تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸
کد مطلب : ۱۳۶۱۶۱
براستی، برای ساماندهی همه امور حیاتی در جهان اسلام چه حقیقتی جز "حج" قادر به افشاء طرح‌های وحشتناک دشمنان، آگاه‌سازی مسلمانان و سازماندهی توانائی‌های دنیای اسلام است؟.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،
جنبش بیداری اسلامی، که با ظهور و پیروزی انقلاب اسلامی بوجود آمد و موج فراگیر آن پهنه و ژرفای اندیشه همه آزادگان و محرومان جهان را متوجه خود ساخت و به مسلمانان عالم خودباوری و عزت دینی بخشید، موجب نظریه‌پردازی تئوریسین‌های غربی و جهت‌دهی همه فعالیت‌های استکباری دشمنان جهان اسلام علیه این جنبش مبارک شد، بگونه‌ای که آنان نتیجه تلاش‌های خود را "عصر عصیان‌های فرهنگی اجتماعی" در هزاره سوم و قرن بیست و یکم نامگذاری کرده‌اند.

ساز و کار علیه جهان اسلام تعصب‌زدایی غیرت دینی از مسلمانان در نهاد خانواده، مراکز آموزشی و همه عرصه‌های اجتماعی، تشویش اذهان جهانی علیه اسلام از طریق ایجاد جریان‌های انحرافی و گروه‌های تندرو مرتجع ارتدادی که با فرار از منطق و مباحث علمی و عقلی با نام دین و اسلام به ارتکاب جنایات مبادرت می‌ورزند، تحقیر و تضعیف اعتقادات اسلامی شیعی بمنظور قطع ارتباط جوامع اسلامی با ریشه‌های تمدنی و سرمایه‌های هویتی‌شان، طراحی توطئه‌های پیچیده در کلیه زمینه‌ها بخصوص ساحت فرهنگ از طریق ناتوی فرهنگی با صرف میلیاردها دلار و یورو و در یک جمله ترویج مطلق اسلام هراسی می‌باشد، که با تکرار اتهامات از رسانه‌های مختلف و شیوه های متفاوت و با ابزارهای متنوع در صدد بمباران افکار عمومی جهانیان علیه مسلمانان و فراگیر کردن تروریسم ضداسلامی هستند.
بطور آشکار، کشورهای اسلامی را اشغال کرده و با فرقه‌سازی و فعال کردن همه مزدوران آدمکش خود در کشورهای منطقه استراتژیک خاورمیانه اسلامی، خواب راحت را با گسترش ناامنی و انفجارها از همه گرفته و در نهان نیز، جنگ نرم عجیب و شگفت‌انگیز علیه کلیه مبانی اعتقادی و ارزشی مسلمانان بویژه نوجوانان و جوانان را در دستور کار روزانه خود قرار داده‌اند.
امروزه دیگر بر ساده‌اندیش‌ترین افراد روشن است که دشمنان امت اسلامی با به کنار نهادن اختلافات خرد و کلان خود، بر سر هدم اسلام اصیل و انقلابی و رهبری واحد جهان اسلام اجماع و اتفاق نظر یافته و همه توش و توان خود را با طراحی سناریوهای غامض و پیچیده در جای جای مناطق مسلمان نشین دنیا در قالب قطعات پازل به اجراء در می‌آورند تا کشتارهای جمعی و نسل کشی علیه مسلمانان را پرشمار سازند و اسلام و مسلمانان را با چالش بزرگ و انفعال کشنده مواجه کنند.
طبیعی است که لازمه مقابله با همه این دسائس مهندسی فرهنگی، توان سنجی امکانات موجود در کشورهای اسلامی، اتخاذ تدابیر لازم برای عملیاتی کردن عزم مشترک مسلمانان و کمک به یکدیگر باشد.
براستی، برای ساماندهی همه امور حیاتی در جهان اسلام چه حقیقتی جز "حج" قادر به افشاء طرح‌های وحشتناک دشمنان، آگاه‌سازی مسلمانان و سازماندهی توانائی‌های دنیای اسلام است؟.

به حج از این باب کنگره جهانی سالانه مسلمانان گفته‌اند، که محل و زمانی باشد برای تبادل آراء و تعاطی افکار در توان افزایی‌های جوامع مختلف اسلامی از طریق همپوشانی نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت. بجرات باید گفت در آشفته بازار بی‌امنیتی، که مستکبران جهانی بر امت اسلام تحمیل کرده‌اند، حج بیش از هر مقطع تاریخی، با احیای معارف و ظرفیت‌های بی پایان خود قادر به حل نهایی معضلات و چالش‌های مهلک کنونی امت مجروح اسلامی است.

آیا باید منتظر ماند تا شرائط مسلمانان فاجعه‌بارتر از امروز گردد تا به اصالت‌های راستین حج بازگشت؟. مشاهده حمام خون مسلمانان و سربریده شدن شیعیان توسط عمال مستکبران تا چه زمانی باید ادامه یابد تا اراده احیای حج ابراهیمی وجهه همت معمران و حج گزاران شود؟.

آیا صداهای انفجار در کشورهای اسلامی و فریادهای مظلومیت مسلمانان در اقصی نقاط جهان چندان رسا نیست تا گوش مطوفان و اولیای سرزمین وحی را متوجه خود کند؟.

حقیقت این است که تغییر روند کنونی با حاکمیت ایادی استکبار بر بلاد اسلامی و برخورد منفعلانه مسلمانان با مسائل پیرامونی خود و غفلت از شرائط و لوازم حج ابراهیمی میسر نیست و باطل السحر وضعیت ناگوار دنیای اسلام، غبارزدایی از سیمای زیبا و درخشان حج محمدی(ص)، که مبتنی بر برائت از مشرکین، منافقین و مرتجعین است، می باشد.

باید اعتقاد قلبی به این واقعیت داشت که حج، شاه کلید قفل درب های بسته جهان اسلام است و از این منظر وارد کارزار شد. آیا در حج همچنان باید جای مصلحان خالی باشد و جای تفرقه‌انگیزان بیگانه پرست پر؟!. تا کی با ید منتظر ماند و دست روی دست گذارد و همچنان شاهد خیانت به مقدس‌ترین سرزمین آسمانی بود؟...
الیس الصبح بقریب.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴