تاریخ انتشارشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۸
کد مطلب : ۳۶۲۹۷۴
۰
plusresetminus
تفاوت این دولت با دولت تراز انقلاب
به گزارش بلاغ،  هفته دولت فرصتی برای بازخوانی رابطه بین دولت و ملت و برشماری خصوصیات و شرائط یک دولت در تراز ملت مسلمان و انقلابی ایران است. اگر پس از گذشت بیش از 37سال مردم ایران همچنان به دو شهید برجسته دولت، شهیدان رجایی و باهنر، عشق می‌ورزند و آن دو را "تراز دولت اسلامی" می‌دانند، بواسطه عمق باور این دو شهید به مردم و زندگی با درد و رنج آحاد ملت بود. چهره‌هایی که خود نمادی از اخلاق و منش اسلامی، ساده‌زیست و بی‌ادعا، سخت‌کوش و بدون هزینه بودند و کار و تلاش شبانه‌روزی برای خدمت به مردم و اعتلای نظام اسلامی را وظیفه خود و منتی از سوی پروردگار بزرگ می‌دانستند.
 
همه تلاش‌شان اتکاء به توانائی‌های داخلی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های بی‌پایان جوانان و رأفت بین مردم و آشتی‌ناپذیری در مقابل دشمنان ملت ایران بود، آنچنانکه در این راه مقدس نیز جان خود را نثار کردند بدون آنکه کوچک‌ترین نرمش و لغزشی از خود نشان داده باشند.
 
صداقت در بیان و اخلاص در عمل از ویژگی‌های این دو شهید بزرگوار بود که مردم هیچ‌گاه در کلام این دو شهید تردید و تشکیک نمی‌کردند چرا که آن دو شهید را مظهر تقوی و پرهیزگاری می‌دانستند.
 
اگر در بدترین شرائط تحریم و جنگ با افتخار همه ناملایمات را تحمل می‌کردند و به مسئولان خود دلگرمی می‌دادند، بواسطه آن بود که مسئولان سطح بالای کشور را همانند خود می‌دیدند که از هیچ امتیاز مادی و رانت و رفاهی برخوردار نبودند و همانند خودشان در صف ارزاق نیازهای خود را تامین می‌کردند. مردم معتقد بوده و هستند که اگر کمبود و سختی هست باید برای همه باشد. نباید فرقی بین آنها با مسئولان و فرزندان آنها باشد.
 
مردم قائل به این حقیقت هستند که دولت و رئیس جمهور باید مقلد و پیرو راستین و صدیق رهبری نه در حرف که در عمل باشند. مردم ایران به گواه دوست و دشمن از ضریب هوشی بالا و قدرت درک عالی برخوردارند و با توجه به بلوغ سیاسی، مدعیان خدمت را از خادمان حقیقی خود تشخیص می‌دهند.
 
شرائط کنونی کشور را بهیچوجه شایسته خود نمی‌دانند. عموم مردم براین باورند که فرمایشات رهبری از سوی دولت جدی گرفته نمی‌شود و به مطالبات سکاندار کشتی انقلاب عمل نمی‌کنند. جای تعجب در روز روشن در اینجاست که دائم از رهبری هزینه می‌کنند و راه خود را که مقابل خط رهبری است، می‌پیمایند و باز هم همچنان از رهبری مایه می‌گذارند و از او خرج می‌کنند.
 
شاید یکی از دلائل کم‌فروغی هفته دولت ظرف این سال‌های اخیر، فاصله ایجادشده بین دولت و ملت است که مردم برای دولت کارکرد موفق و شایسته‌ای را لحاظ نمی‌کنند تا برای آن پیروزی در خدمت به ملت و کشور به شامانی و تقدیر و تکریم دولتمردان خود بپردازند.
 
انتظار حداقلی این نوشتار از دولت و رئیس جمهور تامل و تعمق بر این واقعیت انکارناپذیر و فاصله موجود بین شعارها و عملکرد خود است که در واقع این حرکت، دولت را نسبت به فاصله ایجادشده با ملت آگاه خواهد ساخت.
 
اگر گفته می‌شود که ما با محکم کردن کمربندهای خود مصمم به خدمت به مردم و حل مشکلات آنانیم، این ادعا باید در عمل خود را به اثبات برساند و مردم نباید هر سال وضعیت بدتری از سال و ماه و روز قبل داشته باشند.
 
اعضای هیئت دولت هر ساله در هفته دولت با حضور در مرقد حضرت امام(ره)، می ‌گویند که با آرمان‌های امام عهد و پیمان می‌بندند و اظهار می‌دارند که از مشکلات مردم آگاهند و در راه رفع آن شبانه‌روز تلاش می‌کنند. سئوال جدی در این است که چرا علی‌رغم این همه ادعا وضع جامعه روز به روز خراب‌تر می‌شود. وضعیت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جامعه بهیچوجه مناسب نیست و بسیاری از مردم عقیده دارند که کشور در همه زمینه‌ها رها شده و دولت خود را به حواشی مشغول کرده و استاد فرصت‌سوزی‌هاست.
 
امید آنکه هفته دولت سال 97، تنبّه و آگاهی دولت و بازگشتش به ریل مطلوب مردم باشد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰