تاریخ انتشارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۴
کد مطلب : ۲۴۲۱۰۸
به جرات باید گفت که در میان ادیان الهی و مکاتب بشری نتوان چنین مثال و شاهدی را پیدا کرد که در حدود 25 میلیون انسان بنا به عقیده مشترک یک حرکت عظیم انسانی و زیارتی را در سطح جهان انجام دهند.
۰
plusresetminus
«حشدالشعبی» دستاورد اربعین سال 94/ آزادی عراق و سوریه در گرو اربعین است
به گزارش بلاغ، چند سالی است که هم‌زمان با حرکت عظیم مردم عراق از جای جای این کشور برنامه پیاده‌‌روی اربعین با شور و حرارت وصف ناشدنی در حال اجراست و هم‌وطنان عزیز ایرانی ما نیز خود را به قافله عظیم شیعیان عراقی رسانده‌اند و بنا بر پیش‌بینی‌ها حدود ۳ میلیون نفر از کشور ما در این همایش سراسری حضور خواهند داشت.

بنا بر گزارش‌های اعلام شده، این پیاده‌‌روی نه تنها در میان این دو کشور، که از جانب سایر شیعیان جهان و حتی اهل سنت نیز مورد استقبال قرار گرفته و موجب گردیده تا روح تازه‌ای به کالبد این شیعیان خاموش در کشورهایی مانند ترکیه، پاکستان، افغانستان، لبنان و غیره دمیده شود.

سابقه پیاده‌روی اربعین به زمان شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بر می‌گردد که در آن جابر ابن عبدالله انصاری به همراه عطیه عوفی اولین زائران پیاده حضرت پس از رخداد واقعه دردناک کربلا بوده‌اند و این سنت حسنه توسط مردم عراق پیگیری شده است.
 
هرچند بنا به دلایل سیاسی و جبر و فشار حکومت‌ها در جهت تعطیل شدن این حرکت در طول تاریخ عراق وجود داشته، اما عشق و علاقه و وفاداری مثال زدنی شیعیان هیچ‌گاه موجب تعطیلی و فراموشی این سنت نشده است.

بجرأت باید گفت که در میان ادیان الهی و آموزه‌های بشری نتوان چنین مثال و شاهدی را پیدا کرد که در حدود ۲۵ میلیون انسان بنا به عقیده مشترک یک حرکت عظیم انسانی و زیارتی را در سطح جهان انجام داده باشند، و پیاده‌ روی اربعین یک رکورد برای جامعه‌ی شیعیان است و باید در کتاب‌های رکورد نیز ثبت و ضبط گردد.

جذبه و علاقه مردم به اباعبدالله الحسین بنابر فرموده پیامبر اسلام همانند آتشی در دل مومنان است که هیچ‌گاه خاموش نخواهد شد و هر چه زمان می‌گذرد گستره آن نیز بیشتر شده و سیل مشتاقان بیشتری را به سوی خود جلب می‌کند.

شیعیان با حضور در این پیاده‌روی علاوه بر نشان دادن عشق و محبت خود به سرور و سالار شهیدان این پیام را به دنیا مخابره می‌کنند که برای احترام به شعائر و ارزش‌های خود حاضرند از بذل جان و مال و همه هستی خود بگذرند.

الگوی این شیعیان خود حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است تا آنجایی که برای بسط کلمه طیبه (لا اله الا الله) و تشکیل حکومت اسلامی تمام هستی و دارایی خویش را فدای دین خدا نمود و از هیچ کدام از داشته‌هایش برای گسترش و حفظ اسلام مضایقه ننمود.

پیاده‌روی اربعین مانور عظیم شیعه برای نمایش وحدت و یکپارچگی فرقه‌های مختلف در میان شیعیان است که می‌تواند برای تمامی بدخواهان در سراسر عالم این پیام را برساند که پیروان این مذهب با یک‌دلی می‌توانند مشکلات خود و حتی جهان اسلام را نیز حل نمایند.

نتیجه عینی و عملی این وحدت و همدلی در سال گذشته آنجایی خود را نشان داد که مرجعیت عظمای عراق، حضرت آیت‌الله سیستانی فرمان به تشکیل ارتش مردمی عراق (حشد الشعبی) از دل همین زوار پیاده‌روی اربعین داد و بسیج مردمی عراق نیز توانست بعد از آموزش و ممارست و تمرین‌های فراوان نظامی کشور عراق را از دست تروریست‌های تکفیری نجات دهد که امروز خوشبختانه آخرین مراحل آزاد سازی شهر موصل به عنوان مهم‌ترین پایگاه جریان داعش در حال انجام است.

با درایت و تیزهوشی مرجعیت شیعیان عراق این حرکت عظیم دینی مدیریت شده و با حمایت دولت عراق به بهترین شکل ممکن مورد استفاده قرار گرفت که نتایج خدمات این نیروهای مردمی امروز برای مردم عراق و حتی دنیا قابل لمس و استفاده است.

جریان‌های تروریستی و تکفیری که مهم‌ترین وجه خود را مبارزه با شیعیان و نابودی مرقد امام حسین(ع) قرار داده بودند، امروز با این پیاده‌روی عظیم زوار حسین(ع) دودمان خود را بر باد رفته دیده و نفس‌های اخر خود را می‌کشند تا جایی که حتی نتوانستند یک حرکت تروریستی در میان زوار انجام دهند و امیدواریم که امسال نیز موفق نگردند.

امید است تا با تمسک جستن به ائمه اطهار و به خصوص حضرت اباعبدالله الحسین(ع) شیعیان و تمامی مسلمانان عالم بر مشکلات خود فائق آیند و جهان اسلام را به وحدت و یکپارچگی رسانده و شر ظالمان را از سر مسلمانان مظلوم عالم کم کنند.
منبع : بصیرنیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰