تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۱
کد مطلب : ۲۰۵۷۷۴
مهمترین ایرادی که به حقوق بشر و سایر اسناد بین المللی در این خصوص وارد است این است که حقوق بشر بیش از آنکه مبتنی بـر مبانـی فلسفی عامی باشد، زاییده فرهنگ غربی است.
۰
plusresetminus
حقوق بشر آمریکایی، زاییده فرهنگ غربی
به گزارش بلاغ، مهم‌ترین ایرادی که به حقوق بشر، اعلامیه جهانی حقوق بشر و سایر اسناد بین‌المللی در این خصوص وارد است این است که حقوق بشر بیش از آنکه مبتنی بـر مبانـی فلسفی عامی باشد، زاییده فرهنگ غربی است.

در واقع آمریکا و سایر کشورهای نقض کننده حقوق بشر بخاطر یک‌سویه بودن و تمرکز بشر بعنوان انسان لیبرال و نه انسان بی تفاوت نسبت به دین و مذهب، عدم توجه نسبت به بسترهای فکری و فرهنگی ملت ها و سایر تناقضات در اصول باعث شده تا اقدام به نقض حقوق انسان های بی گناه بکنند.

حمایت از اسرائیل، حمایت از دیکتاتوری عربستان سعودی، حضور نظامی در افغانستان و عراق و کشتار انسان های بی گناه،بی تفاوتی نسبت به سرانجام افرادی مانند شیخ نمر، شیخ زکزاکی، شیخ عیسی قاسم و سایر زندانی‌های سیاسی، تولید و حمایت از القاعده و داعش، زندانی کردن افراد بی‌گناه در ابوغریب و خیلی از موارد دیگر که شامل تناقض عملی در زمینه حقوق بشر از سوی استکبار می‌شود.

اما جای تعجب دارد که از زمان تأسیس نظام جمهوری اسلامی تاکنون، به خصوص از زمانی که در دهـه هفتاد ثبات در ایران ایجاد شد، به طور مداوم مسئله حقوق بشر موضوعی بوده که انگشت اتهامات غرب را به سمت ایران روانه داشته است.

ایران که از نظر ملت‌های مسلمان، ملت های منطقه، ملت‌های آمریکا لاتین و ملت‌های آفریقا یک ملت شجاع، مدافع حق و عدالت و ایستاده در مقابل زورگویی‌هاست از نظر قدرت‌های زورگو متهم به نقض حقوق بشر، متهم به سلب امنیت جهانی و متهم به حمایت از تروریسم است.

اما از آنجایی که نظام سلطه برای به زانو در آوردن و تحت فشار قرار دادن کشورهای مستقل نیازمند اهرم‌های متعددی است تا به فراخور مقتضیات زمان از آنها بهره‌برداری لازم را داشته باشد.

مسئله حقـوق بشر به عنوان یکی از موارد اساسی اتهام به جمهوری اسلامی ایران جهت تحت فشار دادن قلمداد می گردد،بنابراین پر واضح و مبرهن است که غرب در سکوت سازمان های مدعی و در فراری رو به جلو، همه اتهامات مربوط به خود را به ایران ربط خواهد داد.

ایرانی که طی سال‌های بعد از انقلاب نشان داده می‌توان فارغ از تفکرات سکولاریستی بـه اداره امـور در عالی‌تریـن سطح پرداخت و اینک بعنوان کشوری که تجربـه حکومت‌داری بر مبنای آموزه‌های دینی را فراروی جامعه جهانی نهاده مورد غضب دشمنان اسلام و نظام دینی قرار گرفته است.

حقوق بشر آمریکایی که زاییده فرهنگ غرب است، واژه حقوق بشر را به سمت خود معنا می‌کنند و طبق برداشت‌های خود به معنای این کلمه می‌رسند.

آمریکایی که خود شروع‌کننده جنگ‌های مختلف و حمایت‌کننده‌ی گروه‌های تروریستی است این گونه حرف از دفاع حقوق بشر می‌زند و انگشت اتهام را به سمت ایران می‌گیرد.

اکنون مردم جهان بدانند که معنای حقوق بشر آمریکایی یعنی جنگ در عراق، افغانستان ، حمایت از گروه‌های مختلف تروریستی و استفاده از بمب‌های شیمیایی و اتمی ، معنای حقوق بشر در آمریکا این است.
منبع : قائم آنلاین
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲