تاریخ انتشارپنجشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵
کد مطلب : ۹۷۹۶۰
به مناسبت هفته‌ی سلامت، با شعار ایمنی غذا از مزرعه تا سفره، مراسم نمادین آغاز هفته سلامت در قالب برنامه زنگ سلامت، در دبیرستان اول متوسطه دخترانه‌ی شاهد شهرستان نکا برگزار شد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، به مناسبت هفته‌ی سلامت، با شعار ایمنی غذا از مزرعه تا سفره، مراسم نمادین آغاز هفته سلامت در قالب برنامه زنگ سلامت، در دبیرستان اول متوسطه دخترانه‌ی شاهد شهرستان نکا برگزار شد.

 

در این مراسم دکتر اسماعیل محمودیان، با تبریک فرا رسیدن هفته سلامت، از عزم ملی برای دسترسی و انجام خدمات عادلانه حوزه‌ی سلامتخبر داد و ابراز امیدواری کرد، این امر، با همکاری بین بخشی و  آحاد مردم، صورت می‌پذیرد.

 

وی با اشاره به اینکه شاهد تحول در حوزه سلامت بوده‌ایم، اظهارداشت: سلامت در هر جامعه می‌تواند نقش مهمی در توسعه داشته‌باشد، هم درپیشرفت اجتماعی جامعه و هم عمران و ابادانی، پس باید قدر سلامتی را بدانیم.

 

مدیریت شبکه‌ی بهداشت شهرستان نکا اشاراتی هم به تفاهم‌نامه‌های میان شبکه بهداشت شهرستان با آموزش و پرورش و  شهرداری نکا برای تسهیل در روند انجام برنامه‌ها و ارتقای سلامت عمومی داشت و دستگاه‌های دیگر از جمله جهاد کشاورزی را در امر ایمنی غذا، دارای مسئولیت و نقش مهمی برشمرد.

 

وی افزود: کشاورزی امروز، برای فردا و پس فردا در مورد ایمنی غذا زنگ خطر و هشداری است، استفاده از سموم و کودها در مزارع، خطرها و تهدیدهایی را برای جامعهدارد که از جمله این خطرات، بیماریهایی نظیر سرطان، نازایی و ... است.


این مسئول با تاکید بر لزوم تغییر سبک زندگی فعلی، اذعان داشت: در سبک استفاده از مواد غذایی با مشکل رو برو هستیم و به جای استفاده از مواد غذایی با ارزش غذایی بالا، متاسفانه از تنقلات بی‌ارزش استفاده می‌کنیم.

 

وی همچنین با اشاره به حضور اخیر وزیر بهداشت در نکا، از برنامه‌ریزی برای حضور یک اکیپ ویژه‌ی چشم پزشکی در مناطق محروم شهرستان نیز خبر داد و در پایان گفت: در خصوص تحرک بدنی شهروندان، با همکاری فرمانداری و شهرداری، همایش پیاده روی خانوادگی برنامه ریزی شده که در تاریخ 4 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود. /ع

 

منبع : نکاآنلاین
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴