تاریخ انتشاردوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۷
کد مطلب : ۹۸۰۶
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بابلسر و فریدونکنار از برگزاری نخستین یادواره شهدای هنرمند در شهرستان فریدونکنار خبر داد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،فرهاد باقری در گفت‌وگو با فارس در شهرستان فریدونکنار گفت: فرهنگ در میان مردم فریدونکنار از دیر باز ریشه داشته و حضور مردم منطقه در جبهه‌های حق علیه باطل و برگزاری مراسم ملی و مذهبی چشمگیر بوده است.
وی افزود: در زمان جنگ تحمیلی نیز گروه تئاتری فعالیت داشته که در مناطق جنگی اجرای تئاتر داشتند که تعدادی نیز به شهادت رسیدند که در همین راستا نخستین یادواره شهدای هنرمند فریدونکنار با همکاری بنیاد شهید، سپاه و بسیج هنرمندان برگزار می‌شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار بیان کرد: هم‌اکنون نیز در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و هنری آموزشگاه‌های نقاشی، گروه‌های تئاتر، عکاسی و طراحی فعال هستند که تعدادی از اعضا بیمه شدند.
به گفته باقری دو مجوز خانه‌های فرهنگی قرآنی فریدونکنار به نام ریحانة‌النبی و آل یاسین صادر شد که مورد حمایت وزارت ارشاد قرار گرفتند.
وی افزود: بزرگ‌ترین ایستگاه نقاشی کشور در فریدونکنار برگزار می‌شود که سال گذشته در 200 متر بوم نقاشی و با مشارکت 250 کودک و نوجوان برگزار شد و برنامه امسال استفاده از 300 متر بوم نقاشی و مشارکت هزار نفر است.
باقری خاطرنشان کرد: این حرکت فرهنگی بزرگ و ماندگار در روز تاسوعای حسینی و با محوریت قیام امام حسین (ع)، عفاف و حجاب و ولایت و رهبری انجام می‌شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بابلسر و فریدونکنار گفت: اعتبارات فرهنگی ما بسیار ناچیز است که به عنوان مثال طرح امسال بزرگ‌ترین ایستگاه نقاشی کشور در فریدونکنار نیاز به اعتبارات و حمایت تمام دستگاه‌های اجرایی دارد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰