تاریخ انتشارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۲
کد مطلب : ۲۵۵۴۵۶
یکی از موضوع‌هایی که در فتنه 88 قابل بررسی است تکیه کردن به 3 کلمه‌ی مردم، بصیرت و عاشورا است چراکه شاید بتوان گفت این 3 کلمه انقلاب را از پرتگاه نجات داد.
۰
plusresetminus
زندگی با طعم مردم، بصیرت، عاشورا
به گزارش بلاغ، فتنه ۸۸ یکی از حوادث پیچیده تاریخ نظام مقدس جمهوی اسلامی ایران است که باید از زوایای مختلف به این موضوع نگریسته تا ابعاد متفاوت این حادثه بسیار بزرگ، که به تعبیر مقام معغظم رهبری «انقلاب را تا مرز پرتگاه پیش برد» برای نسل‌های آینده انقلاب تبیین و تحلیل شود.

یکی از موضوع‌هایی که در این زمینه بسیار مهم است تکیه کردن روی ۳ کلمه‌ی مردم، بصیرت و عاشورا است چراکه شاید بتوان گفت این ۳ کلمه انقلاب را از پرتگاه نجات داد و نگارنده در ادامه به اهمیت نقش این کلمات در فتنه ۸۸ می‌پردازد؛

۱- می‌گفت: “مردم ولی نعمتان ما هستند” در ستایشی بی‌نظیر و ادعایی بزرگ مردم ایران را از ملّت حجاز در عهد پیامبر اسلام و مردم کوفه در زمان امیرالمومنین علی(ع) و امام حسین (ع) برتر می‌دانست و تمام تلاشش برای جلب رضایت مردم بود و معتقد بود مردم صد در صد کارهایشان برای انقلاب صحیح بود.

امام راحل اعتقاد عجیبی به مردم و ملت ایران داشت، امام خامنه ای هم مردم را صاحبان اصلی انقلاب و کشور می‌دانند و بارها و بارها نسبت به رسیدگی به حال مردم را به مسئولین گوشزد می‌کنند.

به‌راستی چرا واژه مردم تا این اندازه در ادبیات سیاسی ما حائز اهمیت است؟
مردم ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بارها و بارها از آزمایش‌های مختلف سربلند بیرون آمده و نشان دادند تکیه گاه بسیار مستحکمی برای حفظ ارکان نظام محسوب می‌شوند.

در اوایل پیروزی انقلاب با اطاعت بی‌چون و چرا از رهبری زمان، توطئه‌های مکرر دشمنان را خنثی کردند، در دفاع مقدس با نثار جان خود و عزیزانشان نگذاشتند ذره‌ای از خاک ایران اسلامی نصیب دشمنان شود، در فتنه‌ها و آزمایش‌های گوناگون با حضور به‌موقع و اثرگذار خویش در کنار مسئولان نظام تمام نقشه‌های فتنه‌گران را به باد سپردند.

به‌عنوان نمونه می توان به حضور حماسی مردم در نهم دی ماه سال ۸۸ اشاره کرد که به‌فرموده مقام معظم رهبری “انسان دست خدا را در آن حادثه به‌ وضوح مشاهده می‌کند” و اگر مردم شریف و ولایت‌مدار ایران اسلامی در روز نهم دی ماه با آن شور عاشورایی خود در صحنه حاضر نمی‌شدند، فتنه‌گران تا مدت‌های مدید بساطشان جور بود و عشق و حالشان به‌راه.

بصیرت چه نقشی در زندگی دارد؟
۲- دشمن کارش دشمنی کردن است و برای دشمنی کردن نقشه‌ها و طرح‌های زیادی در سر می‌پروارند، طرح‌های گوناگون با نقش و لعاب‌های مختلف که گاهی این لعاب‌ها اثر می‌کند و طعمه‌هایی را صید.

اگر نخواهیم طعمه این صیاد ماهر و چیره دست شویم،باید شناخت کافی نسبت به ترفندهای او داشته باشیم و مسیر ضربه زدنش را مسدود کنیم.

این همان چیزی است که به او می‌گوییم بصیرت، بصیرت واژه گم شده مردمان زمان امام علی (ع) و امام حسین(ع) بود.

عدم تحلیل درست از وقایع و سطحی بودن افکار آن‌ها باعث شد علی (ع) ۲۵ سال خانه نشین باشد و بر پسرش حسین (ع) گذشت.

امروز نیز بصیرت در میان ما واژه غریبی است، بدون شک گسترش بصیرت در همه عرصه‌ها و عمق بخشی به شناخت دشمن و ترفندهای کینه ورزانه‌اش یکی از ارکان آینده ایران اسلامی محسوب می‌شود که باید همه به اندازه توان و امکانات خود در این مسیر گام بدارند.

اهمیت بصیرت بخشی را می توان در این بیان مقام معظم رهبری درک کرد که می‌فرمایند: “اگر بصیرت نباشد و دوست و دشمن را نشناسند، یک وقت آتش توپخانه تبلیغات و گفت و شنود و عمل به طرف قسمتی است که انجا دوستان مجتمع‌اند نه دشمنان”.

چگونه عاشورا توانست نجات دهنده‌ی انقلاب در فتنه ۸۸ باشد؟
۳- تمام روزها عاشوراست و تمام زمین ها کربلا، این جمله می خواهد بگوید هر زمان می‌تواند عاشورا تکرار شود و هر جایی می تواند کربلا باشد و این ما هستیم که تعیین می‌کنیم عاشورا تکرار شود یا نه.

بزرگی می گفت این انقلاب بیمه حسین است، چه حرف حکمیانه‌ای که آن پیر فرزانه فرمود: “این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.”

فتنه گران در سال ۸۸ کارشان به آنجا کشید که با حسین و حسینیان در افتادند و با خروش عاشورایی مردم مضمحل گشتند که این وعده خداست.

بار دیگر نام حسین و یاد حسین و روز حسین مملکت ما را از شر اجانب داخلی و خارجی رهایی بخشید و به‌راستی چقدر زیباست که نهم دی ماه را روز بصیرت حسینی نامیدند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما