در بیان مواضع انقلابی حضرت ایت الله معلمی/

سخنان دلسوزانه و دردمندانه یک مجاهد نستوه

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲
کد مطلب : ۲۱۳۵۷۴
این سخنان در ادامه همان مسیر پر افتخار حضرت آیت‌الله معلمی در راه دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی است که نه تنها خود در این راه قدم بر می دارد بلکه دو فرزند خود را در این راه فدا می کند. استقبال گسترده مردم حاضر در این مراسم از بیانات حضرت ایت الله معلمی بار دیگر نشان داد که ایشان همچنان محبوب قلبهای مردم استان مازندران و این بیانات حرف دل مردم شریف این استان نیز بوده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، مراسم سالگرد ارتحال ملکوتی عالم ربانی آیت‌الله‌العظمی اسماعیل صالحی مازندرانی، که در مصلی نماز جمعه شهرستان قائم‌شهر برگزار شد، دارای حواشی بسیار مهمی بود که مهم‌ترین آن سخنان دلسوزانه و دردمندانه حضرت آ‌یت‌الله معلمی به نوه بنیانگذار امام راحل است.

به جرات می‌توان گفت این نخستین و علنی‌ترین تذکر جدی و مهم از سوی دلسوزان بیت امام به ایشان بود، که از زبان مجاهد نستوه حضرت آیت‌الله معلمی نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری مطرح شده است.

وی در این بیانات خود حرف دل بسیاری از دوستداران انقلاب را که در مجامع عمومی به خصوص در سالگرد ارتحال حضرت امام توسط سیل مشتاقان و عزاداران آن حضرت مطرح می‌شد، بیان کردند و از علاقه مردم به بیت امام گفتند.

به بیانی واضح، ایشان از بیت امام خواستند که مواضع خود را در مورد فتنه‌های 78و 88 و رهبران آن به صورت علنی اعلام کنند تا از سوء‌استفاده افراد مغرض در بیان همراهی بیت امام با فتنه‌گران جلوگیری شود، و خدای نکرده از نام امام راحل در جهت پیشبرد فتنه و ضربه زدن به انقلاب اسلامی باز دارند، در سال‌های پس از فتنه مواضع چند پهلوی نوه امام موجب خوشحالی فتنه‌گران بوده و ایشان سعی می‌کردند رابطه خود را با آنها حفظ نمایند و در مجامع خصوصی با آنها عکس یادگاری می‌گرفت.

متاسفانه تا به امروز از بیت امام نظرات و بیانات قاطع و انقلابی به مانند آن پیر سفرکرده مشاهده نشده و مواضع آنها فقط در بیان حمایت از رهبری بوده است، اما در عمل در مقابل آرمان‌های بلند امام خمینی قرار گرفته‌اند که جای سئوالات بسیاری را ایجاد می‌کند.

آیت الله معلمی با این اقدام شجاعانه خود به مانند گذشته ثابت کردند که حاضر هستند در راه حفظ انقلاب و دستاوردهای آن از تمام هستی و دارایی خویش مایه بگذارند تا انقلاب اسلامی و رهبری عظیم الشان آن حفظ بماند.  

با نگاهی به گذشته درخشان پدر شهیدان غلامعلی و غلامرضا معلمی، می‌توان گفت در تمامی سال‌های آغاز نهضت از یاران حضرت امام بوده و در سن 26 سالگی اجازه اجتهاد از آیت‌الله سیدعلی شیرازی دریافت کردند.

ایشان همچنین در سال 1348حکم اجتهاد دیگری از آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی دریافت کردند.

حشر و نشر ایشان با حضرت امام از سال‌های دور در نجف بر می‌گردد که به مدت سه سال شاگرد ایشان در نجف بوده‌اند، و از ایشان اجازه حکم تصدی امور حسبه را دریافت کردند.  

ایشان به مدت شش سال در شهر نجف اشرف حضور داشتند و از محضر اساتیدی چون حضرات آیات میرزا جواد اقا تبریزی، حاج شیخ مجتبی لنکرانی و راستی کاشانی بهره بردند.

حضور در جبهه‌های دفاع مقدس، نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری و امام جمعه شهرستان‌های جویبار و قائمشهر از دیگر برگه‌های زرین و پرافتخار این عالم مجاهد است.

بیان این تذکرات از لسان مبارک مردی با چنین ویژگی‌ها و مشخصات نشان دهنده عمق تیزبینی و روشن‌اندیشی و فهم دقیق مواضع افراد و گروه‌ها است، که حجت را بر آنها تمام کرده و راهی برای توجیه کردن آن باقی نمی‌گذارد.

این سخنان در ادامه همان مسیر پر افتخار حضرت آیت‌الله معلمی در راه دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی است که نه تنها خود در این راه قدم بر می‌دارد بلکه دو فرزند خود را در این راه تقدیم می‌کند. استقبال گسترده مردم حاضر در این مراسم از بیانات حضرت آیت الله معلمی بار دیگر نشان داد که ایشان همچنان محبوب قلب‌های مردم استان مازندران و این بیانات حرف دل مردم شریف این استان نیز بوده است.

امیدواریم بیت حضرت امام از نصایح مردی که  چندین سال شاگرد حضرت امام بوده و در سنگرهای مختلف نظام خدمات شایسته‌ای انجام داده است، استفاده نماید تا بیش از این دل دوستداران آن حضرت به درد نیاید.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴