تاریخ انتشارجمعه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹
کد مطلب : ۲۷۶۲۹۱
افتخار‌کردن به ایرانی‌بودن، تنها منوط به شعارهای آریایی‌بودن و منشور کوروش نیست؛ بلکه باید به تولیدات داخلی و هر آن‌چه جزء افتخارات ملی است هم افتخار کرد، مردم با خرید کالاهای تولید داخل به خصوص در آستانه نوروز می‌توانند در عمل شعار اقتصاد مقاومتی را محقق کنند.
۰
plusresetminus
اقتصاد مقاومتی با خرید کالای ایرانی
به گزارش بلاغ، این روزها دیدن گل نرگس حال و هوایت را بیش از پیش بهاری می‌کند و نوید زندگی، طراوت و فصلی جدید می‌دهد. از اواسط اسفند هیاهوی خانه‌تکانی و خرید شروع می‌شود و تا آخرین لحظات روز پایانی این ماه ادامه داشت. چه خوب بود در آن هیاهوی خرید به نوع کالایی که می‌خریدیم هم توجه می‌کردیم. این روزها می‌توانیم به‌جای خرید اجناس خارجی؛ جنس‌های تولید داخل بخریم و با خرید کالاهای ایرانی علاوه بر رونق اقتصاد و همچنین افزایش انگیزه سرمایه‌گذاران داخلی برای سرمایه‌گذاری در صنایع کشور، باعث شویم تا سود حاصله از فروش کالاهای ایرانی به جیب کارگران کشورمان برود.

شاید و البته شاید برخی از این کالاها کیفیت پایین‌تری نسبت به برندهای خارجی داشته باشند، که البته در این سال‌های اخیر بسیاری از محصولات ایرانی از نظر کیفیت ارتقاء یافته و با برند مشابه خارجی برابری می‌کند، بلکه حتی در مواردی باکیفیت‌تر نیز هست. با خرید این کالاها حداقل می‌دانیم کارخانه‌ای از تولید باز نمی‌ماند و جوانی از جوان‌های کشور بیکار نمی‌شوند.

رعایت اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری چندان هم سخت و دشوار نیست. دستمایه آن فقط حمایت از تولید ملی است تا بازوان اقتصادی کشور تقویت شود. از حق نگذریم بی‌انصافی است که بگوییم همه جنس‌های ایرانی بی‌کیفیت است، و به این بهانه کالاهای تولید ملی را نخریم، افتخار‌کردن به ایرانی‌بودن، تنها منوط به شعارهای آریایی‌بودن و منشور کوروش نیست؛ بلکه باید به تولیدات داخلی و هر آن‌چه جزء افتخارات ملی است هم افتخار کرد.

اگر تولیدکنندگان داخلی محصولات خود را با کیفیت بالاتر و قیمت مناسب‌تر، که 2 مقوله موردنظر خریداران ایرانی است، به بازار عرضه کنند تا بتوانند رضایت خریداران را برای خرید کالاهای داخلی فراهم آورند و از سوی دیگر نیز، اولویت هر ایرانی در خرید مصرف کالاهای ایرانی باشد، باعث رونق بازار داخلی می‌شود.

توجه داشته باشیم که برگشت اجناس بی‌کیفیت و یا معیوب از سوی مصرف کنندگان، تولیدکننده را ملزم به افزایش کیفیت و پاسخگویی می‌کند و تولیدکنندگان محصولات کیفیت پائین برای رقابت در بازار مجبور به ارتقاء کیفیت محصول خود می‌شوند.

تجربه کشورهای موفق در رونق اقتصاد و اشتغال نشان می‌دهد خرید کالاهای باکیفیت تولید داخلی می‌تواند با افزایش تقاضا، ظرفیت تولید را بالا برده و در نتیجه فضای بسیار مناسبی برای توسعه‌ و بهبود روز افزون صنایع داخلی و خروج از رکود و افزایش اشتغال‌زایی فراهم کند.

البته باید گفت، خوشبختانه چند سالی است که خرید کالاهای داخلی از سوی مردم افزایش یافته است، اما هنوز هم نیازمند آگاهی‌بخشی بیشتری در این حوزه به مردم هستیم چراکه قطعاً مردم با خرید کالاهای داخلی می‌توانند نقش بسیار مهمی در شکوفایی اقتصاد کشور و تکیه بر توان داخلی ایفا کنند.

همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند: "من تأکید و اصرار می‌کنم، از همه‌ ملت ایران درخواست می‌کنم، بروید به سمت مصرف تولیدات داخلی؛ این یک کار بزرگ است. ما تا به کار ایرانی و سرمایه‌ ایرانی احترام نگذاریم، تولید ملی شکل نمی‌گیرد؛ و اگر تولید ملی شکل نگرفت، استقلال اقتصادی این کشور تحقق پیدا نمی‌کند".

نکته دیگر این‌که می‌توان از خریدهای غیر ضروری چشم‌پوشی کرد. سال به سال وسایل خانه عوض‌کردن و نظائر آن‌ها چندان جالب نیست، شاید بتوان با هزینه همین‌ها لباس نویی بر قامت یتیمی پوشاند و اقلام ضروری زندگی‌اش را فراهم کرد، تا پدری و یا سرپرست خانواری شرمنده خانواده‌اش نشود.

روزها و فصل‌ها بهانه‌ای است تا حیات زندگانی را دریابیم و قدری تأمل کنیم قبل از هرچیز یک انسانیم و باید متعهد به رفتارهای نیک انسانی باشیم. فصل جدید فرصت خوبی است برای تصمیم‌های بکر‌، نو و انسان‌دوستانه.
منبع : نوشهر آنلاین
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴