تاریخ انتشاردوشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲
کد مطلب : ۹۶۱۵۴
عید مردگان در مازندران در روستای سقندیکلا در حالی برگزار می شود که رجال سیاسی و شهری ساری حضور پرشوری در این مراسم داشتند
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، عید مردگان در روستای سقندی کلا شهرستان ساری هر ساله با استقبال مردم و منطقه سقندیکلا و وروستاهای اطراف برگزار می‌شود.
این مراسم هر ساله در اولین جمعه بعد از ۱۳ فرودین در این روستا برگزار می‌شود.
عید مردگان در روستاسقنیدنکلا بنا به گفته منابع محلی بیش از صد سال سابقه دارد که مورد استقبال مردم منطقه قرار می گیرد.
در این مراسم اهالی روستاهای اطراف پس از فاتحه خوانی و برگزاری نماز ظهر و عصر جمعه از میهمانان مراسم که از نقاط مختلف استان شرکت کردند پذیرایی می‌کنند.
از نکات قابل توجه این مراسم اینکه هر خانواده روستایی برای پنج نفر غذا درست می‌کنند و اهالی روستا در تهیه غذا چیزی کم نمی‌گذارند و تلاش دارند سفر رنگینی را برای این مراسم آماده کنند.
نکته دیگر این مراسم اینکه بانوان پس از انتقال غذا بر سر مزار به منزل باز می گردند و غذا تهیه شده توسط مردان تناول می‌شود.
مراسم امسال عید مردگان در روستای سقیندکلا مازندران مورد توجه تعدادی از مسئولان سیاسی شهرستان ساری نیز قرار گرفت و حضور آنها در این مراسم نیز چشمگیر بود.
تعدادی از اعضای شورای شهر ساری، برخی از مسئولان سابق استان مازندران و نیز نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم نیز حضور داشت./آ
منبع : کارمند شمال
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴