد توسعه گردشگری باشیم.

اگر نیم نگاهی به شهر رامسر بیندازیم، با بافت فرسوده شهری و ساختمان های پلاسکو نما روبرو خواهیم شد که تا به امروز مسئولین امر با توجه به موقعیت شهر توریستی گردشگری اقدام به تخریب این ساختمان‌ها نکرده‌اند و این زیبنده عروس شهرهای ایران نیست.

باغ ۳۳ هکتاری رامسر مکانی بسیار زیبا جهت استفاده بهینه در بخش گردشگری بوده که می توان با ایجاد امکانات تفریحی، رفاهی و فرهنگی چهره زیبایی به این شهر بخشید اما در سال های اخیر با ایجاد طرح های مختلف و پیگیری مسئولین، آباد سازی آن به نتیجه نرسید چون میراث فرهنگی مدعی است که این باغ جزء آثار تاریخی و ثبت میراث است و حق هیچ گونه تغییر بنا در آن وجود ندارد.

آیا زیبا کردن شهر رامسر و توسعه رونق اقتصادی و گردشگری را باید با اینگونه مخالفت های برخی ادارات تحمل کرد یا جهت رونق چرخه گردشگری باید نگاه مسئولین به این شهر تغییر کند.

اداره گردشگری و میراث فرهنگی در سال های اخیر عملکرد بسیار ضعیفی داشته و توسعه و رونق گردشگری و استفاده بهینه از سرمایه گذاران خارجی و ایرانی در حد شعار بوده است تا آنجا که تمامی عملکرد این اداره از بناهای تاریخی و ییلاقات زیبا بوده است که انتظار می رود به دنبال نوگرایی و تحول بزرگ در این زمینه باشند تا رامسر به جایگاه واقعی خود در این زمینه دست یابد.

در سال های اخیر سرمایه گذاران بی شماری به این شهر جهت سرمایه گذاری مراجعه کرده‌اند و با بسترهای مناسب و پتانسیل‌های در حد عالی گردشگری و سرمایه‌گذاری مواجه شدند ولی برخی ادارات با عناوین مختلف و مخالفت های بیهوده سبب عدم توسعه رونق گردشگری و فراری شدن گردشگران از این شهر شدند.

گرچه نگاه دولت به بخش خصوصی و استفاده از سرمایه گذاران و کار آفرینان در توسعه و رونق گردشگری بوده اما محقق شدن این امر توسط مسئولین کاملاً ضعیف و ابتدایی است.

لازمه شهر توریستی رامسر رونق گردشگری و توسعه همه جانبه آن است تا به یک شهر هدفمند و زیبا تبدیل شده و سبب اشتغال زایی جوانان شود.

مسئولین رامسر هنوز نتوانسته‌اند مشکلات زیر ساختی این شهر را حل کنند زیرا با کوچک‌ترین بارندگی شهر غرق در آب و با بحران مواجه می‌شود و چهره زیبای برخی مسئولین در تصاویر سلفی و نمادین روزهای بارانی دیدنی است.

هنوز با گذشت سال‌ها با اینکه تمام شهر و روستاها به زباله دانی بزرگ تبدیل شده، تدبیری برای حل معضل زباله اتخاد نکرده‌اند چطور انتظار برود شهری که هنوز ابتدایی‌ترین مشکلات خود را حل نکرده به توسعه گردشگری و استفاده از سرمایه گذاران بیندیشد!.

عدم تعامل و همکاری در برخی ادارات رامسر تا حدی است که بارها فرماندار در جلسات شورای اداری بیان کرده که روسای ادارت از شکایت علیه یکدیگر در دستگاه قضایی پرهیز کرده و در صورت بروز مشکل به فرماندار مراجعه کنند.

شهری که این همه مشکل زیر ساختی داشته و تعامل بین مسئولین وجود ندارد، چگونه می تواند موفق عمل کرده و به توسعه یافتگی دست پیدا کند.

بهتر است مسئولین امر در ادامه روند کار نگاه ویژه‌ای به این شهر داشته و با تعامل و استفاده از سرمایه گذاران در جهت رسیدن به شهری آباد و به معنای واقعی توریستی کوشا باشند.

رامسر در چهل سال اخیر تغییر آنچنانی در نمای شهر و توسعه همه جانبه نداشته است و مسئولان در سال‌های اخیر تماماً در روزمرگی و بی برنامگی بسر می‌برند که نشان از عدم وجود تخصص و مهارت در آنها بوده در حالی که دود آن به چشم مردم و شهر رفته است.

رامسر بهشت زمینی خداوند نیازمند حمایت مسئولین و سرمایه‌گذاران جهت توسعه یافتگی در بخش‌های مختلف است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲