کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل فرهنگ‌وارشاد اسلامی مازندران بخواند

تغییر 3 مدیر در طول 3 سال یعنی اوج بی‌برنامه‌گی و بی‌تفاوتی

محسن رحمانی واسوکلایی

20 آذر 1397 ساعت 22:35

شایسته نیست جایگاه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جویبار همانند شبکه تلویزیونی باشد که هر لحظه خسته شدید یا خوشتان نیامد با یک دکمه یا امضا تغییردهید!


به گزارش بلاغ، اداره فرهنگ‌وارشاد اسلامی شهرستان جویبار سال 1386 تأسیس و تا چند سالی به صورت مشترک با اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان در یک ساختمان اداره می‌شد. در آن سال‌ها محمدعلی بذرافشان به عنوان اولین رئیس این اداره به مدت 6 سال سکاندار شد. پس از وی سید یوسف موسوی شیخ از سال 1392به مدت 2 سال عهده‌دار این مسئولیت گشت و پس از آن صادق زارعی سکان ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جویبار را از مرداد 1394 از موسوی تحویل و کمتر از یک سال فرمان هدایت را به جواد احساني مقدم داد. عمر مدیریت احسانی مقدم به یکسال نکشید که صندلی ریاست به وی وفا نکرد و آن را به سید احمد رکابیان تحویل داد، وی نیز در مدت یکسال جای خود را به مجید نیکو در سال 97 داد.

و اما سخنی با مدیرکل...
جناب مدیرکل! اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جویبار که یک دهه سابقه فعالیت دارد و در طول این مدت هنرمندان برجسته‌ای را در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری به استان و کشور معرفی کرده است، که امروز هنر و تخصص آن‌ها زبانزد اهل فن است، اما همواره با چالش تغییر مدیر روبرو بوده و به حالتی در آمده که هنرمند تا می‌خواهد با مدیر جدید آشنا شود از سوی اداره کل، مدیر دیگری را بر مسند این اداره می‌نشانند و این روال منجر به ایجاد فاصله بین هنرمند و خانه هنرمندان - اداره فرهنگ‌وارشاد اسلامی- شده است.

حتماً به این امر واقف هستید که مسئله فرهنگی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کشور محسوب می‌شود و این موضوع بارها از سوی مقام معظم رهبری مورد تأکید قرار گرفته و همچنین عقیده نگارنده بر این مبنا است که فرهنگ زیربنای تمام امور است و هنرمندان توانمند شهرستان ما می‌توانند در شناسایی و حل چالش‌های فرهنگی در قالب کارهای هنری نقش مهمی داشته باشند، از این رو شایسته نیست جایگاه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جویبار همانند شبکه تلویزیونی باشد که هر لحظه خسته شدید یا خوشتان نیامد با یک دکمه یا امضا تغییردهید!

این نکته نیز بر ما پوشیده نیست تغییر مدیر سبب پویایی و تحرک بیشتر آن مجموعه خواهد شد ولی تغییر مدیر در کمتر از یک سال رکوردی جالب از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران است؛ آن هم در حوزه فرهنگی که حساسیت‌های بالایی را به همراه دارد.

از سوی دیگر در انتخاب مدیر نیز باید دقت و حساسیت بیشتری از طرف اداره مذکور به خرج داده شود و صرف کارمند بودن در آن اداره؛ دلیل توانمند بودن در حوزه مدیریت امور فرهنگی و هنری نیست که متأسفانه شهرستان جویبار قربانی این امر است و مدیرانی انتخاب می‌شوند که بیشتر از آن که در حوزه مدیریت شهرستانی خود باشند در حوزه مدیریت استانی حضور داشته و هر دم سودای رفتن از این شهرستان را دارند و توانایی انجام وظایف محوله همچون برپایی یک نمایشگاه کتاب در حوزه استحفاظی خود را ندارند. این دست از مدیران نه تنها دغدغه فرهنگی نداشته بلکه توانایی اجرای اندک وظیفه سازمانی خود را هم ندارند و تمام تلاش‌ خود را برای رفتن به مسندی بالاتر به کار بسته‌اند.

جناب مدیرکل! شایسته نیست شهرستانی که از لحاظ ورزشی به عنوان مرکز قهرمانی در رشته‌های مختلف بر روی آن حساب باز می‌شود، از لحاظ مدیریت فرهنگی؛ علی‌رغم توانمندی و ظرفیت بسیار بالادر این شهرستان، این‌گونه ضعیف و ناتوان در چشم اهالی هنر و مردم باشد. لذا امیدواریم با توجه به شرایط خاص کشور و هجمه‌های بی‌امان دشمنان در حوزه فرهنگی که با میلیاردها دلار انجام می‌شود، اینگونه ساده و بی‌تفاوت در امر حساس فرهنگی برخورد کنیم.

خود بر این موضوع اشرافیت دارید که امروز رسانه‌های بیگانه به شدت مشغول به انحراف کشیدن اعتقادات، باورها و ارزش‌های مقدس این کشور هستند و هر روز بذر ناامیدی را در دل جوانان پاکدل و پاک سرشت ما می‌پاشند و برخی از جوانان ما نیز به دلیل ناآگاهی و عدم شناخت درست و مهم‌تر از همه نداشتن برنامه فرهنگی و تولید محتوا در دام این دسیسه‌ها قرار می‌گیرند، فلذا در این شرایط خطیر می‌طلبد مدیر فرهنگی شهرستان را از افراد متخصص، متعهد، دغدغه‌مند و تعامل‌گرا با اهالی فرهنگ و هنر و رسانه انتخاب کرده تا بتواند ناخدای شایسته‌ای در دریای متلاطم فرهنگی این زمان باشد.


کد مطلب: 369652

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/note/369652/تغییر-3-مدیر-طول-سال-یعنی-اوج-بی-برنامه-گی-بی-تفاوتی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com