کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

9دی، انفجار صبر انقلابی ملت ایران

محمداسماعیل امام زاده

6 دی 1397 ساعت 23:16

ارزیابی غلط دشمن از شرائط داخلی ایران و نوع رابطه مردم با نظام حکومتی خود و قدرت‌طلبی سران فتنه، موضوع پرافتخار انتخابات 88 را به تهدیدی پرآشوب تبدیل کرد که در نهایت موجب رسوایی دشمنان و اعتباربخشی هرچه بیشتر به نظام اسلامی شد.


به گزارش بلاغ،  از 22خرداد 1388 تا دی‌ماه همان سال، کشور طی 8ماه دوران پرتنشی را پس از انتخاباتی پرافتخار، که میزان مشارکت مردم به 84درصد رسیده بود، پشت‌سر گذارد. ماه‌هایی که با تلاش عده‌ای بهترین فرصت را برای دشمنان انقلاب اسلامی ملت بزرگ ایران فراهم ساخت تا به اصل بقاء نظام اسلامی طمع بورزند و از انجام هر اقدامی برای براندازی این نظام مضایقه نکنند.
 
گروهی که خود را بدون دوراندیشی و ملاحظه مصالح نظام و مردم و رعایت قواعد انتخابات سالم با توسل به انواع روش‌های تخریبی، در زمین بازی دشمنان انقلاب قرار دادند و هرچه که در سناریوی امریکائی‌ها برای براندازی نوشته شده بود را به اجراء گذاردند و جشن پیروزی ملت در خلق انتخاباتی باشکوه با ضریب مشارکت 84درصدی را به آشوب و تخریب و ناامنی و تهدید کشور بدل کردند و 8ماه ایران را در تیتر رسانه‌های بیگانه به‌عنوان کشوری درگیر جنگ داخلی و در آستانه سقوط نشان دادند.
 
به یمن بی‌تدبیری و اقدام‌های آگاهانه و یا جاهلانه سران فتنه، برای اولین بار درکشور فضای امنی برای ضدانقلاب بوجود آمد تا همه گروه‌های وابسته به سرویس‌های بیگانه بتوانند با هدف مشترک در برهم‌زدن نظم و تخریب اموال و اماکن عمومی و مردم در روز روشن و با آزادی کامل عمل کنند و با استفاده از سلاح‌های گرم و سرد به کشته‌سازی بپردازند و جوِّ روانی علیه نظام اسلامی بوجود آورند و همه دق ‌دلی‌های خود از اسلام و دستاوردهای انقلاب را درآورند.
 
کار را بجایی رساندند که بسرعت معترضان روزهای نخست با پی بردن به ماهیت آنان صف خود را جدا کرده و آنها را تنها گذاردند. از زمانی که جریان فتنه در روز قدس و ۱۳ آبان سال ۸۸ بر شعار "مرگ بر اسرائیل" و "مرگ بر آمریکا" ضربدر کشید و اقدام به سردادن شعارهای انحرافی کرد، تا هتک حرمت بزرگ‌ترین مقدسات مردم ایران خیلی طول نکشید. فتنه گران با هتاکی به امام راحل در ۱۶ آذر قلب ملت ایران را به درد آوردند اما وقتی کار به جسارت به خیمه ابا عبدالله(ع) و هتاکی به روز مقدس عاشورا کشید، دیگر صبر ملت لبریز و شد آنچه شد.
 
با آغاز ماه محرم، در حالي که التهاب ناشي از اهانت به تصوير امام در مراسم ۱۶ آذر هواداران جریان فتنه(موسوي)، هنوز فروکش نکرده بود، ماهواره‌ها و سايت‌هاي اينترنتي حامي موسوي تاسوعا و عاشورا را هدف جديد جريان سبز معرفي کردند. تبليغات گسترده در اين باره اما سبب نشد تا در تاسوعا جمعيتي بيش از ۵۰۰ نفر در خيابان انقلاب تهران جمع شوند و شعارهاي انحرافي بدهند. شعارها حاکی از نسبت شعاردهندگان به کانون‌های خارجی و معارضان اسلام و مقذسات دینی بود. مردم به این نتیجه رسیدند که خود بصورت پویا و مردمی باید در مقابل این جریان، که انتخابات را بهانه قرار داده تا به اصل نظام و ولایت فقیه حمله و جسارت کند، بایستد.
 
بدین جهت بمحض انتشار خبر جسارت فتنه‌گران به مقدسات انقلاب و اسلام بویژه سید و سالار شهیدان، هيأت‌هاي مذهبي و مساجد، عزاداران حسيني به خيابان‌هاي مرکزي تهران گسيل شدند و فتنه‌گران ضددین را از خیابان ها فراری دادند.
 
در واقع شب شام غریبان درحالی که یاران باقی مانده در ویرانه‌های دشت کربلا اشک درچشمان‌شان حلقه زده بودو می‌گریستند، یاران امام راحل(ره) نیز از هتک حرمت به ائمه و دسته عزاداری سالار شهیدان، خون می گریستند و این بی‌احترامی مزید علتی بر اندوه جانگداز آنان شده بود.
 
به این دلیل بی حرمتی به عاشورا، حادثه ای معمولی نبود که بتوان از کنار آن به سادگی گذشت.
پیش از آن نیز به عکس امام راحل(ره) توهین شده بود و سراسر کشورازاین جسارت به خروش آمده بود، اما حریم نگه‌نداشتن عاشورا آتشی بود بر باروتی که طی ۸ ماه دروجود مردم علاقه مند نظام و انقلاب متراکم شده بود.
 
نتیجه این انفجار خیره کننده، حماسه ۹ دی بود؛ حماسه‌ای که فقط ۳ روز پس از جسارت به عاشورا و عزای اباعبدالله سراسر ایران را فرا گرفت و یک بار دیگر نشان داد که مردم ایران اسلامی فارغ از دسته بندی‌های سیاسی و مشکلات و کاستی‌ها، اما در پایبندی به اسلام، انقلاب و ولایت فقیه با هیچ کسی تعارف ندارند.


کد مطلب: 371231

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/note/371231/9دی-انفجار-صبر-انقلابی-ملت-ایران

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com