کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حق‌الزوار اربعینی به گردن وزارت ارتباطات

3 آبان 1398 ساعت 0:00

وزارت ارتباط و وزیر جوان آن ماه‌ها قبل از تسهیل ارتباطات زائران اربعین می‌گفت غافل از آنکه با خروج میلیاردها تومان از حساب زائران، بدتربن نوع ارتباط گریبان زائران را در اربعین امسال گرفته بود.


به گزارش بلاغ، با تشکیل ستاد اربعین به ریاست وزیر کشور و عضویت چند وزیر، از ماه‌ها قبل این ستاد با تشکیل جلسات و تقسیم کار سعی داشت و دارد تا بهترین شرائط را برای زائران اربعین فراهم آورد، هرچند تا رسیدن به نقطه مطلوب کارها و اقدام‌های فراوانی باید انجام دهد اما با همه اشکالات موجود، اقدام وزارت ارتباطات در اربعین امسال داد بسیاری از زائران را در آورد و موجب نارضایی شدید زائران شد.

با وجود اینکه وزیر ارتباطات از ماه‌ها قبل خبر از تسهیلات ویژه برای زائران اربعین می‌داد، زائران اربعین امسال در جریان سفرشان به عتبات بناگاه با ارقام غیرقابل قبول از تعرفه‌های نجومی مواجه شدند و صدها میلیارد تومان از حساب‌شان به حساب همراه اول نشست و در مقابل این حیرتی که بتدریج در قالب اعتراض روی نمایاند، آذری جهرمی وزیر جوان ارتباطات با آنهمه مصاحبه‌های امیدبخش خود در تسهیل ارتباطات زائران اربعین، در توئیتی نوشت: "  الوعده وفا! از فردا شب بازگشت هزینه های اینترنت کاربران در ایام اربعین که آزاد استفاده کرده بودند آغاز می شود. ممنون از همراه اول و ایرانسل که با هماهنگی سهامداران عمده شان این ۲۶ میلیارد تومان را به مردم پرداخت می کنند و با پیامک به آنها اطلاع می دهند".

پس از این خبر امیدوارکننده، همراه اول طی پیامکی به برخی از مشترکین از بازگرداندن اندکی از وجوه دریافتی تلاش کرد تا به وزیر ارتباطات بگوید که قول و وعده وزیر را عملی کرده، هرچند به نیکی می‌داند که بهیچوجه نتوانست از سطح نارضایی زائران در مورد تعرفه‌های خود بکاهد.

در میان اقدام همراه اول پیرو قول وزیر ارتباطات تنها به یک مورد اشاره می‌کنیم تا مشخص شود که در غیبت نظارت بر حقوق مردم چه به سر پول اندک توی جیب مردم می‌آروند. حال می‌ماند پیگیری قانونی دستگاه‌های نظارتی و در مآل قوه قضائیه برای استیفای حقوق زائران اربعین سیدالشهداء علیه‌السلام.
 


علی فاطمی


کد مطلب: 405341

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/note/405341/حق-الزوار-اربعینی-گردن-وزارت-ارتباطات

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com