تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۴
کد مطلب : ۹۶۷۱۸
رئیس فدراسیون فوتبال از بررسی برنامه های تیم ملی به همراه سرمربی این تیم خبر داد و گفت: کارلوس کی روش قطعا به عنوان سرمربی تیم ملی کارش را ادامه خواهد داد و وزارت ورزش هم قول حمایت داده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، علی کفاشیان در پایان نشست امروز خود با کارلوس کی‌روش گفت: با توجه به اینکه قرعه‌کشی مرحله مقدماتی جام جهانی انجام شده نیاز بود که امروز در نشستی دوباره برنامه‌های تیم ملی را مورد بررسی قرار دهیم.

وی افزود: در جلسه امروز در مورد ادامه کار کارلوس کی‌روش در تیم ملی بحث کردیم و نحوه انجام کار ایشان را مورد بررسی قرار دادیم. اعتقاد داریم  و کی‌روش هم تاکید دارد که باید بدون دغدغه و مستقل به کارش ادامه دهد. قرار شد در این زمینه هم ما و هم کی‌روش پیشنهادات و موارد مورد نظر خود را ارائه کنیم و هفته آینده و در جلسه‌ای به تصمیم‌گیری نهایی برسیم.

رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه برنامه‌های کی‌روش برای هدایت تیم ملی جهت دو سال آینده است، ابراز امیدواری کرد برنامه‌های سرمربی او به خوبی در این تیم اجرا شده و تیم ملی به موفقیت‌هایی دست یابد.

کفاشیان درباره اینکه کی‌روش هنوز در خصوص ماندن یا نماندنش به طور واضح صحبت نمی‌کند و چه مشکلی در این بین وجود دارد که ادامه کار برای رسیدن به موفقیت مقدور نیست، اظهار داشت: بارها گفته‌ام که ما نمی‌توانیم معجزه کنیم. کی‌روش شناخت کافی از ما و عملکردمان دارد و در 4 سال گذشته از ما امکاناتی خواسته که تلاش کردیم همه این امکانات را برای او فراهم کنیم. او اکنون امکاناتی می‌خواهد که تیم ملی موفق باشد و ما از او می‌خواهیم در 4 سال آینده نیز کار را به همین شکل پیش ببرد.

وی ادامه داد: به هر حال یک روز جیب ما پر از پول است و روز دیگر پول نداریم، او باید با داروندار ما بسازد و این مطلبی بود که در جلسه امروز به کی‌روش گفتم. ما تمام سعی و تلاشمان را خواهیم کرد تا تیم ملی به موفقیت برسد.  دغدغه‌هایی که کی‌روش دارد کاملا درست است و او از ما خواسته تا برنامه‌هایش را پیش ببریم. اینکه زمین چمن مناسب فراهم کنیم و امکانات برای تیم ملی بیاوریم وظیفه‌مان است و با توجه به اینکه نماینده وزارت ورزش هم به جلسات ما آمد و حمایتش را اعلام کرد امسال از پشتوانه محکمی بهره می‌بریم و مطمئنا اگر حمایت وزارتخانه باشد اوضاع بهتر از این خواهد شد.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه چند درصد امکان دارد که کی‌روش در تیم ملی ماندنی شود، اظهار داشت: اینقدر درصد گفته‌ام که عددها از دستم در رفته و همه چیز بالا و پایین شده است اما کی‌روش سرمربی تیم ملی است. او مانده تا به کارش ادامه دهد چرا که در این شرایط وقت عوض کردن سرمربی تیم ملی را نداریم. کی‌روش یکسری خواسته‌ها دارد که باید خواسته‌هایش را برآورده کنیم، او به عنوان سرمربی تیم ملی می‌خواست حمایت هیئت رئیسه پشتش باشد و بعد از اینکه اعلام کردیم هیئت رئیسه به‌طور کامل حامی اوست، خیالش از این بابت راحت شد و حالا که هم فدراسیون فوتبال و هم وزارت ورزش از او حمایت می‌کنند با خیال راحت به کارش در تیم ملی ادامه می‌دهد.

کفاشیان در پاسخ به این سوال که آیا از وزارت ورزش و جوانان تضمین خواسته برنامه‌های کی‌روش به طور کامل پیش برود، گفت: من جرأت ندارم از کسی تضمین بخواهم اما همین که وزارت ورزش حمایتش را اعلام کرد برای ما کافی بود.

وی درباره اینکه آیا قرار است وزارت ورزش برای برنامه‌های تیم ملی 4 میلیارد تومان برای دو سال کمک کند تا هزینه‌های اردوهای تیم ملی فراهم شود، گفت: هزینه‌های ما برای 2 سال بسیار بیشتر از 4 میلیارد تومان می‌شود. اصلا با وزارت ورزش بحث مالی نداشتیم اما از آنها قول حمایت گرفتیم تا در چارچوب قانونی‌اش به ما کمک کند، مطمئنا وزارت ورزش به تمامی فدراسیون‌ها در چارچوبی خاص کمک می‌کند که ما هم از این کمک بهره‌مند خواهیم شد.

کفاشیان درباره صحبت‌های روز گذشته کارلوس کی‌روش مبنی بر اینکه اعلام کرده بود می‌خواهند یک مربی را به او تحمیل کنند، گفت: بحث تحمیل نیست. اصلا تا به اینجا که 4 سال با کی‌روش همکاری کرده‌ایم و به تازگی نیز قرارداد جدیدی امضا شده هیچگاه چنین کاری انجام نشده است، در خصوص مربیان ایرانی هر نفری که خودش خواسته با تفاهمی که صورت گرفته است به کادرفنی تیم ملی اضافه کرده‌ایم. بحث مربی ایرانی و چنین مسائلی مطرح نشده اما کی‌روش اعتقاد دارد که باید به کادرفنی تیم ملی نفراتی اضافه شوند. اینکه این مربیان داخلی باشند یا خارجی باید  بررسی شود و دلیل این کار هم این است که فعالیت‌های تیم ملی بهتر پیش برود.

وی ادامه داد: کی‌روش به دنبال قوی‌تر کار کردن تیم ملی نسبت به گذشته است و به همین دلیل باید افرادی توانمند اضافه شوند چرا که رقابت برای صعود به جام جهانی از قبل حساس‌تر شده و تیم‌های عربی نیز کارهای زیادی انجام دادند و بسیار قدرتمند ظاهر شدند تا سهمیه جام جهانی را کسب کنند.

کفاشیان درباره اینکه کی‌روش روز گذشته در کنفرانس خبری‌اش اعلام کرد بین فدراسیون فوتبال و اداره مالیات گروگان شده و این صحبت‌های او بار حقوقی داشته گفت: کی‌روش حق دارد که عصبانی باشد چون ما نتوانستیم مشکل مالیاتی او را حل کنیم، با این حال با آقای عسگری معاون حسابداری اداره مالیات صحبت کردیم و مشکل ممنوع‌الخروجی کی‌روش حل شده و او دیگر مشکل مالیاتی ندارد.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص برنامه‌های تیم ملی و اینکه چه بازی تدارکاتی پیش از دیدارهای مقدماتی جام جهانی و جام ملت‌های آسیا هماهنگ شده است، گفت: کی‌روش در نظر دارد بازی دوستانه‌ای را با ازبکستان انجام دهیم و بعد از آن راهی ترکمنستان شویم. او خواسته از همین الان هتل، بلیت، نوع پرواز و دیگر مسائل اردوی تیم ملی هماهنگ شود و درخواست داشته دپارتمانی برای پیش بردن کارهای تیم ملی تشکیل دهیم.

کفاشیان در پاسخ به این سوال که آیا این دپارتمان قرار است جایگزین هوشنگ مقدس شود که تاکنون بیشتر کارهای تیم ملی را انجام می‌داده، اظهار داشت: آقای مقدس یک فرد است که با تیم ملی به عنوان سرپرست کاروان اعزامی همراه بود و به فدراسیون فوتبال کمک می‌کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سرپرست تیم ملی قرار است با هماهنگی با وزارت ورزش و جوانان برای تیم ملی انتخاب شود، گفت: اصولا در اساسنامه فدراسیون‌ها و وزارت ورزش آمده است که برای انتخاب افراد در پست‌های حساس حتما باید تایید صلاحیت نفرات مشخص شود و مطمئنا سرپرست تیم ملی نیز باید با تایید وزارت ورزش انتخاب شود.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه حضور رضا حسنی‌خو مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان در برنامه‌های فدراسیون و سازمان لیگ چقدر با حضور او در تیم ملی به عنوان سرپرست ارتباط دارد، گفت: حسنی‌خو علاوه بر اینکه مدیر حراست وزارت ورزش و جوانان است مدیر امنیتی باشگاه‌ها نیز هست و همیشه در برنامه‌های سازمان لیگ و نشست‌های هم‌اندیشی حضور دارد اما بحث سرپرستی او مطرح نشده و حسنی‌خو آنقدر سمت و مشغله دارد که وقت نمی‌کند سرپرستی تیم ملی را برعهده بگیرد.

کفاشیان درباره برگزاری دیدار دوستانه ایران و ژاپن گفت: با مسئول فدراسیون فوتبال ژاپن صحبت کردم و به آنها اعلام شد که چون بازی اول ما در مقدماتی جام جهانی و جام ملت‌های آسیا با ترکمنستان است در این برهه زمانی نمی‌توانیم با آنها بازی کنیم و این بازی لغو شد که احتمالا پیش از آغاز بازی‌ها به مصاف ازبکستان می‌رویم.

وی درباره اینکه مهرداد خانبان آنالیزور تیم ملی در یکی از صفحات اجتماعی نوشته است که مذاکرات با کارلوس کی‌روش شبیه به داستان سریال شب‌های برره است و کفاشیان را شیبه شیرفرهاد، محمود گودرزی را شبیه به پدر شیرفرهاد و کارلوس کی‌روش را شبیه به کیانوش دانسته گفت: من اصلا برره‌ای بلد نیستم که بدانم او چه چیزی گفته است.

کفاشیان در خصوص اینکه آیا مالیات کارلوس کی‌روش نزدیک به 3 میلیارد بوده است اظهار داشت: خیر چنین رقمی نیست بخشی از مالیات او نیز اکنون پرداخت شده تا کی‌روش مشکلی برای ورود و خروج از کشور نداشته باشد./ع

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴