تاریخ انتشارجمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
کد مطلب : ۳۳۵۴۲۳
دپوی زباله، معضل بزرگ قائم‎شهر بوده که چندین سال است هیچ مسئولی نتوانست برای رفع آن چاره‌ای بیاندیشد و اینکه به دوربین خبرنگاران هم اجازه ورود نمی‌دهند، حال چگونه باید تامل و تفحص ضورت گیرد؟
۰
plusresetminus
چه کسانی از زباله‌های قائم‌شهر به بهای بیماری کارگران سود می‌برد؟!
به گزارش بلاغ به نقل از قائم آنلاین، برای بازدید و بررسی میدانی و ضبط فیلم و عکس از وضعیت محل دفن زباله قائمشهر (توسط برخی از خبرنگاران شهرستان)، قبل از اعزام تیم خبری به سایت زباله با یکی از اعضا شورای شهر هماهنگی برای ورود به مجموعه و بررسی رسانه‌ای انجام شد، ولی پس از اعزام، خبرنگاران با ممانعت پرسنل سایت مواجه می‌شوند و از هرگونه هماهنگی اعلام بی اطلاعی کردند که در ادامه با تماس های مکرر، بوداغی معاون شهردار قائمشهر به خبرنگاران گفتند که مشکلی ندارد و می‌توانید بازدید و بررسی را انجام بدهید و خودم نیز در حال اعزام به منطقه دفن زباله هستم، که مجدد با ممانعت پرسنل سایت همراه شد و اعلام کردند که حتما هماهنگی باید از سمت حراست شهرداری باشد! و هماهنگی معاون شهردار، محلی از اعراب ندارد! و در تماس و پیگیری‌های مکرر، در نهایت حراست شهرداری مجوز ورود را صادر کردند که پس از ورود تیم خبرنگاران به داخل مجموعه، مجدد پرسنل مانع بررسی شدند و گفتند که این بار دستور خود خنکدار سرپرست شهرداری قائمشهر است و باید هرچه زودتر محل را ترک کنید!

در لحظات کوتاهی که در محل دفن زباله قائمشهر حضور پیدا کردیم، شاهد این بودیم که تعداد زیادی از کارگران در حال جمع آوری زباله خشک (مواد ضایعاتی و بازیافتی) هستند، و موفق نشدیم تا بررسی کنیم که این افراد، که سلامتی آنها در این زباله‌ها در خطر است، برای چه کسانی کار می کنند! آیا درآمد حاصل از این زباله خشک برای خودشان است یا به جیب دیگران می‌رود!

حال جای این سوال مطرح است که آیا فرماندار و رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قائمشهر از شرایط کاری، حق و حقوق و بیمه این افراد خبر دارند!؟ و آیا رئیس محیط زیست و رئیس شبکه بهداشت قائمشهر نیز از شرایط بد کاری، که سلامت این کارگران را به خطر انداخته، خبر دارند!؟

یادآور می شود که روزانه حدود ۳۰۰ تن زباله شهرستان قائمشهر در حریم رودخانه تلار، یکی از سرشاخه‌های اصلی دریای خزر تخلیه و همچنین حدود ۷۰ لیتر شیرابه زباله این سایت روزانه روانه رودخانه تلار و در نهایت به دریا سرازیر می‌شود.

البته پس از ممانعت شهردار از بررسی وضعیت اسف بار محل دفن زباله و وضعیت نگران کننده کارگرانی که به کار جمع آوری زباله خشک در این سایت مشغول هستند، با محمدی فرماندار قائمشهر و برخی از مسئولان استان نیز تماس گرفتیم که تا این لحظه پاسخ ندادند!

راستی در این سایت زباله چه اتفاقی در حال وقوع است که مسئولان از آگاهی آن توسط خبرنگاران هراس دارند و اجازه بررسی نمی‌دهند!؟ و سوال دیگر اینکه چرا زباله در مبدا تفکیک نمی‌شود تا این کارگران این‌گونه سلامت‌شان در زباله‌ها به خطر نیافتد!؟ آیا تفکیک زباله در مقصد به جای تفکیک در مبدا پر منفعت‌تر است؟!

ما منتظر پاسخ مسئولان قائمشهر به ویژه شهردار و اعضا شورای شهر به این چند سوال و دیگر سوال اصحاب رسانه برای بررسی وضعیت زباله هستیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰