تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۹
کد مطلب : ۸۷۵۳۲
رئیس دیوان عدالت اداری در پاسخ به اعتراض ۱۲۳۵ دانشجوی بورسیه، گفت: ما هم معتقدیم با ادامه این روند حقوق دانشجویان تضییع می‌شود، به همین جهت شورای عالی انقلاب فرهنگی باید هرچه زودتر تکلیف این قضیه را روشن کند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری رئیس دیوان عدالت اداری، در خصوص توقف رسیدگی به شکایت بورسیه‌ها و اعتراض 1235 دانشجوی بورسیه، اظهار داشت: ما تنها رسیدگی به شکایت بورسیه‌ها را متوقف نکرده‌ایم بلکه رسیدگی به تمام پرونده‌های مربوط به حوزه دانشگاه‌ها، اساتید، دانشجویان، وزارت علوم و وزارت بهداشت و درمان متوقف شده است.

وی افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه‌ای داشته که بر اساس آن دیوان عدالت اداری و سایر مراجع قضایی را از ورود به بسیاری از پرونده‌های مربوط به دانشجوبان، اساتید و دانشگاه‌ها منع کرده است، ما هم به لحاظ اینکه مسأله از طرق مختلف به دفتر رهبری منعکس شد، ما هم از آن طریق پیگیری کردیم و ایشان هم به شورای عالی انقلاب فرهنگی دستور رسیدگی به این موضوع را دادند.

رئیس دیوان عدالت اداری تصریح کرد: تا زمانی که شورای عالی انقلاب فرهنگی در رابطه با آنچه که در مصوبه قبلی مطرح شده و مورد ایراد ماست وارد نشود و مصوبه را اصلاح نکند، رسماً دیوان عدالت و هیچ مرجع قضایی نمی‌تواند در بحث مسائل تخصصی دانشگاه‌ها از جمله بحث بورسیه‌ها، استخدامی و بازنشستگی ورود پیدا کند.

حجت‌‌الاسلام منتظری خاطرنشان کرد: به موجب مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی باید هیأتی برای رسیدگی به شکایت اساتید و دانشجویان تشکیل شود تا به بحث بورسیه‌ها رسیدگی کند که تاکنون چنین هیأتی تشکیل نشده و در نتیجه شکایات مردم بدون رسیدگی مانده است.

وی گفت: ما هم معتقدیم که با ادامه این روند حقوق دانشجویان تضییع می‌شود، به همین جهت شورای عالی انقلاب فرهنگی باید هرچه زودتر تکلیف این قضیه را روشن کند./ع
منبع : مشرق
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما