کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس پلیس راهور کشور:

دوست نداریم اتومبیلی را توقیف یا راننده‌ای را جریمه کنیم اما اعمال قانون فرشته نجات مسافران است

12 فروردين 1394 ساعت 17:52

رئیس پلیس راهور کشور با بیان اینکه دوست نداریم اتومبیلی را توقیف یا راننده‌ای را جریمه کنیم، گفت: اعمال قانون فرشته نجات مسافران است.


به گزارش خبرنگار بلاغ، سردار اسکندر مومنی امروز در بازدید از پلیس راه شهرستان میاندورود، ضمن تشکر از تلاش مأموران پلیس راهور و خانواده آنها، اظهار کرد: جاده پر از مسافرانی است که همراه خانواده خود به مسافرت می‌روند ولی شماها حاضر هستید و تعطیلات را تعطیل کردید و از سفر خود زدید تا مردم سفری ایمن داشته باشند و این اقتضای کار ما است که در ایام تعطیل هم سرکار باشیم.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین بخش کار، باقی مانده است و دو روز آینده همه مسافرانی که از 25 اسفند مسافرت خود را آغاز کرده بودند در این دو سه روز برمی‌گردند، افزود: در این چند روز با حضور هدفمند و گسترده گشتی‌ها و نیروهای کمکی، همه حاضر هستند تا مسافران سالم به مقصد برسند.

رئیس پلیس راهور کشور سخت‌ترین بخش کار، بزرگ‌ترین عملیات و پرحجم‌ترین عملیات ترافیک سال را ایام نوروز دانست و بیان کرد: در این روزها بیشتر مردم به سفر می‌روند و هیچ کشوری مانند ما نیست که در یک مقطع خاص همه مردم به سفر بروند.

این مسئول با اشاره به وسعت زیاد کشور، تأکید کرد: کشور ما پهناور است و مردم خیلی راحت از جنوب کشور به شمال کشور می‌آیند؛ می‌طلبد با حضور هدفمند و برخورد با تخلفات حادثه‌ساز، مراقبت بیشتری کنیم.

مومنی خاطرنشان کرد: آمارها نشان می‌دهد که 92 درصد مردم قوانین را رعایت می‌کنند و باید آن 8 درصد را هدفمند کنترل و بر اساس قانون با آنها برخورد کنیم و این به‌خاطر خود آنها است.

وی قبض‌های جریمه را قبض نجات دانست و تصریح کرد: شاید شما فردی را نگه می‌دارید و جریمه می‌کنید ولی شاید این قبض جریمه قبض نجاتش باشد، چون اگر با همان سرعت می‌رفت سر پیچ بعدی حادثه‌ای برای او اتفاق می‌افتاد و اینجا قبض جریمه می‌تواند فرشته نجات آن فرد باشد.

رئیس پلیس راهور کشور با تأکید بر اینکه کار اعمال قانون سخت است و ما از این کار راضی نیستیم، یادآور شد: برای حفظ جان همان متخلف و نجات جان سرنشینان خودرو، آنجا که باید این کار را انجام دهیم، محکم و قاطعانه و توأم با ادب و احترام قبض را تقدیم و اعمال قانون می‌کنیم.

این مسئول با بیان اینکه بر اساس آمار موجود، استان مازندران جزو سه استان پرتردد در ایام نوروز است و از ابتدای طرح تا به امروز بیشتر سفرها به این استان بوده است، اضافه کرد: در حال حاضر هم موج بازگشت آغاز شده و هم‌چنان ساعت‌به‌ساعت به حجم تردد برای بازگشت اضافه می‌شود و برای روزهای آینده نیز تمهیداتی را پیش‌بینی کردیم.

مومنی در پایان گفت: با آغاز موج بازگشت 50 هزار نفر از مأموران راهنمایی و رانندگی در سطح کشور برای کنترل موج بازگشت در آمادگی کامل قرار گرفتند.


کد مطلب: 94438

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/94438/دوست-نداریم-اتومبیلی-توقیف-یا-راننده-ای-جریمه-کنیم-اما-اعمال-قانون-فرشته-نجات-مسافران

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com