تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹
کد مطلب : ۳۷۴۴۲۰
آیا گوش دادن به اظهارات کارشناسانه درباره محیط زیست و شنیدن صدای منتقدان این طرح جزء ابتدایی‌ترین منشور حقوق شهروندی نیست که رئیس جمهور حتی به شعار خویش هم پایبند نیست.
۰
plusresetminus
طرح ضدمحیط زیستی انتقال آب خزر و اصرار روسای جمهور سمنانی
به گزارش بلاغ، شمالی‌ها به میهمان‌نوازی مشهور هستند و این خصلت نیکوی آنها شهره خاص و عام شده است.

حسن روحانی رئیس جمهور خاطرات بسیار خوبی از میهمان‌نوازی شمالی‌ها دارد، حتی در بسیاری از سفرهای انتخاباتی خود به این مسئله که موج حمایت‌ها در دوره ریاست جمهوری یازدهم از شمال کشور آغاز شده است اذعان کرده است و از آن به عنوان خاطرات شیرین خویش یاد می‌کند.

اما مدتی است که سفرهای حسن روحانی به شمال کشور و استان‌های همجوار برای مردم خطه شمال کشور دلهره آفرین و ترسناک شده است.

ترس از تخریب محیط زیست این روزها به شدت بر گرده شمالی‌ها فشار می‌آورد.

اضطراب در بین دلسوزان محیط زیست از اولین سفر حسن روحانی به استان سمنان آغاز شد، هر چند بسیار معتقد هستند که تخم لق طرح انتقال آب دریای خزر توسط دولت قبلی، که آنهم از هم‌استانی‌های روحانی است کاشته شد، اما به نظر می‌رسد که دولت دوازدهم و یازدهم به شدت به دنبال آبیاری استان خود هستند و بنا دارند که این طرح ضد محیط زیستی را اجرایی کنند.

به اذعان بسیاری از متولیان زیست محیط این طرح حتی قابلیت اجرائی شدن را ندارد و اگر رئیس جمهور بخواهد این طرح را عملیاتی کند در سال‌های آینده کشور را با بحران زیست محیطی به ویژه در خطه شمال مواجه خواهد کرد.

نکته درخور توجه اینکه هزینه هر متر مکعب آب برای انتقال به استان سمنان در روزهای اخیر 25 هزار تومان پیش بینی شده است و تا اتمام این طرح حتی به دو برابر رقم فعلی خواهد رسید.

اما دلهره‌ای که این روزها شمالی‌ها را نگران کرده و چشم به سفرهای ریاست جمهوری دارند و با حب و گلوی بغض‌کرده عملکرد رئیس جمهور را پیگیری می‌کنند، اصرار بر طرح ضد محیط زیستی حسن روحانی که خود را مدعی اجرای طرح حقوق شهروندی می‌داند، است.

این روزها با سفر حسن روحانی به اقصی نقاط کشور به ویژه استان‌های شمالی حال مردم اصلاً خوب نیست.

دغدغه اقتصادی، خود چالش جدی است که نتیجه ضعف عملکرد دولت است و با وجود این چالش‌ها و مشکلات، مردم خطه شمال باید نگران دریا و محیط زیست هم باشند.

حضور اعضای "کمپین نه به انتقال آب دریایی خزر" در دفتر نماینده ولی فقیه در استان گلستان پیش از سفر دولت، نشان دهنده حال ناخوش مردم این خطه از شمال نسبت به عملکرد ریاست جمهوری است.

دلسوزان محیط زیست این روزها به شدت به هر دری می‌زنند تا جلوی تخریب محیط زیست را بگیرند.

صحبت با نمایندگان مجلس، برگزاری همایش‌های متعدد، ترغیب کارشناسان در گفت و گو با رسانه‌ها و تشریح ابعاد فاجعه زیست محیطی طرح انتقال آب دریای خزر همه و همه ناشی از دل نگرانی و دلشوره مردم نسبت به اجرای طرح انتقال آب دریای خزر است.

شمالی‌ها از اینکه آب دریا از این منطقه خارج و برای مردم  استان دیگر کشور استفاده شود نگران نیستند، همه نگرانی آنها از آسیب‌های بسیار جدی محیط زیست است.

طرح انتقال آب دریای خزر در حالی توسط حسن روحانی پیگیری می‌شود که پیش از این قذافی در لیبی انجام داده و با شکست مواجه شده است.

حال این روزهای مردم شمال کشور از سفر روحانی چندان مساعد نیست، به جای اینکه از حضور رئیس جمهور در استان خودمان و همسایه خوشحال باشیم، دلهره تخریب دریا و محیط زیست به حدی جدی است که همیشه دل‌مان می‌خواهد و آرزو می‌کنیم این سفر انجام نشود.

نکته آخر اینکه روحانی در حالی اصرار به طرح انتقال آب دریای خزر دارد که در زمان رای گیری از مردم، اجرای طرح حقوق شهروندی را به مردم نوید داد، سئوال اینجاست که آیا گوش دادن به اظهارات کارشناسانه درباره محیط زیست و شنیدن صدای منتقدان این طرح جزء ابتدایی‌ترین منشور حقوق شهروندی نیست که رئیس جمهور حتی به شعار خویش هم پایبند نیست، هر چند در این دولت عدم پایبندی به شعارها امری عادی شده است و به بهانه‌های تحریم، مسائل اقتصادی رها شده است اما شنیدن صدای منتقدان و اظهار نظر غیر کارشناسی درباره طرح‌های ضد محیط زیستی هزینه‌ای برای دولت ندارد و استفاده آن بیشتر از ضرر است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰