کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در سالگرد فاجعه هیروشیماو ناکازاکی

ساختار قدرت امریکا شیطانی و طغیان علیه انسانیت است

15 مرداد 1398 ساعت 0:17

اگر ترومن رئیس جمهور وقت امریکا فرمان بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی را صادر و جان 300هزار نفر را در واحد زمانی گرفت، ترامپ هم با همان استدلال ترومن و بمانند همه روسای جمهور امریکا از بوش پدر و پسر گرفته تا اوباما برای جان انسان‌ها هیچ ارزشی قائل نیستندو براحتی فرمان حمله به غیرنظامیان و هواپیمای مسافربری و بمباران مساجد و مجالس عروسی و بخاک و خون کشیدن مردم را صادر می‌کنند.



در روز‌های ششم و نهم آگوست سال ۱۹۴۵ بود که نیروی هوایی آمریکا با بمب افکن‌های خود برفراز شهر‌های هیروشیما و ناکازاکی ژاپن ظاهر و بمب‌های خود را بر روی این دوشهر فرو ریخت که حاصل بمباران اتمی این دو شهر، زغال شدن حدود سیصد هزار ژاپنی، برجا ماندن چندین هزار مجروح و به دنیا آمدن چندین هزار کودک معلول بود. اما نکته جالب این است که دولت آمریکا خدمه هواپیما و دیگر افراد دخیل در اجرای این پروژه را از نخستین دقایق اتمام مأموریت با اعطای مدال‌ها و نشان‌های مختلف مورد تمجید قرار داد، همچنانکه"هری ترومن"، رئیس جمهوری وقت آمریکا بعد از این اقدام به عرشه ناو" آگوستا"رفت و به رئیس آزمایشگاه "لوس آلا موس" قرارگاه جنایت‌های علمی آمریکا و همچنین به ژنرال "وسلی کروز" فرمانده عملیات تبریک گفت و در همان مقطع زمانی، بسیاری از محافل نزدیک به آمریکا چنین استدلال می‌کردند که بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی نتیجه بخش بوده است، زیرا ژاپن بلافاصله تسلیم شده و بر پایه چنین استدلالی، اگر بمباران اتمی ژاپن توسط آمریکا صورت نمی‌گرفت، ژاپنی‌ها تسلیم نمی‌شدند و جنگ به شکل دیگری ادامه می‌یافت  و حال آنکه به نقلی ارتش ژاپن سه روز قبل از بمباران با صدور فرمانی به یگان‌های رزمی تسلیم خود را اعلام کرده بود.

 از مجموع 90 هزار ساختمان شهر هیروشیما 62 هزار ساختمان به كلی از میان رفتند

سال‌های سال تصاویر فجیع‌ترین قتل عام تاریخ جهان با حدود سیصد هزار کشته در دست نبود، چرا که نیرو‌های اشغالگر آمریکا با اعمال سانسور‌های شدید بر ژاپن به آن‌ها هشدار داده بودند، جلوی انتشار هر اطلاعاتی که «ممکن است به طور مستقیم یا غیرمستقیم، آرامش عمومی جامعه را بر هم بزند، بگیرند و تا سال‌های سال تصاویر این دو فاجعه هولناک که آمریکا مرتکب آن بود، فوق سری تلقی می‌شد تا اینکه در سال‌های اخیر این تصاویر منتشر شدند.


واکنش‌ها و مواضع کنونی دولتمردان ژاپنی به این فاجعه همیشه منفعلانه بود و از سوی دیگر در مورد این که مردم ژاپن، مانند دولت مردان توکیو حاضر به حفر گودالی برای دفن مسائل گذشته در ارتباط با آمریکا باشند، هنوز تردید وجود دارد و این تردید به ویژه زمانی که "باراک اوباما" رئیس جمهور سابق آمریکا در سفر به ژاپن حاضر نشد از مردم این کشور بابت فاجعه ضد انسانی که صد‌ها هزار نفر از مرم ژاپن را به کام مرگ فروبرد، عذرخواهی کند به قوت خود باقی مانده است، همچنانکه تظاهرات ضد آمریکایی مردم ژاپن درسال‌های اخیر علیه سیاست‌های توسعه طلبی و نظامی آمریکا درآسیا موید همین دیدگاه است.

تفکر طنز گونه‌ای که در ذهن آمریکایی‌ها پرورش یافته این است که واشنگتن در مقام منادی حقوق بشر و نجات دهنده جهان از شر کمونیسم، فاشیسم و نازیسم، براهمیت صلح و ثبات تاکید دارد و از این رو خود را مخالف تولید تسلیحات هسته‌ای و موشکی کره شمالی و قدرتمند شدن چین در بعد نظامی در آسیا نشان می‌دهد و با توجه به تمامی این ادعا‌ها یک نگاه اجمالی به عملکرد سیاسی، امنیتی و نظامی آمریکا در قرن اخیر نشان می‌دهد که این کشور برای حفاظت از آن چه که منافع فرا مرزی اش خوانده می‌شود، میلیون‌ها انسان را قربانی و بسیاری از حاکمیت‌های مستقل را برانداخته است!

دوران برده داری را قطعاً نباید آخرین جنایت استعمارگران در تاریخ دانست، چرا که پس از آن بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی را باید کثیف‌ترین و نژادپرستانه‌ترین روش مورد استفاده یک دولت بر علیه کشور دیگری دانست. توجیهی که سالهاست برای انجام این جنایت فاجعه بار در ژاپن از زبان مقامات و رسانه‌های آمریکایی عنوان می‌شود، حفظ جان هزاران سرباز آمریکایی می‌باشد! جدا از سوالات اخلاقی و حقوقی مهمی که در زمینه کشتار غیرنظامیان به منظور حفظ جان نظامیان مطرح می‌شود، هنگامی که هیروشیما با این هدف سوزانده شد چه دلیلی برای حمله به ناکازاکی وجود داشت؟.

 بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی دو عملیات اتمی بودند که در زمان جنگ جهانی دوم به دستور هری ترومن، رئیس‌جمهور وقت آمریکا، علیه امپراتوری ژاپن انجام گرفتند. این بمباران ها سرنوشت جنگ جهانی دوم را به فجیح ترین شکل رقم زد.

 
این تصمیم غیر انسانی همچنان یکی از مهمترین و مناقشه برانگیز ترین حوادث یک قرن گذشته است، چرا که این سلاح هسته ای برای اولین بار وآخرین بار در جریان یک نبرد مورد استفاده قرار گرفت و هزاران نفر را در چشم بر همزدنی محو کرد.

 در این دو عملیات، دو بمب اتمی به فاصله ۳ روز بر روی شهرهای هیروشیما و ناکازاکی انداخته شد که علاوه براینکه  باعث ویرانی و کشتار گسترده شهروندان این دو شهر گردید و حدود ۲۲۰٬۰۰۰ نفر در اثر این دو بمباران اتمی جان باختند که بیشتر آنان را شهروندان غیرنظامی تشکیل می‌دادند. بیش از ۱۰۰٬۰۰۰ نفر بلافاصله هنگام بمباران کشته شدند و بقیه تا پایان سال ۱۹۴۵ بر اثر اثرات مخرب تشعشعات رادیواکتیو جان خود را از دست دادند.

کشتار 300هزار غیرنظامی در آغاز امپراطوری امریکا نمایشگر سمت و سوی این کشور در عصر جدید و شکل‌گیری امپریالیزم صهیونیستی در نظام نوین جهانی بود که امریکا خود را کدخدای جهان نامید و عده‌ای در کشورمان همچنان در کدخدایی امریکا دچار توهم برای رسیدن به تفاهم با شیطان بزرگ هستند و چشمان خود را بر روی واقعیت‌های این شیطان فرو می‌بندند و اصرار بر نادیده انگاری واقعیت‌ها دارند.
 


کد مطلب: 398833

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/note/398833/ساختار-قدرت-امریکا-شیطانی-طغیان-علیه-انسانیت

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com