تاریخ انتشارپنجشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۹
کد مطلب : ۳۶۳۱۰۲
امام جمعه گتاب در یادداشتی نوشت: رازماندگاری و تاثیرگذاری کتاب الغدیر، به‌کار بستن شیوه قرآنی جدل است.
۰
plusresetminus
راز ماندگاری و تاثیرگذاری کتاب «الغدیر» جدل است
به گزارش بلاغ، آنچه شیعه را با وجود دشمنی دشمنان عنود و قسی القلب، پرآوازه کرده و نام مولی علی(ع) را با وجود معاذالله لعن آن امام بر فراز همه منبرهای شرق و غرب عالم بنا بر گزارش آقای یاقوت حموی در معجم البلدان پرفروغ کرد تا بدانجا که امروز زیر پرچم امیرمومنان است که دنیا از آمریکای لاتین، آفریقا و اروپا گرفته تا سوریه، عراق، یمن و بحرین بیدار شد و علیه استکبار و ظلم و خود کامگی به پا خاسته است.
  
همه این نفوذ گسترده که با مشخصه تفکر علوی(ع) در اقصی نقاط عالم درمیان ملت‌ها نه دولت‌ها قابل مشاهده است بخاطر آن مشی و منطقی که شیعه از محضر قرآن کریم آموخته و به‌کار بسته است یعنی منطق جدل.
     
وَجادِلهُم بِالَّتی هِیَ أَحسَنُ و با بهترین شیوه با آنان مجادله کن.
  
این منش و این منطق درکتاب ۲۰جلدی الغدیر که فعلاً ۱۱جلد آن چاپ شده تبلور یافته است.
     
مصادر و منابعی که در کتاب الغدیر مورد استناد قرار گرفته همگی از منابع علمای اهل سنت است و این بدین معنا نیست که کتب اهل سنت در نظر علامه امینی دارای اعتبار و یا کتب علمای مذهب شیعه غیر قابل اعتماد، یکی از قواعد اساسی منطقی جدل است.
   
جدل یعنی احتجاج از طریق ارائه مسلّمات طرف مقابل مرحوم علّامه با عنایت به همین قاعده منطقی، مطالب الغدیر را با استناد به اقوال و آراء اهل سنت استوار ساخت.
  
خود او می‌فرماید "مطالبی که ما در الغدیر گفته‌ایم مذهبی نیست، بلکه اسلامی است" یعنی مسائلی نیست که فقط مذهب شیعه بدان معتقد باشد بلکه مطالبی بود که در میان جمیع مذاهب اسلامی متّفق علیه است.
  
البته خود علامه امینی در جای دیگر فرمود "من برای نوشتن الغدیر ده هزار کتاب را (که ممکن است هر کتاب در چندین مجلد باشد) از بای بسم‌الله تا تای تمّت خواندم و به صد هزار کتاب مراجعات مکرر داشتم البته این کار آسانی نبوده است" و این نشان از بزرگی، عظمت و غنی بودن این مجموعه می‌باشد.
     
امروز تاثیر کتاب علامه امینی‌ها و علامه عسکری‌ها بیش از منطق فحش، سب و ناسزا تاثیرگذار است.
   
با تالیفات این دو عالم عظیم‌الشان هزاران نفر به شیعه گرویده‌اند اما با عملیاتی شدن منطق سب، فحش و لعن علنی و صریح، هزاران شیعه به مسلخ رفته‌اند.

این مهم گوشزد می‌کند که باید با منطق قرآنی جدل غدیر را تبلیغ کنیم.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰