کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آقای رئیس جمهور! آیا مازندرانی‌های نجیب حق گلایه از شما را دارند؟!

محمدعباسپور

28 ارديبهشت 1395 ساعت 12:22

سوابق 37ساله انقلاب، موید تاثیرگیری دولت‌های‌مان از دغدغه‌های ملت است. طبیعی خواهد بود که اگر رخنه‌ای در این ارتباط ایجاد شود، دولت‌ها باید بر روی افکار و رفتارهای خود و تصحیح آن بر معیار مطالبه انقلابی و اسلامی مردم تجدیدنظر کنند.


به گزارش بلاغ، در 23 آبان سال گذشته، داعش با انفجار در فرانسه، و تهدید برخی کشورهای اروپایی و انفجار در مناطق شیعه‌نشین لبنان، عده‌ای را به خاک و خون کشید، و به‌حق نیز رئیس جمهور کشورمان طی پیام‌هایی برای روسای جمهور اروپایی، با ابراز همدردی با آنها، دولت و ملت ایران را در غم‌شان شریک دانست، متعاقب این سرعت عمل آقای رئیس جمهور، عده‌ای هم با اجتماع در مقابل سفات فرانسه در تهران، اقدام به روشن کردن شمع به علامت ابراز همدردی کردند.
 
متعاقب پیام سریع آقای روحانی و ترک محل مذاکرات 5+1 از سوی ظریف و رفتن او به فرانسه برای عرض تسلیت، در شرائطی که دولت فرانسه چند روز قبل آن از اقدام موهن و جسارت‌بار "شارلی ابدو" در اهانت به رسول‌الله(ص) و اسلام عزیز، حمایت قاطع کرده بود، معاون اول رئیس جمهور، آقای جهانگیری هم طی پیامی به همتای خود در فرانسه، مراتب تاثر و تاسف خود را و ملت ایران را اعلام کرد.
 
در این نوع از رفتارها، که مطابق با عرف دیپلماسی است، برای زدودن غبار اتهام به اسلام و ایران در اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی غرب، نقش مفید و پیشگیرانه دارد، هرچند دولت‌های غربی هیچ‌گاه به این آئین دیپلماتیک در ارتباط با ایران اسلامی عمل نکرده و واقعاً با جمهوری اسلامی ایران با معیارهای دو و چندگانه رفتار کردند که حتی اگر دکتر روحانی و دکتر ظریف و آقای جهانگیری هیچ اقدامی در ارسال پیام نمی‌کردند، باز هم جای هیچ گلایه‌ای از سوی این دولت‌ها نبود و اتفاقاً، این رفتار مسئولان‌مان را به موضع ضعف و دلربایانه کشورمان نسبت نمی‌دادند.
 
آنچه که مهم و استراتژیک تلقی می‌شود، تنظیم  روابط مسئولان کشورها با ملت‌های خودشان است. نکته برجسته در نظام اسلامی، پیوند عمیق دولت-ملت و یگانگی آنها در افکار و رفتارهاست.
 
سوابق 37ساله انقلاب، موید تاثیرگیری دولت‌های‌مان از دغدغه‌های ملت است. طبیعی خواهد بود که اگر رخنه‌ای در این ارتباط ایجاد شود، دولت‌ها باید بر روی افکار و رفتارهای خود و تصحیح آن بر معیار مطالبه انقلابی و اسلامی مردم تجدیدنظر کنند.
 
در اردیبهشت امسال، در پی نقض آتش‌بس از سوی امریکا در خان طومان سوریه، گروه‌های تکفیری تحت حمایت امریکا، عربستان و ترکیه در هجومی پرحجم به این شهرک، اقدام به شهادت عده‌ای از نیروهای مستشاری کشورمان کردند که حداقل، 13 نفر از این نیروها از استان دلاورخیز و ولایی مازندران سرافراز بوده‌اند.
 
هرچند پیکر مطهر 12شهید دلداده اسلام و رهبری به دست خانواده‌های‌شان نرسید و آنها اعلام کردند که چیزی را در مسیر انقلاب اسلامی تقدیم کرده‌اند، توقع بازگشت اجسام مطهر و جوان شهدای‌ خود را ندارند و حاضر نیستند برای این موضوع، کوچک‌ترین ارفاقی به تکفیری‌ها بشود، اما اظهار همدردی و ارسال پیام برای این خانواده‌های پرافتخار از سوی رئیس جمهور و شرکت در مراسم‌های متعدد این پاره‌های تن مردم غیرتمند مازندران، حداقل انتظاری است که وجود دارد و متاسفانه تاکنون نه از سوی دکتر روحانی، که از سوی هیچ عضوی از کابینه دولت یازدهم انجام نپذیرفت.
 
مردم قدرشناس و شهیدپرور خطه آلاله‌های سبز و سرخ، که مراتب وفاداری خود به اسلام ناب را در مکرر زمان به اثبات رسانده‌اند، این روزها با برگزاری مراسم‌های معنوی گرامیداشت راه و انگیزه‌های مقدس فرزندان خود، عطر دل‌انگیز روزهای دفاع مقدس را که مشحون از ایثار و فرهنگ شهادت‌طلبی است، در فضای مازندران غیرتمند ساطع کرده‌‍اند.
 
مراسم‌های باشکوه و الهی این روزهای مردم شریف مازندران، توفیق بزرگی برای دولتمردان است تا با بهره‌گیری از فیوضات این معنویت‌اندوزی، خود را در برابر پلشتی‌های روزمره سیاسی و اقتصادی و اجتماعی مصون سازند.
 
طبیعی است که شرکت‌کنندگان در این مراسم‌ها، بقدر اخلاص و ارادت خود به شهداء و آرمان‌های انقلاب اسلامی، برخوردار شوند و باید خود را رهین منت شهداء بدانند که توفیق حضور در مراسم الهی خود را به آنان اعطاء کرده‌اند.
 
در هر صورت؛ آقای رئیس جمهور! آیا نباید به مردم شریف مازندران به‌خصوص خانواده معزز شهدای مدافع حرم حق گلایه را داد؟! و آیا شما نباید از این توفیق از دست‌رفته، به جبران آن بیاندیشید و نسبت به آن اقدام شایسته انجام دهید؟!
 
به‌طور قطع، این هم حق‌الناس از سوی بهترین‌های امت اسلامی‌مان نسبت به شماست که امیدواریم بزودی اداء فرمائید.
 
 


کد مطلب: 194541

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/note/194541/آقای-رئیس-جمهور-آیا-مازندرانی-های-نجیب-حق-گلایه

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com