به بهانه تشییع غریبانه یک مادر شهید در نوشهر

غریبانه‌ترین پرواز هرچند در گرمای هوا اما در سرمای ایمان برخی!

تاریخ انتشاريکشنبه ۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
کد مطلب : ۲۲۲۳۲۸
چند روز پیش تشییع جنازه مادر یک شهید در نوشهر در حالی برگزار شد که تنها تعداد اندکی از دوستان و آشنایان نزدیک در این مراسم شرکت داشتند و خبری از دیگرانی که انتظار می‌رفت نبود!
۰
plusresetminus
غریبانه‌ترین پرواز هرچند در گرمای هوا اما در سرمای ایمان برخی!
به گزارش بلاغ، ﺑﭽﻪ ﮐﻪ ﺑﻮﺩﻡ ﻓﮑﺮ ﻣﯽ‌ﮐﺮﺩﻡ ﭘﺪﺭﻫﺎ ﻭ ﻣﺎﺩﺭﻫﺎ ﻣﺜﻞ ﺳﺎﻋﺖ‌ﺷﻨﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﺗﻤﺎﻡ ﮐه شوند برمی‌گردند و از ﻧﻮ ﺷﺮﻭﻉ ﻣﯽ‌ﺷﻮﻧﺪ، ﺑﻌﺪﻫﺎ ﻓﻬﻤﯿﺪﻡ ﭘﺪﺭﻫﺎ ﻭ ﻣﺎﺩﺭﻫﺎ ﻣﺜﻞ ﻣﺪﺍﺩ ﺭﻧﮕﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﺩﻧﯿﺎﯾﺖ ﺭﺍ ﺭﻧﮓ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻨﺪ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﻭﻟﯽ ﺁﺏ ﻣﯽ‌ﺭﻭﻧﺪ‌ و هنگامی‌که ﻧﻘﺎﺷﯽ‌ﻫﺎﯾﺖ ﺭﺍ ﮐﺸﯿﺪﯼ ﯾﮏ ﺭﻭﺯ، ﺗﻤﺎﻡ ﻣﯽ‌ﺷﻮﻧﺪ. ﮐﺎﺵ ﺯﻭﺩﺗﺮ ﮐﺴﯽ ﺭﺍﺳﺘﺶ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﻦ ﮔﻔﺘﻪ ﺑﻮﺩ ﭘﺪرﻫﺎ ﻭ ﻣﺎﺩﺭﻫﺎ مانند ﻗﻨﺪ ﻣﯽ‌ﻣﺎﻧﻨﺪ، ﭼﺎﯼ ﺯﻧﺪﮔﯽ‌ﺍﺕ ﺭﺍ ﺷﯿﺮﯾﻦ می‌کنند و ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﺗﻤﺎﻡ ﻣﯽ‌ﺷﻮﻧﺪ.

آشنایان آسمان و غریبان زمین
مادرم می‌دانم به اندازه چین و چروک‌های روی صورتت هزاران حرف نگقته داری، می‌دانم در گوشه سجاده نمازت برای من دعا داری و می‌دانم و می‌دانی که برای بزرگ‌شدن و قدکشیدن فرزندت چه شب‌هایی که از روی مهرِ مادری نمی‌خوابی تا لحظهِ لحظهِ بزرگ شدنش را در آسمان بیکران آبی خداوند نظاره‌گر باشی.

به راستی چه زیبا می‌شود زمانی که می‌فهمی بهشت دور از دسترس نیست و خدا آن را زیر پای مادرت قرار داده است و چه خوشحال می‌شود انسان که بهشت هم در کنار مادرش باشد، زمانی که حرفی از غریبی مادری زده می‌شود تمام دنیا سر خم می‌کنند و به احترام نام مادرِ، سکوت می‌کنند.

به چهره انسان، به سیما فرشته
مادرانی هم هستند که فرزندانی را برای کشورشان تربیت می‌کنند تا شاید روزی و در جایی بتوانند نقش‌آفرینی کنند و چه زیباست که این هنر به شهادت ختم شود و در اینجا عیار مادر مشخص می‌شود.

می‌نویسم به بهانه عروج مادر مهربان یک شهید که در هیاهوی شهر و دنیا، غریبانه ماند و غریبانه پرکشید و به سراغ فرزندِ شهیدش رفت‌. چند روز پیش در گرمای شهریورماه تشییع جنازه مادر یک شهید در نوشهر در حالی برگزار شد که تنها تعداد اندکی از دوستان و آشنایان نزدیک در این مراسم شرکت داشتند و خبری از دیگرانی که انتظار می‌رفت نبود...

آنها غریب نیستند، بر غربت خود بگرییم
نمی‌دانم چطور است زمانی که خبرتشییع یک جنازه می‌آید، هر انسانی با هر نگاه و عقیده برای تسلی خاطر بازماندگان هم که باشد در مراسم تشییع شرکت می‌کند‌، چه شده است که حالا برای تشییع جنازه یک مادر شهید فقط تعدادی افراد از نزدیکان می‌آیند و انگار اتفاقی نیفتاده است... آن هم مادرانی که اگر ايثار، شجاعت، شهامت، صبر و استقامت آن‌ها نبود معلوم نبود چه بر سر نهال نو پای انقلاب می‌آمد، اين شیر زنانی كه فرزندان خود را برای حفظ میهن و ولایت آماده می‌کردند تا کشورمان به دست دشمن نیفتد.

در پایان خالی از لطف نیست که یادی کنیم از سخن مقام معظم رهبری درباره مادران شهدا که می‌فرمایند: "بدانید امروز در هیچ‌جای‌ دنیا زنانی مثل این مادران شهدای ما، که مادر دو شهید، مادر سه شهید، مادر چهار شهید باشند، نیستند. در جامعه ما، مادرانی با این خصوصیات که از پدرها بهتر و قویتر و آگاهانه‌تر ایستادند، در این میدان بسیارند، این همان تربیت اسلامی است. این همان دامان پاک و مطهر و نورانی فاطمه زهرا(س) است."
منبع : نوشهرآنلاین
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲