کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اربعین حلقه‌ای بین بعثت و ظهور

25 مهر 1398 ساعت 22:45

آنقدر امام حسین(ع) برای اهل بیت مهم بود که زیارت آن امام جزء اعمال حرم پدر بزرگوارش امیرالمومنین(ع) است و از علامات مومن نیز خواندن زیارت اربعین، این خط سرخ را می‌توان در شعار یاران مهدی عج الله نیز مشاهده کرد آن گاه که فریاد بر می‌آورند یا لثارات الحسین.


به گزارش بلاغ، بی‌شک عدالت، عزت وعبودیت از مهم‌ترین اهداف بعثت انبیا علیهم السلام بوده است، پیامبر اسلام، خاتم الانبیا که عصاره خلقت و آموزه‌های همه انبیا می‌باشد نیز از این قاعده مستثنی نبود.

امام صادق علیه السلام می‌فرماید: خداوند هیچ پیامبری را جز به نیکی و عدالت مبعوث نکردند.(بحارالانوار،ج 24ص292)، امتداد این اهداف را در وجود امیرالمومنین(ع) و اوج آن را در داستان عاشورا می‌توان دید و اربعین که خودش عاشورایی دیگری است.

از مهم‌ترین حوادث سال‌های اخیر جهان اسلام و بلکه دنیا، شکوه مراسم اربعین است، به ناگاه جهانیان متوجه جریانی شدند که تمام معادلات روز مره بافته‌ها و یافته‌های اجتماعی و سیاسی آنان را تحت الشعاع قرار داده است.

علی‌رغم همه دشمنی‌ها از ابتدا حادثه عاشورا توسط حاکمان به ظاهر مسلمان و ممانعت از برگزاری مراسمات و عزاداری‌ها قصه امام حسین علیه السلام و یارانش افسانه نبود که فقط نقل مجالس و یا سوژه فیلم شود و خرافه و کهنه هم نبود که بتوان نو آن را ارائه کرد بلکه فریاد درون، انسانیت و آرزوی انسان‌ها بود.

این سیل خروشان که این روزها شاهد آن هستیم می‌تواند ظلم و فساد، ناامیدی و تفرقه را ویران کند و انسانیت، مهربانی و عزت را بجا بگذارد؛ الحسین یجمعنا شور و اشتیاق زائرین با انواع پوشش‌ها و گویش‌ها و تحمل همه سختی‌ها این سفر از یک طرف و پذیرایی خالصانه مردمان جنگ و آه عراق از سوی دیگر خط بطلانی بر همه حرف‌های تفرقه آمیز بین مسلمانان و حتی غیرمسلمانان آزادی خواه است.

پیامبر اعظم(ص)، امام حسین (ع) را کشتی نجات و چراغ هدایت برای همه انسانها معرفی کرده، سواره‌های این کشتی می‌تواند از هر مذهب و قومی باشد و پیاده‌های آن نیز همچنین؛ همه آنانی که بر عرشه این کشتی سوار شدند با یزیدییان زمان عناد دارند چرا که مشکل امام با یزید دعوای شخصی نبوده است. چنانچه فرمودند: "و علی السلام اذقد بلیت الاسلام براع مثل یزد"، باید فاتحه آن اسلامی را خواند که مثل یزید حاکم آن شوند، امام با تفکر یزیدی مشکل داشت نه با خود یزید، لذا نمی‌توان با امثال یزید کنار آمد و سکوت کرد، این میراث ماندگار سینه به سینه فریاد به فریاد تا کنون مانده است و اربعین بزرگترین نشانه این ماندگاری است.

آنقدر امام حسین(ع) برای اهل بیت مهم بود که زیارت آن امام جزء اعمال حرم پدر بزرگوارش امیرالمومنین(ع) است و از علامات مومن نیز خواندن زیارت اربعین، این خط سرخ را می‌توان در شعار یاران مهدی عج الله نیز مشاهده کرد آن گاه که فریاد بر می‌آورند یا لثارات الحسین.

تولد دوباره آل محمد(ص) کار نیمه تمام جدش را کامل می‌کند، باید هوشیار و آماده باشیم تا در این تکامل انسانیت موثر باشیم خواه در زمان ظهور باشیم خواه نباشیم، فریب رزق و برق روزگار را نخوریم انواع یزیدیان، عمروعاص‌ها و خوارج در درون و بیرون ما هستند و دام‌های آنان گسترده و دانه‌هایشان شیرین.
حجت الاسلام مهدی حجت‌نیا


کد مطلب: 405087

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/note/405087/اربعین-حلقه-ای-بین-بعثت-ظهور

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com