تاریخ انتشاردوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰
کد مطلب : ۴۰۵۰۰۳
به غیر از عدم توجه که رسم مسئولان نسبت به برخی از شهرها شده، بعضا مسئولان رده بالای استان خود موجب فراهم شدن مشکلاتی می‌شوند.
۰
plusresetminus
آقایان؛ جان فریدونکنار بالا آمده، فکری کنید!
به گزارش بلاغ، مازندران استانی زیبا و دارای نعمت‌های فراوان خداوندی است و هر شهر آن یک یا چند الطاف الهی را درخود دارد که موجب شگفتی همگان می‌شود.
 
اما اگر بگوییم که تمامی این شگفتی‌ها در فریدونکنار یک‌جا دیده می‌شود سخنی به گزافه نگفته‌ایم چراکه وقتی به این شهرستان کم وسعت سفر می‌کنید می‌توانید بدون آنکه مسیر زیادی را طی کنید شاهد دریا، جنگل، امامزادگان مقدس، شالیزارهای سرسبز در فصل بهار و تالاب پرندگان در فصل زمستان باشید.

این شهرستان که از شمال به دریای خزر، از جنوب به شهرستان آمل، از شرق به شهرستان بابلسر و از غرب به شهرستان محمودآباد منتهی می‌شود به غیر از نعمت‌های خدادادی دارای امکاناتی همچون بندر، شهرک‌های ساحلی، بازارهای سنتی و بازار ماهی، مراکز خرید، آب‌بندان‌ها و برنج مرغوب است که از ظرفیت‌های فریدونکنار به حساب می‌آید.

درحالی که همه این موارد می‌تواند رشد و تعالی هر منطقه‌ای را به دنبال داشته باشد اما هنوز فریدونکنار در استان مازندران به جایگاه واقعی خود نرسیده که البته نه تنها این موضوع عقیده نگارنده است بلکه در سخنرانی‌های بسیاری از مسئولان شهرستانی و استانی به این موضوع اذعان شده که این امر به دلایل زیادی از جمله عدم توجه مسئولان ارشد استانی مربوط می‌شود.

اگر بخواهیم به نخستین موضوعی که موجب عقب ماندگی فریدونکنار شده اشاره کنیم بحث به‌کارگیری برخی از مدیرانی است که از سوی ادارات کل به این شهرستان اعزام می‌شوند اما متاسفانه هیچ عملکرد مثبتی نداشته و فقط به فکر اتمام ساعت کاری و پر کردن رزومه خویش برای ارتقای عنوان هستند.

یکی دیگر از اقداماتی که چندسالی از سوی مسئولان استانی باب شده این است که فریدونکنار را محل آزمایش مدیران خود قرار می‌دهند و در صورت عملکرد خوب آن مدیر، او را به شهرستان دیگر می‌فرستند که اخیرا هم این اتفاق رخ داده و رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای که یکی از مدیران پرتلاش و خوب فریدونکنار بود به یکی از شهرستان‌های همجوار فرستاده شد.

نداشتن اداراتی مستقل همیشه یکی از دغدغه‌های مردم فریدونکنار بوده که از آن گلایه‌مند هستند چراکه مشکلات زیادی این موضوع به همراه دارد و درحالی که برخی از ادارات کل، نمایندگی خود را در این شهرستان مستقر کردند اما بازهم نه تنها مشکلات برطرف نشد بلکه چالش‌های جدیدی به وجود آمد، چراکه هر زمان مشکلی را با آن مسئول مربوطه در میان می‌گذاری چنان نداشتن نیرو و بودجه را به رخت می‌کشد که فرد از طرح سوال خود پشیمان می‌شود.

اما در همین راستا موردی که بسیار برای شهروندان و نخبگان فریدونکناری جای تعجب داشت این بود که اداره راه و شهرسازی درحالی که به صورت مستقل دارای رئیس و ساختمان در این شهرستان بود در اقدامی عجیب ساختمان آن به یک شخص فروخته شده و کارکنان آن اداره هم به شهر همجوار کوچ می‌کنند و این درحالی است که تنها پاسخ مدیرکل راه و شهرسازی مازندران درخصوص این موضوع این بود که “بنابر سیاست‌های دولت مبنی بر کوچک‌سازی باید این اتفاق می‌افتاد”.

از جمله مسائل دیگری که نشان از کم لطفی مسئولان استانی نسبت به فریدونکنار دارد اختصاص اعتبار ویژه این شهرستان به جای دیگر است، درحالی که مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان از سوی وزارت کشور برای کاهش آسیب‌های اجتماعی فریدونکنار درنظر گرفته شده بود اما این مبلغ به بهانه نبود تشکل در فریدونکنار به یک تشکل ساروی اختصاص پیدا می‌کند و همین امر موجب می‌شود که اقدام خاصی را در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی سطح شهرستان شاهد نباشیم.

توصیه به جذب سرمایه‌گذار یکی از کلیدواژه‌هایی بود که مسئولان استانی به محض ورود به فریدونکنار در سخنرانی‌های خود همیشه آن را برای مردم و مسئولان این شهرستان مطرح می‌کرده‌اند اما وقتی یکی از سرمایه‌گذاران برای جنگل اوجاکله، که چندین سال است به حال خود رها شده، طرحی را ارائه کرده بود آنقدر برخی از این ادارات کل سنگ جلوی پای این فرد گذاشتند تا این فرد از کرده خود پشیمان شود.

صید پرندگان از دیگر مسائلی است که انگار اگر خدا هم بخواهد برای مردم فریدونکنار روزی تعیین کند برخی از این مسئولان قهرشان می‌گیرد و با هر ابزاری که در اختیارشان باشد تلاش می‌کنند که از آن جلوگیری کنند، درحالی که بارها از سوی صیادان پرنده در این شهرستان اعلام شد که آمادگی لازم برای نحوه روش‌های جایگزین و پذیرش آموزش‌های لازم را دارند اما مسئولان مربوطه فقط به انجام اقدامات قهری راضی می‌شوند.

بنابراین گزارش، می‌توان گفت که به غیر از عدم توجه که رسم مسئولان نسبت به برخی از شهرها شده، بعضا مسئولان رده بالای استان خود موجب فراهم شدن مشکلاتی می‌شوند که آدم را یاد ضرب‌المثل معروف ” مرا به خیر تو امیدی نیست شر مرسان” می‌اندازد؛ لازم است که مسئولان ارشد استان مازندران به شهرستان‌ها نگاه برابر داشته باشند و اعتبارات، امکانات را به صورت مساوی تقسیم کنند تا مردم شهرهای کوچکی مانند فریدونکنار هم از آن برخوردار شوند.

فریدونکنار شهر حاج حسین بصیر و ۳۵۰ شهید و همچنین صدها ایثارگر، جانباز، آزاده و مردمی است که دل در گرو این انقلاب دارند و همیشه پا در رکاب این نظام بوده‌اند و اگر چه شاید از نظر مساحت و جمعیت در مقدار کمتری باشد اما در انجام کارهای مردمی که مسئولان از آن‌ها خواسته‌اند به خوبی عمل کرده که یکی از آن نمونه‌ها جمع‌آوری حدود دو میلیارد تومان و ساخت ۶ خانه برای سیل‌زدگان است، پس مسئولان هم باید بهترین‌ها را برای مردم “خطه مبارک” فراهم کنند.

سیدمرتضی رضویان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲