BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?>BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?> چه کسی رئیس شورای اسلامی شهر کتالم و ساداتشهر می شود؟ | بلاغ نیوز
تاریخ انتشاريکشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۲
کد مطلب : ۴۰۱۲۹۸
شنیده ها حاکی از آن است در حال حاضر محمد غلامرضایی و محمد دوستی به عنوان کاندیدای ریاست شورای کتالم و ساداتشهر تمایل خود را ابراز کرده‌اند.
۰
plusresetminus
چه کسی رئیس شورای اسلامی شهر کتالم و ساداتشهر می شود؟
روزهای آینده شاهد برگزاری انتخابات هیئت رئیسه شورای اسلامی کتالم و ساداتشهر خواهیم بود ، گرچه با توجه به عملکرد این مجموعه در دو سال گذشته خصوصا برکناری یک عضو از این جمع ، مردم تمایل چندانی برای اینکه چه کسی رئیس شورا می شود ندارند ولی لازم است بنا بر رسالت‌مان مطالبی را عنوان نماییم.

همانطوری که انتظار می رفت ساداتشهر با ایجاد یک ائتلاف قوی برای انتخابات توانست گوی سبقت را از کتالمی‌ها برباید و اگر چند اشتباه کوچک اما استراتژیک آنها نبود باید 4 عضو از ائتلاف بسمل ساداتشهر وارد شورای شهر دوره پنجم کتالم و ساداتشهر می‌شدند.

از همان ابتدا معلوم بود محمد دوستی، که بیشترین رای مردم در دوره های مختلف شورای شهر کتالم و ساداتشهر را نصیب خود کرده بود، در سال نخست نمی‌تواند رئیس شورای اسلامی شهر کتالم و ساداتشهر شود.

از طرف ائتلاف ساداتشهر پیروز شده بود تا بیاید و نیروهای خود را به عنوان شهردار و رئیس و... بگمارد تا بتواند به شعارهای انتخاباتی شان جامه عمل بپوشاند و از سوی دیگر محمد دوستی با توجه به همکار بودن با مبشری در دوره گذشته شورا اختلاف سلیقه هایی داشتند و نمی توانستند به همدیگر رای دهند و اگر هم موافق می شدند دوستی می بایستی که حداقل یک رای ائتلاف بسمل را هم می داشت.

با این اوصاف در سال نخست سید صادق میرابوطالبی که در اواخر دوران خدمتش بود توانست صندلی معاونت آموزش و پرورش رامسر را با صندلی رئیس شورای شهرکتالم و ساداتشهر عوض کند و به مدت یک سال ریاست این شورا را به دست گیرد.

سال اول سال حساسی بود، سالی که بایستی شهردار توسط شورا انتخاب و شاکله اصلی شورا بسته می شد بنابر این سال نخست به سرعت برق و باد رفت.

در سال دوم دوستی توانست با رایزنی های متعدد با برخی از اعضای ائتلاف ساداتشهر رای اکثریت را به دست آورد و به عنوان رئیس شورا معرفی و مجید شعبانی به عنوان نائب رییس انتخاب شود.

هنوز چند ماهی نگذشته بود که مجید شعبانی به دلایل خاصی استعفا داده و دوباره انتخاب هیئت رئیسه برگزار و دوستی به عنوان رئیس ، نوروز شمسی عضو جدید شورا به عنوان نائب رئیس انتخاب شد.

با وجود حاشیه های مختلف در سال دوم شورا اعم از اختلاف سلیقه در انجام امور بین رئیس و شهردار ، شکایت شورا و شهرداری علیه جمع زیادی از خبرنگاران به دلیل انتشار اخبار ، تعلل در انجام برخی پروژه ها ، عدم برگزاری جشن های فرهنگی برای ایجاد شور و نشاط در مشارکت عمومی ، ضعف شدید اطلاع رسانی ، برکناری عضوی از شورا ، عدم آشنایی مناسب رئیس شورا از جایگاهش و ... باعث شد دوستی نتواند در جایگاه ریاست مطلوب عمل کند.

حال در ابتدای سال سوم برای انتخاب رئیس شورا هستیم.

شنیده شده در حال حاضر محمد غلامرضایی و دوستی به عنوان کاندیدای ریاست شورا تمایل خویش را ابراز کرده اند.

به نظر می رسد محمد غلامرضایی از ائتلاف ساداتشهر گزینه قوی تری برای ریاست شورا در سال سوم باشد.

نخست اینکه وی آشنا به امور اداری است و بسیاری از امور انفورماتیک شهرداری با همفکری وی و هدایت شهردار توسط او انجام شده است که نمونه بارز آن ایجاد اتوماسیون اداری در شهرداری کتالم و ساداتشهر می باشد کاری که انجام بسیاری از امور شهرداری را سهل نموده و باعث راه اندازی امورات ارباب رجوع می‌شود.

ثانیا ارتباط خوبی بین وی و شهردار در راس یک هیئت سه نفره از ائتلاف ساداتشهر وجود دارد و این امر می‌تواند دست شهردار را برای تسهیل در امور و انجام سریع‌تر پروژه‌ها باز نموده و جلوی هر گونه بهانه برای تعویق امور به بهانه سنگ اندازی شورا گرفته می شود.

گرچه تمام نکات فوق دلایل نویسنده این مطلب می‌باشد و اعضای شورا بهتر می‌توانند و می‌دانند که رئیس‌شان در سال سوم شورای اسلامی دوره پنجم که خواهد بود.

محمدرضا بهرامی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴