تاریخ انتشاردوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۱
کد مطلب : ۳۶۲۳۶۴
مشکل مردم و کشور که باید ملاک عمل و اهتمام نمایندگان مجلس قرار گیرد، وقتی با پس‌گرفتن امضاء سئوال از رئیس جمهور مواجه می‌شود، به این نتیجه قطعی می‌رسد که مجلس از "خانه ملت" به "خانه دولت" تغییر ماهیت داده و دلسوزان جامعه باید به داد آن برسند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،  در پی تشدید فشار اقتصادی به جامعه و به ستوه‌آمدن محرومین و انتظارعموم مردم از روحانیت و ائمه جمعه در رساندن صدای دادخواهانه‌شان به گوش دولت، سرانجام هرچند بسیار دیرهنگام عده‌ای از نمایندگان به حداقل وظیفه خود عمل کرده و طرح سئوال از رئیس جمهور را امضاء زدند اما مثل چندبار اخیر تعدادی از نمایندگان با نادیده‌انگاری مطالبات مردم، اقدام به حذف امضاء خود کرده و ذهنیت جامعه را در داد و ستدهای پشت‌پرده و تبانی با وزراء و رئیس‌جمهور تشدید کردند.
 
امام جمعه بابل در خطبه‌های نماز جمعه دوازدهم مرداد آنچنانکه سخنان او در سایت‌ها وجود دارد، با تحلیلی واقع‌بینانه از شرائط کنونی کشور و تبیین نقش مجلس در نظارت بر عملکرد دولت، به طرح سئوال از رییس جمهور و بازپس‌گیری امضاء از سوی برخی از نمایندگان اشاره کرد و ضمن تقبیح این حرکت، معامله بر سر منافع و مصالح مردم از سوی برخی نمایندگان مجلس را جفای به کشور دانست و پس از بررسی این موضوع از عدم حضور دو نماینده شهرستان بابل در فهرست امضاءکنندگان انتقاد کرد.
 
حال موضع‌گیری تند و توام با عصبیت آقای حشمت‌الله فلاحت پیشه نماینده اسلام‌آباد غرب، دالاهو، گهواره و حمیل و رییس اصلاح‌طلب کمیسیون امنیت ملی مجلس به سخنان و مواضع امام جمعه بابل از باب چه موضوعی است و اظهارات خارج از شأن و جایگاه حقوقی او با چه توجیهی قابل هضم و پذیرش است، جای پرسش جدی دارد. او در توئیت خود آورده: " متاسفم به حال آن آخوندی که صحبت‌هایش علیه نمایندگان مصداق انحطاط اخلاقی است. نفهمیده سخن گفتن بلای جان ایران امروز است".
 
این سخنان، که مورد واکنش شدید مردم بویژه جوانان شد، نشان داد که موضع‌گیری صادقانه، انقلابی و دلسوزانه امام جمعه بابل ترجمان دردها و آلام اصلی جامعه و محرومیت مردم از مجلس انقلابی و بدور از لابی‌پذیری است، در عین حال گویای این واقعیت هم هست که لیدر اصلاح‌طلبی هنوز نتوانست ظرفیت شنیدن واقعیت‌های فکری و رفتاری خویش را در خود بوجود آورد و از نزاکت گفتاری در ادبیات کلامی برخوردار شود.
 
استقبال شدید مردم از مواضع امام جمعه بابل، از حقیقت دیگر هم رونمایی کرد که مردم به‌خصوص جوانان انقلابی همچنان حامی مدافعان شجاع خود هستند و در هر شرائطی از رهبران دینی خود حمایت می‌کنند، حتی اگر تبلیغات و پروپگاندای رسانه‌ای و فضای مجازی در اختیار کارتل‌های ثروت و موقعیت و ریاست‌ها باشد.
 
اشتراک لفظی آقای فلاحت‌پیشه با دشمنان روحانیت حتی اگر با سماحت و اغماض هم برخورد شود، فوق‌العاده نگران‌کننده در حوزه اشتراک در هدف است. برای این نماینده عاقبت بخیری را مسالت می‌داریم.

لازم به ذکر است که بیان انقلابی مجتبی روحانی، امام جمعه بابل، همواره مورد هدف توهین مسئولانی است که به وظائف خود در قبال مردم و کشور به خوبی عمل نکرده و در مقابل منتقد صادق و شجاع خود، به توهین روی می‌آورند. چندی قبل نیز وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موضع مشابه رییس کمیسیون امنیت ملی را اتخاذ کرده بود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴