BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?>BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?> بی‌تدبیری دولت بلای جان زائران اربعین در مرزهاتصاویر | بلاغ نیوز
تاریخ انتشارجمعه ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹
کد مطلب : ۳۶۵۵۰۷
امروزه پیاده‌روی میلیونی اربعین‌حسینی به‌عنوان نماد عظمت اسلام در سراسر جهان در حال معرفی است و مسئولان دولتی باید تمهیدات مناسب برای بهره‌مندی حداکثری زائران حسینی را مهیا کنند.
۰
plusresetminus
بی‌تدبیری دولت بلای جان زائران اربعین در مرزها/تصاویر
به گزارش بلاغ، از روز اربعین تا به امروز مشکلات عدیده‌ای برای زائرین حرم امام‌حسین(ع) در بازگشت از مراسم معنوی اربعین حسینی پیش آمده است که در ذیل این یادداشت تصاویر پیوست خواهد شد.
   
با توجه به آنکه منابع آگاه خبری از اعزام هزاران دستگاه اتوبوس برای حمل زائران خبر داده بودند، اما تا به امروز که دو روز از اربعین هم گذشته و با احتساب حرکت زائران برای بازگشت به موطن حتی در روز اربعین سه روز است که از اتوبوس‌های لازم جهت حمل مسافر به نقاط مختلف ایران اسلامی خبری نیست و مشکلات فراوانی جهت سلامت، خوراک و استراحت گریبان‌گیر زائران شده است.
    
در این بین رئیس پلیس راهور ناجا نیز با تایید خبر کمبود اتوبوس در برخی مرزهای ورودی زائران و بیشتر محورهای مواصلاتی منتهی به استان‌ها از سازمان اتوبوس‌رانی خواست تا در اسرع وقت تمهیدات لازم در این زمینه جهت انتقال زائران بی‌اندیشند.
   
البته با توجه به اتفاقات اخیر در موضوع اربعین، نوسانات قیمت ارز، عدم تدبیر مناسب دولت در مسیر رفت به کشور عراق و حال در مسیر برگشت، همه و همه دست در دست هم داده تا زائران حرم امام‌حسین(ع) با فشار زیاد روانی مواجه شده و عملکرد دولت را به باد انتقاد بگیرند.
  
کمترین کار ممکنه در این زمینه آن است که با توجه به تعداد مشخص صدور ویزا از مبادی ذی‌ربط و خروج افراد از مرزهای قانونی به‌راحتی مشخص است که چه تعداد وسیله نقلیه جهت بازگشت این عزیزان زائر نیاز است.
  
چرا نباید این مساله با توجه به تجربیات سال‌های اخیر برطرف شود تا مشکلات زائران به‌حداقل برسد؟
     
باید قبول کرد که می‌توان در این زمینه تمهیدات خاصی اندیشید تا این‌گونه مسائل رخ ندهد و در طول سال با ارتباط‌گیری مناسب با مقامات عراقی و مسئولان داخلی جهت تسهیل در سفر و رفت و آمد زائران فضای مناسب‌تری برای استفاده معنوی ایجاد کرد.
   
شاید گفتن این نکته خالی از لطف نباشدکه سعی بسیاری از دشمنان اسلام و عقب‌ماندگان از دایره الطاف اهل‌بیت قبل از مراسم بزرگ اربعین حسینی بر به حاشیه راندن این حرکت عظیم معنوی-سیاسی و کم‌رنگ کردن آن با بهره‌گیری از رفتارهای نامناسب اجتماعی در فضای مجازی و ایجاد شائبه تاثیر گرانی بر روند حضور میلیونی زائران بود که در سایه شعار "حب الحسین یجمعنا" از بین رفت و شاید این آخرین تیرهای در ترکش این دست افراد باشد که با صبوری مردم حتما به سنگ خواهد خورد اما مسئولان نباید از زیر بار مسئولیت خود شانه خالی کنند.
  
همه آنچه که در این یادداشت نگارنده بر آن تاکید دارد آن است که در برخی رویدادهای عظیم اجتماعی که نشان‌دهنده عظمت اسلام خواهد بود باید برنامه‌ریزی جامع‌تری از سوی مسئولان علی الخصوص دولت صورت گیرد تا بهره‌گیری حداکثری  صورت پذیرد.
 عکاس خبری: سمانه صالح‌طبری











ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴