تاریخ انتشاردوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲
کد مطلب : ۲۸۹۳۵۳
اوباما معتقد است که توافق هسته‌ای با ایران موجب تقویت جناح میانه‌روی داخل ایران شده و ایران را در مسیر اجتماعی مطلوب آمریکا قرار می‌دهد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، از دوران بوش پسر و در مقابل سیاست‌های جنگ‌طلبانه بخشی از هیات حاکمه آمریکا،  تفکری در ایالات متحده آمریکا وجود دارد که “حمایت از جریان باصطلاح میانه رو ” در ایران را ضروری می‌دانست. واضح است که معادل داخلی” میانه روی” همان “اعتدال” است، و اوباما و سایر دولتمردان آمریکا وانگلیس اکنون  بی پرده و بدون هیچ ملاحظه‌ای از دولت اعتدال‌گرا حمایت می‌کنند .

همچنین آمریکایی‌ها در ادبیات تولیدی خود به شدت اصرار دارند تا دوگانه اعتدال – افراط را همپای ادبیات دولت ایران تثبیت کنند. خام‌اندیشانه خواهد بود اگر آمریکا را که در طول ۲۵۰ سال از عمر خود ۲۲۲ جنگ  و تجاوز را در کارنامه دارد در تغییر استراتژی‌اش نسبت به ایران از موضع “دشمن” خارج دانسته و به “دوست” تبدیل کنیم .
 
امام خامنه‌ای در سخنرانی سالیانه نوروزی در حرم رضوی، ارکان اصلی این سیاست جدید امریکایی‌ها را در محورهایی چون معناگشایی از تسری برجام به سایر حوزه‌ها از جمله دست کشیدن از آرمان مقاومت، تغییر سیرت انقلاب در عین حفظ صورت آن، تردیدناپذیری در دشمنی امریکا، تاکید بر اقتصاد درون‌زا (مقاومتی)، مورد تاکید قرار دادند. محورهایی که  البته در گزاره‌های آشکاری چون گفته‌های مقامات امریکایی و تحقیقات مراکز استراتژیک آنها، قابل مشاهده هستند که در چند بند از نظر می‌گذرانیم:
 
۱-  تقویت میانه‌روها : اوباما معتقد است که توافق  هسته‌ای با ایران موجب تقویت جناح میانه‌روی داخل ایران شده و ایران را در مسیر اجتماعی مطلوب آمریکا قرار می‌دهد، ( باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا، مصاحبه با وبسایت رسانه‌ای مایک).
 
2-  استکبارزدایی ذهنی از ایرانیان: یکی از سیاست‌های کلان و اصلی آمریکا در این مذاکرات، «تغییر ذهنیت» ایرانی‌ها نسبت به آمریکا و به عبارت روشن‌تر و استکبار زدایی ذهنی از ایرانیان نسبت به چهره این رژیم است.
 
( باراک اوباما ،رئیس جمهور آمریکا، مصاحبه با توماس فریدمن،نیویورک تایمز)
 
3 - تعطیلی شعار مرگ بر آمریکا و حمایت از مقاومت: در داخل ایران وضعیتی روی دهد تا به این نتیجه برسند که شعار مرگ بر آمریکا یا انکار هولوکاست در میان رهبران این کشور یا تهدید به نابودی اسرائیل یا رساندن سلاح به حزب‌الله که در لیست گروه‌های تروریستی است باعث می‌شود ایران در چشم بخش بزرگی از جهان منزوی شود. (باراک اوباما ،رئیس جمهور آمریکا، مصاحبه با توماس فریدمن،نیویورک تایمز ).
 
 4-  تغییر رژیم ایران: سیاست اوباما در قبال ایران که پیشتر نیال فرگوسن نام آن را «بازی حدس و گمان» نهاده بود، گویای این است که این توافق به تغییر رژیم در ایران منجر خواهد شد.( اندیشکده امریکن اینترپرایز،۱۸ مرداد ۱۳۹۴).
 
5-  پایان حیات انقلابی گری : جان کری در کنگره آمریکا بارها اظهار امیدواری کرده است که ایران رفتار خود را  تغییر می‌دهد و این تغییر دقیقا همان ترسی است که در وجود افراطیون در ایران وجود دارد. آن‌ها از این می‌ترسند که با پایان یافتن جنگ هسته‌ای و بهبود روابط با آمریکا می‌تواند پایان دادن به یک انقلاب ۳۶ ساله باشد و اینکه مردم دیگر به واژه شیطان بزرگ اهمیت ندهند.( شبکه خبری بی بی سی، ۱۹ مرداد۱۳۹۴)
 
واین یعنی آمریکا با حمایت از جریان های همسو در داخل ایران،بدنبال "ختم خط امام "است
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴