تاریخ انتشارجمعه ۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۴
کد مطلب : ۲۹۳۷۵۳
تا اینجا صحنه به نفع دروغگویان و ساختارشکنان و جلوگیری از حقیقت‌گرایان آرائیده شد و سناریوی دولتیان طبق برنامه پیش رفت و 16میلیون رأی‌دهنده‌نجیب همچنان محکوم نجابت خود در برابر غوغاسالاران باید خون‌دل بخورند و تحمل کنند.
۰
plusresetminus
لطفاً شورای محترم نگهبان جواب دهد
به گزارش بلاغ،  اینکه قانون اساسی، شورای محترم نگهبان را مسئول حفظ سلامت انتخابات‌ها (غیر از انتخابات شوراهای شهر و روستا) قرار داده بدین معنی است که فرد و یا افراد شایسته به کانون‌های قدرت در نظام اسلامی راه بیابند تا اهداف و آرمان‌های این نظام مقدس را تحقق بخشند.
 
طبیعی است که اگر فرد یا افراد ناشایست به این کانون‌ها راه یابند، مسئول اصلی پاسخگویی شورای محترم نگهبان باید باشد.
 
اهمیت جایگاه شورای محترم نگهبان و ارزش شخصیت‌های آن، جای خود محفوظ و اگر انتقادی بر کارکرد این شورای محترم از سرخیرخواهی و به‌منظور اصلاح امور و روندها انجام می‌شود، نباید به حساب اهانت و یا جسارت به این شورای گرانقدر و یا تضعیف آن گرانقدران گذارده شود.
 
باید این کاستی را پذیرفت که شورای محترم نگهبان طی 12دوره برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، هیچگاه فردی را پس از احراز صلاحیت متعاقب ثبت‌نام و در طول تبلیغات انتخابات به جرم عبور از خطوط قرمز نظام فاقد صلاحیت اعلام نکرد تا مانع حضور او در انتخابات شود.
 
این واقعیت بدفرجام در مورد انتخابات‌های مجلس شورای اسلامی نیز صادق است.
 
مثال این نقیصه را می‌توان در انتخابات این دوره ریاست جمهوری آورد که کاندیدای دولت علی‌رغم اینکه خود به‌عنوان رئیس جمهور در مصدر قوه مجریه قرار داشت و باید حافظ ارزش‌های انقلاب باشد، در تبلیغات انتخابات با زیرسئوال‌بردن گذشته نظام آنجا که اعدام منافقین مزدور امریکا و صدام در عملیات مرصاد را که در زندان به‌عنوان تائب قصد خلع سلاح و کشتن نگهبان‌ها و همراهی با منافقین صدامی داشتند، سعی دارد برای خود رأی جمع کند و رقیب خود را متهم به دست‌داشتن در آن ماجرا از انتخاب مردم بویژه جوانان، که از آن قضیه هیچ اطلاعی ندارند، خارج سازد، در شرائطی که خود می‌داند در آن هنگام مرحوم آیت‌الله موسوی اردبیلی رئیس دیوانعالی کشور(رئیس قوه قضائیه) و موسوی خوئینی‌ها دادستان کل بوده (۱۳۶۴–۱۳۶۸) و دست برقضا هر دو شخصیت نیز از یاران سیاسی و جناحی این کاندیدا بوده‌اند، ضمن آنکه نباید ناگفته گذارد که اقدام انقلابی حضرت امام خمینی(ره) و اولیای قضایی در آن دوره افتخارآمیز و درخور تحسین است نه تخطئه و سیاه‌نمایی.
 
اینکه کاندیدای دولت مکرر از طریق تلویزیون و تریبون‌هایی با مستمعان چند هزار نفری، رقیب خود را بازگرداننده اعدام‌ها و فضاهای امنیتی و بگیر وببندها متهم می‌ساخت تا او را عنصری خطرناک و ارعاب‌برانگیز و نزد جوانان عنصری قاتل معرفی کند، آیا القاءکننده این معنی نیست که در جمهوری اسلامی می‌شود فردی خود اقدام به اعدام و حاکم‌کردن فضای امنیتی کند، و با این دروغ‌ها مردم را بترساند که چنین فردی دارد برمی‌گردد.
 
آیا واقعاً نظام حکومتی کشور تاکنون این چنین بوده که بخواهد فرصت کشت و کشتار را به این و آن بدهد و آنهم بی‌گناهان مورد اعدام قرار گیرند که حال آقای رئیس جمهور بخواهد چنین ادعایی کند و آن فرد را رقیب این دوره خود معرفی نماید؟!.  
 
...، در جریان انتخابات هم آن‌طور که دبیرمحترم شورای نگهبان آیت‌الله جنتی اظهار داشتند، شکایات فراوانی به‌دست شورای نگهبان رسید که حاکی از تخلفات مسئولان از وزراء گرفته تا استانداران، فرمانداران، بخشداران، دهیاران و مدیران استانی است.
 
مجموع تخلفات گسترده و بی‌سابقه، که در طول همه انتخابات‌های گذشته بی‌نظیر بوده، توانست سرنوشت انتخابات را به گونه دیگری رقم بزند و کاندیدای متخلف نیز با فضاسازی گسترده داخلی و بین‌المللی در بسیج همه سفراء در ترغیب روسای جمهور کشورهای میزبان برای صدور پیام تبریک، چنان جوی را بوجود آورد تا شورای نگهبان جرات اعلام و اقدام رسیدگی موثر به تخلفات را آنچنان نداشته باشد که سرنوشت اعلام‌شده نتائج انتخابات را بتوان تغییر داد.
 
شورای محترم نگهبان ضمن برخورد انفعالی با حجم انبوه تخلفات، که نمی‌تواند بی‌تاثیر از پروپگاندای گسترده داخلی و خارجی دولت باشد، دبیر ارزشمند آن اعلام می‌کند که صحت انتخابات تائید خواهد شد، اما به تخلفات گسترده نیز رسیدگی خواهد شد.
 
پرسش جدی از حضرت آیت‌الله جنتی این است وقتی که شما قبل از رسیدگی به تخلفات وسیع، که خود فرمودید، چگونه می‌توانید بگوئید که صحت انتخابات تائید خواهد شد؟!.
 
اگر صحت انتخابات تائید شود و شما به جریان متخلف این اطمینان را بدهید، دیگر از رسیدگی به تخلفات سازماندهی‌شده چه سود؟!.
 
آقای جنتی! اگر طرفداران کاندیدای رقیب نجابت بخرج می‌دهند و برای حفظ مصالح نظام، که امنیت و آرامش از ارکان آن است، تلاش دارند تا مراتب عمیق اعتراض‌ها از مسیر قانونی آن، که همان مسیر شورای محترم نگهبان است، طی طریق شود؛ آیا پیشداوری شما با اصل بی‌طرفی د رامر قضاوت پیرامون حق‌الناس سازگاری دارد؟!
 
مگر شورای محترم نگهبان نیامده تا حافظ مصالح و منافع نظام باشد، آیا پاداش دادن به متخلفان‌هوچی‌گر، که به یمن خزانه مملکت از رسانه‌های پرشمار برای دروغ‌پردازی و فضاسازی‌ها استفاده می‌کنند، منزوی و منفعل ساختن نیروهای انقلاب و دلسوز کشور نیست؟
 
پرسش اذهان عمومی، یافتن چرایی برخورد منفعلانه شورای محترم نگهبان در قبال تخلفات آشکار است که اگر در هر دوره بعدی نیز هر کاندیدایی از سوی مردم بخواهد قربانی سناریوی صاحبان قدرت شود، پس چه نهاد قانونی در جهت استیفای حقوق مردم و کاندیدای قربانی‌شده اقدام شجاعانه و انقلابی خواهد کرد؟!
 
انتظار، اقدام انقلابی شورای محترم نگهبان در رسیدگی موثر به تخلفات نجومی انتخابات 29 اردیبهشت ماه ریاست جمهوری است حتی اگر این انتخابات بخواهد سرنوشت دیگری بیاید و در دور دوم به تقدیر حقیقی خود دست یابد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴